دیوان عالی کشور دستور منع رسیدگی دادگاه ها به اختلافات مربوط به BCCI ، ارگان های کریکت ایالتی را صادر کرد


دادگاه عالی روز چهارشنبه دستور خود را مبنی بر منع سایر دادگاه ها از رسیدگی به اختلافات مربوط به شورای کنترل کریکت در هند (BCCI) و انجمن های کریکت ایالتی باطل کرد. دادگاه عالی ، در تاریخ 14 مارس 2019 ، دادگاه های دیگر در سراسر کشور را از سرگرم کردن یا ادامه هر موضوع مربوط به انجمن های کریکت ثروتمند BCCI و ایالت منع کرده بود تا زمانی که واسطه منصوب دادگاه و مدافع ارشد PS Narasimha گزارش خود را در مورد اختلافات در انتظار

اخبار

ناراسیما که در آن زمان به عنوان یک amicus curiae به نیمکت کمک می کرد ، به عنوان واسطه ای برای حل اختلافات معلق در مورد مدیریت کریکت در BCCI منصوب شد.

در جلسه دادرسی که از طریق کنفرانس ویدئویی انجام شد ، یک دادگاه متشکل از قاضیان L Nageswara Rao ، Hemant Gupta و Ajay Rastogi ، از وکالت دادگستری اظهار نظر کرد و تصمیمات را خلع کرد.

ناراسیما گفت که همه آنهایی که خواهان تقاضای تخفیف های مختلفی هستند که می تواند در دادگاه های عالی تصمیم بگیرد ، اکنون مجاز به مراجعه به دادگاه های عالی مربوطه هستند.

دادگاه عالی این واقعیت را متذکر شد که تعداد زیادی از درخواستها با توجه به اینکه تخفیفاتی که در آنها درخواست شده بود ، قبلاً در روند میانجی گری مورد تأیید قرار گرفته اند ، از اطلاعات زیادی برخوردار شده اند.

دادگاه عالی اکنون برخی از پرونده های موقت در انتظار را برای رسیدگی در هفته سوم ژانویه سال آینده ارسال کرده است.

دادگاه عالی ضمن تعیین ناراسیما به عنوان واسطه ، گفته بود که او طرفین را در مورد موضوعات مطرح شده توسط آنها می شنود و به کمیته سرپرستان (CoA) منصوب دادگاه برای BCCI توصیه می کند.

تبلیغ شده

نیمکت گفته بود: “در صورت عدم رضایت طرفین ، این دادگاه موضوع را بررسی خواهد کرد” و از او خواسته بود تا موارد مطرح شده توسط چندین انجمن کریکت راجع به آزادسازی بودجه به آنها بررسی کند و توصیه های مناسب به CoA را ارائه دهد.

در سال 2017 ، دادگاه عالی CoA را به ریاست Vinod Rai به عنوان رئیس محاسب و بازرس کل هند (CAG) برای اداره امور BCCI و اجرای توصیه های مورد تایید دادگاه هیئت مدیره Justice RM Lodha در مورد اصلاحات در پول نقد منصوب کرد. بدن کریکت.

مباحث ذکر شده در این مقاله