حماسه جام آسیا: در میان طناب کشی با BCCI، رئیس هیئت مدیره پاک طرح نهایی سهام را به اشتراک می گذارد

نجم ستی، رئیس آن روز جمعه اعلام کرد PCB پیشنهاد کرده است که هند می تواند مسابقات جام ملت های آسیا را در یک مکان بی طرف برگزار کند در حالی که پاکستان و سایر تیم های رقیب در کشور میزبان بازی می کنند. ستی گفت که آنها پیشنهادی را به شورای کریکت آسیایی (ACC) ارسال کرده اند. هیئت کنترل کریکت در هند (BCCI) به دلیل تنش های سیاسی بین دو کشور از سفر به پاکستان خودداری کرده و خواستار انتقال مسابقات قاره ای به یک مکان بی طرف شده بود.

ستی که به عنوان رئیس PCB از کریکت سابق برگزیده شد، گفت: «ما در مورد این مدل ترکیبی تصمیم گرفته‌ایم که پاکستان مسابقات جام ملت‌های آسیا را در خانه و هند مسابقات خود را در یک مکان بی‌طرف برگزار کند و این پیشنهاد ما به شورای کریکت آسیا است. رامیز رجا در نشست خبری

جام ملت‌های آسیا با حضور شش تیم از 2 تا 17 سپتامبر برگزار می‌شود، اما به دلیل نامشخص بودن محل برگزاری هنوز برنامه دقیق مسابقات اعلام نشده است.

علاوه بر پاکستان و هند، سایر کشورهای رقابت کننده عبارتند از سریلانکا، افغانستان، بنگلادش و یک تیم که از مسابقات مقدماتی ACC خارج خواهد شد.

مسابقات مقدماتی در نپال در حال برگزاری است.

ستی ابراز امیدواری کرد که سفر بیلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه کشورش در ماه آینده به شهر ساحلی گوا هند برای نشست شورای سازمان همکاری شانگهای (SCO) به گرم شدن روابط بین دو کشور کمک کند.

“به ما گفته شده است که شاید یخ ها همچنان در حال آب شدن باشند. اگر این اتفاق بیفتد زمانی که جام قهرمانان در پاکستان در سال 2025 برگزار می شود، هند بازی در پاکستان را در نظر خواهد گرفت. به ما توصیه شده است که جام ملت های آسیا را در یک مکان بی طرف برگزار کنیم. و همچنین برای جام جهانی به هند برویم.”

ستی اشاره کرد که روحیه عمومی در کشورش این است که پاکستان باید با هند با شرایطی سطحی کریکت بازی کند.

“دولت ما هیچ محدودیتی برای بازی با هند اعمال نکرده است. اما می توانم بگویم که فعلاً روحیه عمومی است، ما نیازمند نیستیم و می توانیم از نظر مالی روی پای خود بایستیم و می خواهیم با افتخار با هند کریکت بازی کنیم. همچنین در حال مذاکره هستیم. با ACC” ستی گفت.

با این حال، رئیس PCB مشخص نکرد که چه کسی در دولت به PCB در این مورد مشاوره می دهد.

ستی گفت که اگر پاکستان تصمیم بگیرد که تمام مسابقات هند در جام ملت های آسیا را به یک مکان بی طرف منتقل کند، همسایگان باید همان آزمایش ترکیبی را در طول 50 دوره جام جهانی در اکتبر تا نوامبر امسال اعمال کنند.

هند میزبان جام جهانی است و صحبت هایی در آن سوی مرزها وجود دارد که بازی های پاکستان به مکان های بی طرف منتقل شود.

ستی گفت: “ما احساس می کنیم این آزمایش ترکیبی را می توان در زمان جام جهانی نیز اعمال کرد.”

وی افزود: “موضع ما این است که همه چیز باید متقابل باشد. در زمان های قدیم بله در پاکستان مسائل امنیتی وجود داشت. اما اکنون هیچ مشکلی وجود ندارد، بنابراین هند چه بهانه ای برای بازی نکردن در پاکستان دارد.”

ACC، به رهبری جی شاه، دبیر BCCI، هنوز به PCB در مورد مدل هیبریدی پیشنهادی پاسخ نداده است. گزارش ها حاکی از آن است که سایر اعضای ACC نیز خواهان برگزاری جام ملت های آسیا در یک مکان بی طرف هستند تا در هزینه ها صرفه جویی شود، حتی اگر پاکستان میزبان مسابقات باقی بماند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله