در میان شایعاتی مبنی بر پیشنهاد عربستان سعودی به صاحبان تیم IPL برای راه اندازی “ثروتمندترین لیگ T20 جهان”، مقام BCCI می گوید هندی های برتر نمی توانند بازی کنند: گزارش

تصویر فایل آرم IPL© توییتر

پس از انتشار گزارش‌هایی در روز جمعه مبنی بر اینکه مالکان تیم لیگ برتر هند (IPL) پیشنهادی از عربستان سعودی برای راه‌اندازی «ثروتمندترین لیگ T20 جهان» در این کشور دارند، یک گزارش جدید به نقل از یک مقام ناشناس BCCI می‌گوید که هندی برتر بازیکنان کریکت برای چنین لیگی آزاد نخواهند شد. در حال حاضر، هیئت کنترل کریکت در هند (BCCI) بازیکنان هندی را از شرکت در لیگ های خارج از کشور منع می کند. با این حال، پیشنهادی از سوی دولت عربستان سعودی مبنی بر راه اندازی لیگ جدید T20 می تواند منجر به تغییر موضع هیئت مدیره هند در مورد این موضوع شود.

طبق گزارشی در The Age، صحبت ها در مورد این موضوع حدود یک سال است که ادامه دارد. اما قبل از اینکه هر اتفاق مهمی رخ دهد، لیگ باید توسط شورای بین المللی کریکت (ICC) تحریم شود. چندی پیش، گرگ بارکلی، رئیس ICC، علاقه عربستان سعودی به کریکت را تایید کرده بود.

او گفت: “اگر به ورزش های دیگری که آنها در آن مشغول بوده اند نگاه کنید، کریکت چیزی است که تصور می کنم برای آنها جذاب باشد.” با توجه به پیشرفت آنها در ورزش به طور کلی، کریکت برای عربستان سعودی بسیار خوب عمل می کند.

با این حال، گزارشی در Indian Express به نقل از یک مقام BCCI می‌گوید که هیچ بازیکن برتر کریکت هندی در هیچ یک از لیگ‌ها شرکت نخواهد کرد. با این حال، این مقام گفت، مشارکت در فرانچایز نمی تواند متوقف شود.

یکی از مقامات ارشد BCCI به ایندیان اکسپرس گفت: “هیچ بازیکن فعلی هندی در هیچ یک از لیگ ها شرکت نخواهد کرد، اما تا آنجا که به مشارکت در فرانچایز مربوط می شود، ما نمی توانیم آنها را متوقف کنیم.” این تصمیم فردی آنهاست. ما فرنچایزهای IPL را دیده ایم که به آفریقای جنوبی یا دبی می روند و نمی توانیم نه بگوییم. این انتخاب آنهاست که تیمشان را در هر یک از لیگ های سراسر جهان داشته باشند.”

موضوعات ذکر شده در این مقاله