توضیح داده شده: چرا رینکو سینگ، ستاره KKR، هنوز برای هند بازی نکرده است

لیگ برتر هند (IPL) بستر مناسبی برای پرورش استعدادهای کریکت در هند بوده است. در طول سال‌ها، بازیکنان زیادی آمده‌اند، در لیگ T20 نامی برای خود دست و پا کرده‌اند و اولین بازی‌های بین‌المللی خود را انجام داده‌اند. ستاره نوظهور جدیدی که درهای تیم ملی را می زند، رینکو سینگ، بازیکن همه کاره نایت رایدر کلکته است. رینکو با شاهکار “پنج شش” خود در برابر گجرات تایتانز، برای انتخاب ملی سروصدا به پا می کند. اما، یک واقعیت شگفت‌انگیز این است که او هنوز اولین بازی خود را در هند انجام نداده است.

India A پلتفرمی است که به بازیکنان با پتانسیل کانالی می دهد تا کیفیت خود را به نمایش بگذارند و از قرار گرفتن در معرض بازی در تیم های مختلف بین المللی در سراسر جهان بیاموزند. رینکو که در دو سال گذشته در IPL به پتانسیل خود اشاره کرده است، هنوز در تیم هند A حضور ندارد.

در حالی که نمی توان انکار کرد که رقابت برای مکان های کریکت هند بسیار زیاد است، اینطور نیست که رینکو هرگز این فرصت را نداشت که در تیم هند A جایگاهی را به خود اختصاص دهد. در واقع، در سال 2019، رینکو برای تیم هند A انتخاب شد، که قرار بود در یک سری تست غیر رسمی، سریلانکا A را بازی کند.

با این حال، شادی رینکو زیاد طول نکشید زیرا این بازیکن توسط هیئت کنترل کریکت در هند (BCCI) به دلیل شرکت در یک تورنمنت خارج از کشور T20 بدون اجازه قبلی تعلیق شد.

رینکو متولد اوتار پرادش برای گلادیاتورهای دکن در جام رمضان T20 ابوظبی حضور داشت و طبق آمار Wisden، 361 دوش را با میانگین 51.57 و نرخ ضربه 176 به ثمر رساند. در حالی که او در بین بهترین بازیکنان لیگ بود، در بازی برای فرنچایز، قانون BCCI را شکست که منجر به تعلیق او شد.

در بیانیه ای، BCCI در آن زمان گفته بود: “رینکو سینگ به مدت سه ماه از اول ژوئن 2019 به حالت تعلیق درآمده است. او از تیم فعلی “A” هند برای بازی چند روزه حذف شده است. بازی با سریلانکا ‘A’ از 31 مه 2019 شروع می شود. BCCI در آینده چنین تخلفاتی را تحمل نخواهد کرد و اگر بازیکنی قوانین و مقررات BCCI را نقض کند اقدامات سختگیرانه ای انجام خواهد شد.

با این حال، رینکو درس خود را آموخت و خود را وقف مسابقات هند کرد تا از تکرار چنین سناریویی جلوگیری کند.

رینکو با تجربه 40 بازی درجه یک و قهرمانی در لیگ برتر هند، مطمئناً جاه‌طلبی‌های خود در هند A را تقویت کرده است.

موضوعات ذکر شده در این مقاله