توضیح داده شد: چرا آجینکیا راهانه به تیم هند برای فینال مسابقات جهانی آزمون فراخوانده شد

بازگشت آجینکیا راهان کهنه کار به تیم هند برای فینال آزمون قهرمانی جهان شگفتی های بسیاری برجای گذاشت، زیرا حدود 15 ماه پیش بود که او آخرین بار برای تیم ملی در ترکیب سرخپوشان حضور داشت. صحبت‌ها درباره اینکه رهانه قبلاً «بازی خداحافظی» خود را در مقابل آفریقای جنوبی در نیولندز انجام داده بود، یک سال پیش شدید بود. اما اکنون، مردی که زمانی هند را به قهرمانی معروف Border-Gavaskar Trophy 2020-21 رساند، به رنگ ملی بازگشته است. اما چه چیزی منجر به بازگشت رهانه به گروه آزمایشی شد؟

از زمانی که هیئت کنترل کریکت در هند (BCCI) ترکیب تیم را برای فینال WTC در برابر استرالیا اعلام کرد، صحبت ها در مورد بازگشت رهانه پس از چند بازی پربار برای چنای سوپر کینگز (CSK) مورد توجه قرار گرفت. اما، فقط فرم او در لیگ برتر هند (IPL) نیست که به او کمک کرد تا فراخوانی پیدا کند.

شماره های داخلی:

وقتی صحبت از انتخاب تیم تست می شود، Ranji Trophy بزرگترین پلتفرم برای تحت تاثیر قرار دادن بازیکنان است. رهانه همین کار را کرد.

در آخرین کمپین رانجی برای بمبئی، این بازیکن 34 ساله 634 دوش در 11 اینینگ با میانگین درخشان 57.63 به ثمر رساند. در آن 11 اینینگ، او دویست ضربه زد که شامل 204 ران بود. میانگین او در مبارزات انتخاباتی حتی بالاتر از میانگین کلاس اول حرفه ای 47.12 بود.

تجربه خارج از کشور:

رهانه ممکن است در 15 ماه گذشته برای هند بازی نکرده باشد، اما همچنان یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان تیم در کریکت تست است. اجرای او در شرایط خارج از کشور نیازی به معرفی ندارد. رهانه که با خفاش در برخی از سخت‌ترین زمین‌های جهان به میدان رفت، یک امتیاز برای تیم است، به‌ویژه با توجه به اینکه فینال WTC مقابل استرالیا در Oval لندن برگزار می‌شود.

مصدومیت ها و مشکلات فرم در تیم:

اگر شریاس ایر کاملاً آماده و در دسترس بود، رهانه ممکن بود شانس زیادی نداشت. با توجه به اینکه اییر قرار است برای چند ماه دیگر در کنار زمین بماند، به نظر می رسد که رهانه بهترین گزینه انتخاب کننده برای نقش متوسط ​​است.

Suryakumar Yadav توسط تیم در تست ها در برابر استرالیا امتحان شد اما او نتوانست فرم کریکت T20 خود را در سفیدها تکرار کند. KL Rahul یکی دیگر از بازیکنانی است که برای فرم با مشکل مواجه شده است. در چنین حالتی می توان گفت که رهانه امن ترین گزینه برای مدیریت تیم بود.

فرم فعلی:

رهانه با 209 دوش سومین گلزن برتر فصل جاری IPL 2023 است. حتی میانگین او 52.25 است که در مسابقات T20 بسیار نادر است. اما آنچه که در مورد باتر کهنه کار بسیار تاثیرگذار بوده این واقعیت است که این دویدن ها از خفاش او نه با شلیک کردن، بلکه با ضربات مناسب کریکت انجام شده است.

رهانه در فصل جاری در لیگ برتر فوتبال CSK، فرمی مثال زدنی از خود نشان داده است. اعتماد به نفس و کنترل او بر روی نوار 22 قدم دقیقاً همان ویژگی هایی است که تیم هند در برابر استرالیا در فینال مسابقات قهرمانی تست به آن نیاز دارد.

موضوعات ذکر شده در این مقاله