“دیدن… دردمندم می کند”: واکنش نیراج چوپرا به اعتراض کشتی گیران در میان ردیف #MeToo

تعدادی از کشتی گیران سرشناس هندی در Jantar Mantar دهلی نو به خیابان ها آمده اند و خواستار عدالت در مورد اتهامات #MeToo علیه رئیس فدراسیون کشتی هند، بریج بوشان شاران سینگ شده اند. این دومین باری است که کشتی گیران مجبور شدند به خیابان ها بیایند و خواستار اقدام علیه رئیس WFI به دلیل آزار جنسی چند کشتی گیر زن شوند. با ادامه اعتراضات، نیراج چوپرا، «پسر طلایی» هند در توییتر از مقامات خواست تا در این مورد سریعا اقدام کنند.

آس ورزشکار پرتاب نیزه در توییتر خود اعتراف کرد که با دیدن کشتی گیرانی که به دنبال عدالت به خیابان می آیند، قلبش می شکند. او نوشت:

“این که می بینم ورزشکاران ما در خیابان ها خواستار عدالت هستند، من را آزار می دهد. آنها سخت تلاش کرده اند تا نماینده ملت بزرگ ما باشند و ما را سربلند کنند. ما به عنوان یک ملت مسئول حفاظت از تمامیت و کرامت هر فرد، چه ورزشکار و چه غیر ورزشکار هستیم. این یک موضوع حساس است و باید به صورت بی طرفانه و شفاف با آن برخورد شود.

مقامات ذیربط باید برای اطمینان از اجرای عدالت اقدام سریع انجام دهند.»

کشتی گیران آس هندی مانند وینش فوگات، ساکشی مالیک، باجرانگ پونیا و بسیاری دیگر از کشتی گیران در اعتراض به رئیس WFI شرکت دارند.

پیش از این، آبیناو بیندرا، دارنده مدال طلای المپیک، روز چهارشنبه با توئیتی تند از کشتی گیران در اعتراض آنها حمایت کرد.

بیندرا در توییتر خود نوشت: “به عنوان ورزشکار، ما هر روز سخت تمرین می کنیم تا کشورمان را در صحنه بین المللی نمایندگی کنیم. این بسیار نگران کننده است که می بینیم ورزشکاران ما باید در خیابان ها به دلیل ادعاهای آزار و اذیت در اداره کشتی هند اعتراض کنند.”

“قلب من برای همه کسانی است که تحت تاثیر قرار گرفته اند. ما باید اطمینان حاصل کنیم که این موضوع به درستی رسیدگی می شود و نگرانی های ورزشکاران شنیده می شود و به طور عادلانه و مستقل رسیدگی می شود. این حادثه نیاز اساسی به یک مکانیسم حفاظتی مناسب را نشان می دهد که بتواند از آزار و اذیت جلوگیری کند. و عدالت را برای کسانی که آسیب دیده اند تضمین کنیم. ما باید برای ایجاد یک محیط امن و مطمئن برای پیشرفت همه ورزشکاران تلاش کنیم.”

در چهار روز گذشته کشتی گیران در محل اعتراض خوابیده و تمرین کرده اند.

روز چهارشنبه، گراپلرها در حالی که به اعتراض خود علیه فدراسیون کشتی هند (WFI) و رئیس آن بریبوشان شاران سینگ ادامه می دهند، در Jantar Mantar در پایتخت ملی، راهپیمایی شمع برگزار کردند. وینش فوغات، باجرنگ پونیا و ساکشی مالک در راهپیمایی شمع حضور داشتند.

با ورودی های ANI

موضوعات ذکر شده در این مقاله

وینش فوگات باجرنگ پونیا نیراج چوپرا کشتی