رایو در سالگرد قهرمانی بارسا و اتلتیکو، رهبران لیگ را غرق کرد

رایو وایکانو روز چهارشنبه با پیروزی 2-1، بارسلونا، رهبر ناتوان لالیگا را متحیر کرد و در مقابل وایکاس سراسیمه از کاتالان ها پیشی گرفت. اتلتیکو مادرید با پیروزی 3-1 مقابل رئال مایورکا فاصله خود را با رقیب دوم رئال مادرید به دو امتیاز کاهش داد و 120 سالگی خود را به سبک جشن گرفت. بارسلونا ژاوی هرناندز با 11 امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید رده دومی با 7 بازی باقی مانده است.

پس از شکست قهرمانان در خیرونا در روز سه‌شنبه، امیدهای آنها برای دفاع از عنوان قهرمانی تقریباً به پایان رسیده است، علیرغم اینکه بارسلونا با شکست شایسته در پایتخت دنباله‌روی کرد.

تیم ژاوی تنها یک برد از چهار بازی اخیر خود در لیگ کسب کرده است – یک پیروزی باریک مقابل اتلتیکو در روز یکشنبه – در حالی که به سمت خط پایان و اولین قهرمانی از سال 2019 لنگیده اند.

سرمربی بارسلونا قبل از بازی از بازیکنانش خواست مراقب تهدید رایو باشند اما آنها به هشدار او توجه نکردند. کاتالان ها در چهار دیدار اخیر خود در لیگ موفق به شکست این تیم مادریدی نشده اند.

ژاوی به خبرنگاران گفت: “لیگ تمام نشده است، این مشکل است — ما باید لایق لالیگا باشیم، امروز مستحق شکست بودیم.”

“چیزی که من را آزار می دهد این است که امروز ما آنطور که بازی از ما خواسته بود با هم رقابت نکردیم. اما ما بازیکنان را (از مصدومیت) برمی گردانیم، یک بازی دیگر در روز شنبه وجود دارد.

“در اینجا تیم های زیادی شکست خورده اند و سایرین برای پیروزی با مشکل زیادی روبرو شده اند. خوشبختانه، یک بازی دیگر در روز شنبه وجود دارد.”

این مربی بدون سرجیو بوسکتس کاپیتان تعلیقی بود اما پدری را برای اولین بار از زمان مصدومیتش در فوریه آغاز کرد.

زمانی که آلوارو گارسیا از مارک آندره تراشتگن و در گوشه پایینی خانه را دریل کرد، رایو از بن بست خارج شد.

روبرت لواندوفسکی باید گل تساوی را برای بارسلونا انجام می داد، اما استوله دیمیتریفسکی، دروازه بان رایو، مهاجم را تک به تک رد کرد و سپس لهستانی یک گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد.

رایو پس از استراحت دو برابر کرد که فران گارسیا، مدافع چپ، فرنکی دی یونگ را تحت فشار قرار داد، توپ را جمع کرد و به گل رسید.

فران گارسیا گفت: “ما می دانستیم که روز مهمی برای ما است، آنها می گویند غول قاتل ها بازگشته اند.”

جو را نمی توان توصیف کرد… ما می خواهیم آن را به بهترین شکل ممکن برگردانیم.

لواندوفسکی پس از مهار ضربه فرانک کسیه، یک ضربه را برای بارسلونا به ثمر رساند و به چهار بازی بدون گل برای بهترین گلزن لیگ پایان داد.

رایو تنها دومین برد خود را در 11 بازی اخیر خود در لیگ حفظ کرد — و آندونی ایراولا مربی آن در 4 بازی مقابل بارسا سومین برد را به دست آورد.

– جشن های اتلتیکو –

اتلتیکو مادرید به رهبری دیگو سیمئونه، در صد و بیستمین سالگرد تاسیس این باشگاه، در پیروزی مقابل مایورکا با آنتوان گریزمان در قلب آن یک بار دیگر نمایشی سرگرم کننده به نمایش گذاشت.

این مهاجم دو پاس گل داد و رودریگو دی پل، آلوارو موراتا و یانیک کاراسکو برای میزبان در متروپولیتانو گلزنی کردند.

پس از شکست 4-2 رئال مادرید توسط خیرونا در روز سه شنبه، اتلتیکو از حریف همسایه خود استفاده کرد.

اتلتیکو با پوشیدن لباس‌های آبی و سفید ویژه در خانه به مناسبت سالگرد خود – طراحی بر اساس اولین پیراهن آنها بود – جشن‌هایشان زود به هم خورد.

سیمئونه به DAZN گفت: «غیر ممکن است که در این جو گیر نکنیم.

بعد از شروع بد (فصل)، این که دوباره روی پاهایمان بایستم غرور من را پر می کند، زیرا کار آسانی نبود.»

Matija Nastasic در دقیقه 20، مایورکا را از روی یک ضربه سر از کرنر جلو انداخت.

دی پل در وقت های تلف شده نیمه اول پس از دفع پردراگ رایکوویچ از گریزمان، گل تساوی را به ثمر رساند، اما بازیکن فرانسوی توپ برگشتی را برای هم تیمی خود به پایان رساند.

اتلتیکو در اوایل وقت دوم زمانی که ناهوئل مولینا از موراتا عبور کرد و با ضربه سر قدرتمندانه به خانه رفت، پیش افتاد.

کاراسکو در دقیقه 77 در وقت استراحت پس از اینکه گریزمان او را با یک پاس خوب وارد دروازه کرد و او رایکویچ را قبل از اتمام بازی دور کرد، گل سوم را به ثمر رساند.

آلمریا با پیروزی 2-1 مقابل ختافه 10 نفره به رده پانزدهم صعود کرد که میزبان را در رده هفدهم قرار داد، یک امتیاز بالاتر از سه رده آخر، که بسته به سایر نتایج روز پنجشنبه می توانست در آن جا بیفتد.

سلتاویگو به لطف ضربه سر شیرجه ای جوزف آیدو، مدافع تیم الچه، در اواخر جدول به پیروزی رسید.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله