رهبران لالیگا بارسا امتیاز بیشتری از دست دادند، اتلتیکو آلمریا را شکست داد

بارسلونا تحت سلطه نتوانست ختافه را در تساوی 0-0 یکشنبه شکست دهد و امتیازات بیشتری از دست داد اما همچنان 11 امتیاز بالاتر از رئال مادرید در صدر لالیگا قرار دارد. اتلتیکو مادرید که در رده سوم قرار دارد در خانه با نتیجه 2-1 آلمریا را شکست داد و آنتوان گریزمان در حالی که به فرم درخشان خود ادامه می داد، یک گل زد. والنسیا با شکست خانگی 2-0 مقابل سویا که روز پنجشنبه در لیگ اروپا میزبان منچستریونایتد بود، بیشتر در باتلاق سقوط فرو رفت.

قهرمان مادرید روز شنبه برای کاهش برتری بارسلونا، کادیز را شکست داد، و با 9 بازی باقی مانده، بعید به نظر می رسد که آنها بارسلونا را بگیرند – اما تیم ژاوی هرناندز در حال لنگیدن از خط است.

بارسلونا روز دوشنبه در خانه مقابل خیرونا به تساوی 0-0 رسید و پس از آن با دومین بن بست متوالی، این تیم پس از شکست مادریدی در نیمه نهایی کوپا دل ری در اوایل آوریل همچنان در حال غوطه ور است.

نکته مثبت برای بارسا، 22مین کلین شیت فصل در لیگ برتر بود که ختافه، پانزدهم، خطر چندانی ایجاد نکرد.

مارک آندره تراشتگن، دروازه بان بارسا به DAZN گفت: “در اینجا شما رنج می برید، زیرا چمن بلند است، ترفندهای معمول، بنابراین سخت است، فرصت های واضحی که دارید — باید آنها را کنار بگذارید.”

زمین خشک است، بنابراین سخت است. ما کارها را متفاوت از حالت عادی انجام دادیم.

ژاوی شکایت تراشتگن را تکرار کرد که کیفیت پایین زمین در نتیجه بازی نقش داشته است، اما گفت که بارسا نمی تواند پشت آن پنهان شود.

ژاوی گفت: “این بهانه نیست، ما دقیق نبودیم، موقعیت هایی ایجاد کردیم اما نتوانستیم آنها را تمام کنیم.”

اما بله، چمن به ما صدمه زد، توپ اجرا نشد.»

– راهی نیست –

پس از شروعی آهسته، کاتالان‌ها اولین فرصت واضح را در کولیسئوم آلفونسو پرز ایجاد کردند، زمانی که رافینیا علیه تیرک دروازه شلیک کرد.

سرجی روبرتو مصدوم شد که ظاهراً با مشکل همسترینگ همراه بود و به لیست طولانی غایبان بارسلونا اضافه شد.

رهبران لیگ در هفته های اخیر به شدت دلتنگ عثمان دمبله وینگر انفجاری و پدری هافبک خلاق بودند.

ختافه به این امتیاز بسنده کرد و در حالی که بارسلونا در جستجوی موفقیت بود و دروازه بان دیوید سوریا را سر راه خود قرار داد، عقب نشست، اگرچه بورخا مایورال تقریباً یک برنده را برای میزبان در وقت استراحت به دست آورد.

تیم ژاوی هنوز هم برای اولین بار از سال 2019 عنوان قهرمانی را به دست می آورد، اما اگر در خانه مقابل اتلتیکو در آخر هفته آینده شکست بخورند، ممکن است تردیدها به وجود بیاید.

ختافه چهار امتیاز بالاتر از منطقه سقوط است، پس از والنسیا، هجدهم، که در مستایا شکست خورد.

سویا که هفته آینده برای بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا از منچستریونایتد پذیرایی می کند، یک پیروزی سخت مقابل میزبان ناامید به دست آورد که ایلایکس موریبا دیر وقت از بازی اخراج شد.

لوئیک باده، مدافع سویا را در اوایل نیمه دوم در مستایا پیش انداخت و سوسو برتری میهمان را دو برابر کرد.

عصبانیت والنسیا وقتی بیشتر شد که آنها پس از برخورد توپ به دست فرناندو در محوطه، یک پنالتی دریافت نکردند، و سپس بعد از اینکه VAR نشان داد خطا انجام نشده بود، داور یک ضربه نقطه ای را لغو کرد.

این پیروزی به سویا به رهبری خوزه لوئیس مندیلیبار کمک کرد تا با هشت امتیاز اختلاف نسبت به سه رده آخر به رده دوازدهم برسد و از زمانی که او در ماه مارس جانشین خورخه سامپائولی در سکان هدایت شد، به پیشرفت خود ادامه داد.

– گل های گریزمان –

اتلتیکو با پیروزی اندک مقابل آلمریا در رده هفدهم، دو امتیاز عقب تر از رئال مادرید ماند، که باید راحت تر از آن چیزی بود که ثابت کرد.

آنتوان گریزمان در دقیقه پنجم با ضربه سر اتلتیکو را به ثمر رساند که آنخل کورئا روی یک کرنر به تیرک عقب اشاره کرد.

تیم دیگو سیمئونه در تمام طول بازی مسلط بود، اما آلمریا زمانی که ضربه لئو باپتیستائو به سمت خوزه خیمنز منحرف شد، به تساوی رسید.

گریزمان روژیبلانکوها را دوباره قبل از وقت استراحت پیش انداخت و از نظر بالینی با پاس یانیک کاراسکو در پایان یک حرکت خوب تیمی برای یازدهمین گل خود در لیگ، کار را تمام کرد.

کاراسکو و گریزمان هر دو در نیمه دوم به تیر دروازه زدند زیرا اتلتیکو به دنبال نابودی بازی بود.

آنها نتوانستند سومی را پیدا کنند و آلمریا در مراحل پایانی چند ترس به اتلتیکو وارد کرد و وقتی خیمنز آن را مهار کرد درخواست پنالتی کرد اما VAR نشان داد که آفساید وجود دارد.

گریزمان به موویستار گفت: فکر می کنم از نظر پاس گل و گل در کامل ترین نسخه خود هستم.

من از عملکردم راضی هستم اما هنوز به سقف خود نرسیده ام – امیدوارم به زودی بتوانم.”

خیرونا، نهم، الچه قعرنشین جدول را 2-0 شکست داد و 17 امتیاز از امنیت باقی ماند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله