راویچندران اشوین به دلیل اظهار نظر در مورد داوری در بازی CSK vs RR IPL 2023 جریمه شد

راویچاندران اشوین، اسپینر راجستان رویالز به دلیل نقض قوانین رفتاری IPL در جریان بازی 17 لیگ برتر هند (IPL) 2023 بین چنای سوپر کینگز و راجستان رویالز در ورزشگاه MA Chidambaram، چنای، 25 درصد جریمه شد. بر اساس بیانیه BCCI. در حالی که در بیانیه مشخص نشده است که جرم اشوین چه بوده است، یک منبع BCCI به NDTV گفت که این به دلیل “نظراتی در مورد داوری” است که اسپینر در جریان کنفرانس مطبوعاتی پس از مسابقه انجام داد و به دلیل آن جریمه شد.

BCCI در بیانیه ای اعلام کرد: “اشوین به تخلف سطح 1 طبق ماده 2.7 قانون رفتار IPL اعتراف کرد. برای نقض سطح 1 قوانین رفتاری، تصمیم داور مسابقه نهایی و لازم الاجرا است.”

ماده 2.7 آئین نامه رفتاری بازیکنان و مسئولان تیم مربوط به «انتقاد عمومی یا اظهار نظر نامناسب در رابطه با حادثه ای است که در یک مسابقه رخ داده است یا هر بازیکن، مقام تیم، مسئول مسابقه یا تیمی که در هر مسابقه شرکت می کند، صرف نظر از اینکه چه زمانی چنین اتفاقی رخ داده است. انتقاد یا اظهار نظر نامناسب صورت می گیرد».

اشوین به دلیل شبنم در بازی IPL مقابل چنای سوپر کینگز از تصمیم داوران مبنی بر تغییر توپ به تنهایی گیج شده است و خواستار ثبات در هنگام اتخاذ چنین تصمیماتی شد. شبنم شدید چهارشنبه شب در استادیوم MA چیدامبارام، داوران را مجبور کرد که مداخله کنند و توپ را در جریان تعقیب و گریز عوض کنند و اشوین را که ارقام 2/25 را به ارمغان می آورد، “متعجب” کرد.

رویالز قهرمان چهار دوره IPL را با سه ران در یک مسابقه هیجان انگیز آخرین توپ شکست داد، در حالی که کاپیتان CSK ماهندرا سینگ دونی و راویندرا جادجا نتوانستند در تعقیب و گریز 176 ران خود برای پیروزی، 21 ران از آخرین اور به ثمر برسانند.

اشوین گفت که قبلا هرگز ندیده بود که داوران به دلیل شبنم زیاد توپ را عوض کنند.

“من کاملاً متعجبم که داوران به تنهایی توپ را برای شبنم تغییر دادند. قبلاً هرگز این اتفاق نیفتاده است و من کاملاً متعجب هستم. برخی از تصمیمات امسال در IPL در زمین باعث شده اند که صادقانه بگویم.” مدافع سرسخت هند در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی گفت.

اشوین که به عنوان بهترین بازیکن مسابقه شناخته شد، گفت: “منظورم این است که من را در یک راه خوب یا بد دچار بی قراری کرد. به این دلیل است که فکر می کنم چیزی که شما نیاز دارید کمی تعادل است.”

“به عنوان یک تیم بولینگ، ما درخواست تعویض توپ نداریم. اما توپ به خواست داوران تغییر کرد. من از داور درخواست کردم و او گفت که می توانیم آن را تغییر دهیم.”

او افزود: “بنابراین من فقط امیدوارم هر بار که شبنم وجود دارد، آنها بتوانند هر بار که در این IPL به جلو می روند، آن را تغییر دهند، شما می توانید هر کاری را که می خواهید انجام دهید، اما فقط باید در یک استاندارد رو به جلو باشید.”

با ورودی های PTI

موضوعات ذکر شده در این مقاله