“رقیب بزرگتر بود وقتی…”: پاسخ فرانک ریکی پونتینگ به معادله او با همکار پایتخت دهلی، سوراو گانگولی

استرالیا بیش از یک دهه بر کریکت جهان تسلط داشت. در همان دوره، این تیم سه بار پیاپی قهرمان جام جهانی ODI شد. در سال 1999، استیو واو استرالیا را به دومین قهرمانی خود در جام جهانی رساند، قبل از اینکه باتوم را به ریکی پونتینگ واگذار کند، کسی که با قهرمانی متوالی در جام جهانی در سال های 2003 و 2007 از او پیشی گرفت. در طول دوره سلطه استرالیا، تنها هند سوراو گانگولی بود. نزدیکترین تهدید برای آنها هم پونتینگ و هم گانگولی تقابل‌های زیادی داشتند، از جمله در آزمون سیدنی در سال 2008، زمانی که اولی ادعای شکار بحث‌برانگیز داشت.

علیرغم تبادلات نه چندان پربارشان در گذشته، پونتینگ و گانگولی به نظر می‌رسید که هچ را دفن کرده بودند.

در حالی که پونتینگ سرمربی دهلی کپیتالز (دی سی) است، سوراو گانگولی مدیر امتیاز IPL است.

پونتینگ در پادکست دی سی، معادله خود با گانگولی را در حین کار برای فرنچایز روشن کرد. این مرد 48 ساله گفت که گانگولی زمانی که واو کاپیتان استرالیا بود بیشتر یک رقیب بود.

“وقتی در مورد رقابت صحبت می کنید، زمانی که استیو واو کاپیتان بود، او رقیب بزرگتری بود. آنها کمی برتری بیشتری نسبت به سوراو و من داشتند. ما خیلی مقابل هم بازی کردیم، در فینال جام جهانی مقابل هم کاپیتان شدیم.” اما او در سال 2019 با دی سی درگیر بود، زمانی که اوضاع واقعاً شروع به تغییر کرد. او به بزرگترین صندلی در چند سال گذشته رفت و اکنون با ما بازگشته است. ما خیلی خوب کار می کنیم زیرا می توانیم تصویر بزرگتری را برای این فرنچایز ببینیم. و آنچه باید با هم انجام دهیم تا موفقیت دی سی را تضمین کنیم.”

پونتینگ زمانی را به یاد آورد که کاپیتان هاربهاجان سینگ، که از او به عنوان یکی از بزرگترین رقبای خود در زمین مسابقه یاد می کرد، در سرخپوستان بمبئی.

“صرف نظر از اینکه ما دوستان خوبی نیستیم، وقتی در یک تیم کار می کنید، باید دور هم جمع شوید و روی یک جهت تمرکز کنید. گذشته را پشت سر بگذارید، هر اتفاقی افتاده است. یکی از بهترین نمونه ها زمانی بود که من رفتم. به بمبئی… یکی از بزرگترین رقبای من در زمین، هاربهاجان بود. دقیقه بعد، من در MI راه می روم و او را کاپیتان می کنم! رقابت‌های بین‌المللی احتمالاً اکنون آنقدر قوی نیست زیرا شما با آن افراد کار می‌کنید.”

دی سی در IPL 2023 بازی ضعیفی را پشت سر می گذارد و تاکنون 7 بازی از 11 بازی خود را در این فصل باخته است. آنها در حال حاضر در انتهای جدول امتیازات به سر می برند.

موضوعات ذکر شده در این مقاله