جایزه بزرگ ساخیر: مسابقات سرخیو پرز از آخرین مسابقه برای پیروزی دوشیزه


سرخیو پرز که ممکن است فصل آینده بیکار باشد ، روز یکشنبه با استفاده از ناملایمات رقبای خود از آخرین موقعیت رانندگی کرد و اولین پیروزی خود در فرمول یک را در یک جایزه بزرگ آشفته و دیوانه ساخیر بدست آورد. مکزیکی 30 ساله از تصادف دور اول که در 190 مسابقه خود او را به پشت زمین سقوط کرد ، بهبود یافت. با این وجود او از یک ضربه محکم و ناگهانی تایر مرسدس بنز و یک سوراخ دیرهنگام برای جورج راسل که به عنوان جانشین لوئیس همیلتون خیره شده بود ، پیروز شد.

اخبار

پرز پس از پدرو رودریگز در سال 1970 به اولین پیروزی مکزیکی در F1 تبدیل شد و یک سری مسابقات تحت سلطه مرسدس که والتری بوتاس برای آنها هشتم و راسل نهم بود را به پایان رساند.

پرز که پس از گرفتن پرچم در بیشتر دورهای پیروزی خود گریه می کرد ، گفت: “من لال هستم.” “امیدوارم که خواب نمی بینم … ده سال طول کشید و نمی دانم چه بگویم.

“بعد از اولین دور ، مسابقه از بین رفت ، اما من تسلیم نشدم. در پایان ، سرعتم به اندازه کافی خوب بود تا جورج را تحمل کنم.”

پرز توسط ریسینگ پوینت آزاد می شود تا سال آینده سباستین وتل قهرمان چهار بار جهان از فراری جایگزین شود ، زمانی که این تیم با نام تجاری استون مارتین تغییر نام یابد.

پرز بدون صندلی مسابقه 2021 است ، اما او در تلاش است تا جای الکساندر آلبون را در ردبول به همراه ماکس ورشتاپن که در دور ابتدایی همراه با چارلز لکلرک فراری سقوط کرد ، جایگزین کند.

“فصل سخت”

پرز پیش از استبان اوکن از رنو که ادعا کرد اولین قهرمانی خود در سکو است و لنس استرول ، هم تیمی خود در مسابقه پوینت ، به خانه برگشت.

اوکن گفت: “من هیچ حرفی ندارم.” “من روی خط گریه کردم. این میزان احساسات در داخل بود. فصل سختی بود ، اما ما هرگز فشار را متوقف نکردیم.

“وقتی افراد کمتری به شما اعتقاد دارند ، باید به خودتان اعتقاد داشته باشید.”

استرول گفت: “یک نتیجه شگفت انگیز برای تیم. بخشی از من کمی ناامید است زیرا می توانستم برنده شوم ، اما این یک نتیجه عالی است و دقیقاً همان چیزی است که برای قهرمانی به آن نیاز داشتیم.”

اسپانیایی متصل به فراری ، کارلوس ساینز پیش از دانیل ریکیاردو در رنو دوم و آلبون ، برای مک لارن چهارم شد.

دانیل كیاوت قبل از “پیکان سیاه” مرسدس برای آلفا تاوری هفتم شد ، راسل پس از برتری در بیشتر مسابقه قبل از سقوط پیت استاپ ، حداقل سه امتیاز اول خود را در F1 ادعا كرد. او همچنین سریعترین دور را ثبت کرد.

لاندو نوریس ، که از پشت گرید شروع کرد ، برای مک لارن در جایگاه 10 قرار گرفت.

راسل شروع محکمی را آغاز کرد و در کنار و بعد از بوتاس به یک چرخش در زیر نورافکن خیره کننده تبدیل شد.

حرکت پرخاشگرانه

در عرض چند ثانیه ، لکلرک و ورستاپن هنگام حرکت تهاجمی راننده فراری که با پرز برخورد کرد ، تصادف کردند. این ورستاپن را در Red Bull خود مجبور کرد تا از مدار خارج شود و به موانع کنار جاده برسد.

در حالی که پرز می چرخید و ادامه می داد ، لکلرک هم از پیست کار می کرد. او در اوایل مرحله توقف در Pit-Stop قرار گرفت زیرا مسابقه با شرایط اتومبیل ایمنی کند شد و آخرین بار ادامه یافت.

راسل کاملا صاف شد. در دور 14 ، او بیش از دو ثانیه پیش افتاد ، امتیازی که با بلوغ چشمگیر برای راننده در اولین مسابقه خود در اتومبیلی که به سختی می دانست ، حفظ کرد.

این مشکل از آنجا شروع شد که مرسدس هر دو اتومبیل را برای بار دوم به داخل خانه آورد و آنها را در یک پیت استاپ با آمادگی ناآرام و هرج و مرج “دو برابر” کرد.

راسل ابتدا ظهور کرد ، اما با یک سری لاستیک مخلوط و مجبور شد برای محیط های تازه دوباره گودال کند ، در حالی که بوتاس ، در یک توقف طولانی مدت ، مجبور شد لاستیک های سخت خود را دوباره جا کند.

در سردرگمی ، پرز برتری را به ارث برد.

راسل برای چهارمین بار دور بوتاس را دور زد ، برای سومین قسمت از داخل استرول به پایین پرواز کرد و از اوکون عبور کرد تا قبل از اینکه سوراخ در عقب او ضربه بخورد ، روی پرز شارژ ایجاد کند.

تبلیغ شده

راسل بار دیگر جای نرم قرار داد و در 14 ام برگشت ، اما تحقیقات مباشران پس از مسابقه نزدیک بود.

پرز ، در آخرین سفر خود با مسابقه پوینت ، به سمت پرچم مسابقه داد.

مباحث ذکر شده در این مقاله