دو وزنه بردار مدال های المپیک لندن را به دلیل دوپینگ از دست دادند

دو وزنه بردار مدال های المپیک لندن را به دلیل دوپینگ از دست دادند

دو وزنه بردار رومانیایی از مدال های المپیک محروم شدند در حالی که نفر سوم با محرومیت از زندگی روبرو است.© خبرگزاری فرانسه


چهار وزنه بردار رومانیایی چهارشنبه پس از آزمایش مثبت استروئیدها از مدال های بازیهای المپیک 2012 لندن محروم شدند و در مجموع موارد دوپینگ در هر بازی تابستانی یا زمستانی را به 77 رساند. کمیته بین المللی المپیک گفت: روکسانا کوکوس دارنده مدال نقره و رضوان مارتین دارنده مدال برنز آزمایش کردند. مثبت برای چندین استروئید در تجزیه و تحلیل مجدد نمونه های آنها. سومین رومانیایی ، گابریل سینکرایان ، نیز در نمونه لندن خود از نظر استروئید مثبت بود. وی اکنون برای سومین مجازات دوپینگ از سوی فدراسیون بین المللی وزنه برداری ممنوعیت مادام العمر است.

اخبار

هر چهار عضو تیم وزنه برداری رومانی در المپیک 2012 اکنون توسط IOC به دلیل دوپینگ رد صلاحیت شده اند.

بر اساس آمار IOC ، آخرین تحریم ها مجموع پرونده های دوپینگ لندن را به 77 مورد رسانده است که 5 مورد بیشتر از المپیک 2008 پکن است.

از این 77 مورد ، 68 مورد در یک برنامه تجزیه و تحلیل مجدد نشان داده شد که متکی به یک تست بهبود یافته برای استروئیدهای آنابولیک بود ، که تخلفات توسط یک ورزشکار را برای مدت طولانی تری پس از استفاده تشخیص داد.

IOC برای رسیدگی به پرونده های انضباطی می تواند تا اوت سال 2020 ، هشت سال پس از پایان المپیک لندن ، صبر کند.

IOC گفت ، مارتین در کلاس 69 کیلوگرم مردان در لندن در حالی که از دهیدروکلرو متیل تستوسترون ، متنولون و استانوزولول استفاده می کرد ، برنز گرفت.

این ورزشکار 28 ساله با محرومیت طولانی تر از سوی IWF روبرو می شود زیرا قبلاً به دلیل دوپینگ استروئید محرومیت دو ساله در نظر گرفته بود.

تبلیغ شده

با رد صلاحیت مارتین ، کیم میونگ هیوک وزنه بردار کره شمالی می تواند از مقام چهارم ارتقا یابد و به مدال برنز برسد.

Cocos در وزن 69 کیلوگرم زنان دوم شد. آنا نورموخامبوتوا از کازاختان و اوبالدینا والویز از کلمبیا در رده های بعدی قرار دارند که در مدال ها به روز می شوند.

مباحث ذکر شده در این مقاله