رافائل نادال در فینال ATP کروز می کند در حالی که دومینیک تیهم انتقام خود را از استفانوس تسیسیپاس می گیرد


رافائل نادال روز یکشنبه پیشنهاد خود را برای کسب اولین جام ATP Finals به سبک خود آغاز کرد ، پس از غلبه بر دومینیک تیئم به استفانوس تسیتسیپاس ، آندری روبلف را در ست های مستقیم در لندن رام کرد. شماره دو جهان اسپانیا ، با پیگیری بزرگترین جایزه از دست رفته رزومه درخشان خود ، به سختی عرقش را شکست زیرا او در مسابقات خالی O2 Arena با اولین گل روسی 6-3 ، 6-4 از رده خارج شد. پیش از این ، تایم قهرمان یو اس اوپن انتقام شکست خود را در سال گذشته از تسیسیپاس در مسابقه قهرمانی گرفت و شطرنج ششم یونان را با نتیجه 7 بر 6 (7/5) ، 4-6 ، 6-3 شکست داد.

اخبار

نادال ، که ماه گذشته با قهرمانی در مسابقات آزاد فرانسه رکورد 20 گراند اسلم راجر فدرر را برابر کرد ، 86 عنوان را به دست آورده است اما فقط یکی از آنها در زمین سخت داخلی قرار دارد.

کارنامه وی در مسابقات نخبه هشت نفره در مقایسه با رقبای اصلی او کم رنگ است. فدرر که به دلیل مصدومیت غایب است ، شش بار رکورددار آن شده و نواک جوکوویچ پنج بار پیروز شده است.

نادال 34 ساله و روبلف هر دو در مراحل ابتدایی بازی رفت و برگشت گروه لندن 2020 به راحتی خدمت کردند.

اما اسپانیایی که به طور کامل از حریف 23 ساله خود پیشی می گرفت ، در بازی ششم حرکت خود را انجام داد ، روسی را شکست ، که راکت خود را با ناراحتی به زمین انداخت و مجموعه را با حداقل سر و صدا به پایان رساند.

روبلف ، که در طول سال 2020 با ویروس کرونا ، پنج عنوان تورنمنت برتر را کسب کرده است ، در اولین بازی از ست دوم ، دوباره شکسته شد و کوهستانی را برای صعود به او واگذار کرد.

دانه هفتم درصد اولین سرویس خود را بالاتر برد اما خیلی دیر بود.

نادال در کل مسابقه 77 دقیقه ای با نقطه استراحت روبرو نبود.

نادال گفت: “همیشه مسابقه اول بسیار مشکل است.” “هر مسابقه زمانی دشوار است که شما با بهترین بهترین ها بازی می کنید ، بنابراین این یک شروع مثبت برای من است ، بسیار خوشحالم.”

فینالیست دو دوره نهایی افزود: “من فکر می کنم سرویس من امشب بسیار خوب کار کرد ، بنابراین همیشه در این سطوح کمی کمک می شود.”

“من در بازگشت چند موقعیت خود را داشتم و تبدیل به گل شدم.”

قهرمان آزاد فرانسه گفت که پیروزی در ست های مستقیم باعث افزایش اعتماد به نفس بزرگ در آستانه “دیدار فوق العاده دشوار” او مقابل Thiem در روز سه شنبه می شود.

اسپانیایی با رکورد 16 سال متوالی به فینال ATP راه یافته اما در 6 نوبت مجبور به کناره گیری شده است.

ترکیبی از آسیب دیدگی و تمایل او به سایر سطوح در برابر او حساب شده است اما طراوت بیشتر او در نتیجه یک فصل کوتاه تر ممکن است شانس او ​​را در سال جاری افزایش دهد.

انتقام آنها

در بازی افتتاحیه روز یکشنبه ، تیم اتریش یک امتیاز شکست در برابر تسیتسیپاس را از دست داد اما در اولین ست تساوی 4 بر 1 نتیجه را به دست آورد تا برتری پیدا کند.

مدافع عنوان قهرمانی در اوایل ست دوم شکست داد تا بازی را مساوی کند و به نظر می رسید از این حرکت برخوردار است اما تیم با چشمگیری متحرک شد ، و با یک فورهند با ظرافت رنگی استراحت در بازی دوم تعیین کننده ، که تعیین کننده بود ، استراحت کسب کرد.

Thiem گفت: “من فکر می کنم سطح سال گذشته بالاتر بود.”

“ما سال گذشته در فینال هر دو در شرایط عالی بودیم ، این عنوان را 100 درصد می خواستیم. جو سال گذشته در فینال دیوانه کننده بود و امروز کمی متفاوت بود.”

پیش از این ، نواک جوکوویچ پس از اتمام سال در بالای رده بندی برای ششمین بار با کسب رکورد ، جام شماره 1 تور ATP را دریافت کرد.

تبلیغ شده

نفر اول که در گروه توکیو 1970 در کنار دانیل مدودف ، الکساندر زورف و دیگو شوارتزمن شرکت می کند ، بازی افتتاحیه خود را در روز دوشنبه انجام می دهد.

O2 Arena قبل از انتقال مسابقات قهرمانی پایان سال به تورین سال آینده میزبان فینال ATP برای دوازدهمین و آخرین فصل است.

مباحث ذکر شده در این مقاله