در مورد امتناع هند از تور پاکستان برای جام ملت های آسیا، پیشنهاد سرفراز احمد

عکس فایل سرفراز احمد.© AFP

بحث بر سر سرنوشت جام ملت‌های آسیا 2023 ماه‌هاست که ادامه دارد و پاکستان و هند در دو قایق مختلف در مورد محل برگزاری مسابقات قاره‌ای ایستاده‌اند. حماسه با امتناع تیم هندی از سفر به کشور آسیایی به دلیل نگرانی‌های امنیتی آغاز شد و پس از آن هیئت کریکت پاکستان (PCB) جایگزینی را پیشنهاد کرد. سرفراز احمد، کاپیتان سابق پاکستان و ضربه گیر ویکت بان، واکنش خود را در این باره بیان کرده است.

ما حتی نباید در مورد نیامدن هند به پاکستان صحبت کنیم. ما باید موضع خود را اتخاذ کنیم که هند باید بیاید و در پاکستان بازی کند. روشی که مردم پاکستان شاهد بازی امثال استیو اسمیت، جو روت و جیمز اندرسون در پاکستان هستند، به همین ترتیب. آنها می خواهند بازی هند و پاکستان را در پاکستان ببینند.” کریکت پاکستان.

تلاش پاکستان برای میزبانی جام ملت‌های آسیا با شکست‌های متعددی روبرو شده است که آخرین آنها شورای کریکت آسیا (ACC) در روز دوشنبه تصمیم به انتقال جام آسیا به خارج از کشور کرد. خبرگزاری PTI روز دوشنبه گزارش داد که سازمان کریکتینگ آسیا پیشنهاد PCB برای میزبانی مسابقات در مدل ترکیبی را رد کرد، توسط کشورهای عضو رد شد.

“هر تیمی به پاکستان می آید. ما نباید (به تیم هایی که بیایند و در پاکستان بازی کنند) متوسل شویم، این حق ماست که کریکت به پاکستان بیاید. بازیکنان پاکستان و PCB تلاش زیادی کرده اند تا کریکت را به کشور بازگردانند. نیروهای امنیتی، واحد اطلاعات و پرسنل ارتش ما نقش مهمی در بازگرداندن کریکت به پاکستان داشته اند. من فکر می کنم هند باید برای بازی در پاکستان بیاید و هر تیمی که به اینجا آمده و بازی کرده است باید از پاکستان حمایت کند. او افزود که به سختی کشوری در جهان می تواند با ما برابری کند.

جی شاه، دبیر BCCI، که اتفاقاً رئیس ACC نیز هست، همیشه بر این موضوع تاکید داشته است که جام ملت‌های آسیا باید در یک مکان بی‌طرف برگزار شود. او گفته بود: “ما تصمیم گرفته ایم که به پاکستان سفر نکنیم. ما در یک زمین بی طرف بازی خواهیم کرد.”

این گزارش می افزاید، سریلانکا به عنوان پیشتاز برای میزبانی مسابقات شش کشوری ظاهر شده است زیرا شرایط بسیار مرطوب امارات در ماه سپتامبر می تواند منجر به مصدومیت بازیکنان شود.

(با ورودی های PTI)

موضوعات ذکر شده در این مقاله