رتبه بندی ICC: هند به رتبه سوم سقوط کرد، استرالیا همچنان رتبه اول جهان در ODI ها

تیم هند با 115 امتیاز در رده سوم قرار دارد© AFP

در آخرین رده‌بندی تیم مردان ICC ODI که روز پنجشنبه اعلام شد، هند به رتبه سوم پس از پاکستان و سه امتیاز با استرالیا شماره یک جهان سقوط کرد. استرالیا، قهرمان پنج دوره جهان، رتبه خود را از 113 به 118 پس از به روز رسانی سالانه ارتقا داد و برتری اندکی نسبت به پاکستان (116 امتیاز) و هند (115 امتیاز) حفظ کرد. طبق گزارش ICC، «قبل از به‌روزرسانی رتبه‌بندی سالانه، استرالیا با 113 امتیاز در صدر قرار داشت و هند از نظر شمارش اعشاری پشت سر آنها قرار داشت.

پاکستان با 112 امتیاز در رده سوم قرار گرفت و پس از پیروزی در چهارمین ODI در ماه جاری مقابل نیوزلند برای مدت کوتاهی به صدر جدول رسید. پاکستان می‌توانست در صدر جدول باقی بماند، اگر می‌توانست یک پاکسازی 5-0 را مقابل نیوزلند انجام دهد.

در حالی که اکنون تنها سه امتیاز رتبه بندی سه تیم برتر را از هم جدا کرده است، نبرد جالبی در صدر جدول رده بندی در سال جام جهانی قریب الوقوع است.

رتبه‌بندی سالانه ICC تمام سری‌های ODI را تکمیل‌شده از می ۲۰۲۰ در نظر می‌گیرد «با سری‌های تکمیل‌شده قبل از می ۲۰۲۲ با وزن ۵۰ درصد و تمام سری‌های بعدی با وزن ۱۰۰ درصد».

“این بدان معناست که پاکستان اکنون هند را در رده دوم شکست داده است، با شکست 4-0 سری خارج از خانه آنها در انگلیس دیگر به حساب نمی آید. باخت سری 3-0 آنها در انگلیس در سال 2021 نیز وزن کمتری دارد و به آنها کمک می کند تا هند را در این بازی جهش کنند. نمودارها، “ICC گفت.

هند به شدت تحت تاثیر شکست سری 2-1 خود در خانه مقابل استرالیا در سال جاری قرار گرفته است.

در میان سایر تیم ها، نیوزلند با 104 امتیاز در رده چهارم قرار دارد و پس از آن انگلیس، که “شاهد افت شدید 10 امتیازی در رتبه خود بوده است” با 101 امتیاز در رده پنجم قرار دارد.

در حالی که افغانستان با یک جهش بزرگ به رتبه هشتم رفت و از سریلانکا (نهم) و هند غربی (دهم) پیشی گرفت، آفریقای جنوبی در رتبه ششم و بنگلادش در رتبه هفتم قرار گرفتند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله