درگذشت رابرت بلیک بازیگر: از هالیوود تا متهم به قتل

درگذشت رابرت بلیک بازیگر: از هالیوود تا متهم به قتل - زندگی او در 5 نقطه

عکس فایل رابرت بلیک بازیگر. (AFP)

رابرت بلیک، بازیگر جنجالی که پیش از پایان دادن به یک دادگاه قتل، برنده جایزه امی شده بود، روز پنجشنبه در لس آنجلس درگذشت. او 89 سال داشت.

در اینجا پنج نکته در مورد رابرت بلیک وجود دارد:

  1. آقای بلیک بازیگری را در سن 5 سالگی شروع کرد نیویورک تایمز (NYT). شکست بزرگ او در سریال تلویزیونی دهه 1970 رخ داد.بارتا‘، که در آن نقش کارآگاه تونی بارتا را بازی کرد. به گفته این رسانه، او در صدها برنامه تلویزیونی و چندین فیلم در طول دهه فعالیت حرفه ای خود ظاهر شد.

  2. این بازیگر زندگی طوفانی داشت – او به تهیه کنندگان مشت زد، با بازیگران دیگر دعوا کرد و مواد مخدر و الکل مصرف کرد – گفت: NYT گزارش.

  3. آقای بلیک بیش از 60 سال در هالیوود کار کرد و در آثار کلاسیکی مانند گنجینه سیرا مادر (1948) و در خون سرد (1967) ظاهر شد. آخرین بازی بلند او در فیلم بزرگراه گمشده (1997) به کارگردانی دیوید لینچ بود.

  4. بر اساس بی بی سیاو به قتل همسرش بانی لی باکلی در سال 2002 متهم شد. اگرچه این بازیگر در سال 2005 تبرئه شد، دادگاه از او خواست 30 میلیون دلار به خانواده اش بپردازد، اقدامی که باعث ورشکستگی او شد.

  5. چند سال قبل از مرگش، آقای بلیک خاطرات خود را به نام زندگی یک راسکال نوشت و زندگی آرامی در لس آنجلس داشت. او بر اثر بیماری قلبی درگذشت.