رشید خان افغانستان گشایش ODI ها علیه سریلانکا را رد کرد

رشید خان اخیراً در لیگ برتر هند برای تیم گجرات تایتانز حضور داشته است.© AFP

ستاره اسپینر رشید خان برای دو مسابقه افتتاحیه افغانستان از سری سه ODI مقابل سریلانکا به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کمر غایب خواهد بود. کریکت بورد افغانستان (ACB) تایید کرد که رشید خان قرار است دو بازی اول ODI این سری را مقابل سریلانکا از دست بدهد، اما انتظار می رود برای بازی سوم و آخر بازگردد. ارزیابی فیزیوتراپی تیم بیان کرد: “رشید تحت نظر کامل پزشکی باقی خواهد ماند و انتظار می رود برای ODI نهایی در 7 ژوئن بازگردد.”

این سری سه مسابقه از 2 ژوئن آغاز می شود و همه بازی ها در استادیوم بین المللی ماهیندرا راجاپاکسا در هامبانتوتا برگزار می شود.

رشید اخیراً در لیگ برتر هند (IPL) برای گجرات تایتانز حضور داشت، جایی که نقش مهمی در سفر آنها به فینال داشت و مسابقات را با دومین ویکت برتر مشترک (27) به پایان رساند. تیم تحت رهبری هاردیک پاندیا در آخرین مانع مقابل چنای سوپر کینگز شکست خورد.

حشمت الله شهیدی قرار است افغانستان را در سریال ODI در مقابل سریلانکا رهبری کند و برای جبران غیبت رشید از مجیب الرحمن، نور احمد و محمد نبی استفاده خواهد کرد.

افغانستان یک هفته پس از سریال سریلانکا برای یک تور تمام قالبی به بنگلادش سفر خواهد کرد که با یک تست یکباره در Chattogram در 14 ژوئن آغاز می شود.

سری ODI برای سریلانکا حیاتی خواهد بود زیرا آنها برای مسابقات مقدماتی جام جهانی کریکت مردان ICC 2023 در زیمبابوه آماده می شوند.

سریلانکا یک تیم 15 نفره قوی را برای سریال افغانستان معرفی کرد که دیموث کاروناراتنه، دوشمانتا چامیرا و سادیرا ساماراویکرما همگی پس از یک فاصله طولانی به مجموعه ODI بازگشتند.

قهرمان سابق جام جهانی در گروه B در مرحله مقدماتی در کنار ایرلند، اسکاتلند، عمان و امارات متحده عربی قرار گرفته است و مبارزات آنها از 19 ژوئن برابر امارات آغاز می شود.

موضوعات ذکر شده در این مقاله