توضیح داده شده: چرا راوی بیشنوی با وجود ضربه مستقیم هارشال پاتل خارج نشد

IPL 2023: LSG برای آخرین تحویل در برابر RCB به یک بار نیاز داشت.© BCCI

لاکنو سوپر جاینتز (LSG) روز دوشنبه پس از تکمیل یک تعقیب و گریز 213 ران مقابل رویال چلنجرز بنگلور به مسیرهای پیروزی در لیگ برتر هند (IPL) بازگشت. در آخرین اور، RCB نیاز به دفاع از پنج ران داشت و هارشال پاتل تقریباً آن را قبل از خطاهای متوالی از او انجام داد و دینش کارتیک به LSG اجازه داد تا در استادیوم M Chinaswamy غارت شود. با سقوط دو ویکت در فینال، LSG برای آخرین تحویل نیاز به یک ران داشت. با این حال، هنوز درام زیادی در انتظار بود.

در حالی که هارشال در روز دوشنبه قصد داشت توپ را برای آخرین بار آزاد کند، متوجه شد که راوی بیشنوی، دمدار، در انتهای غیر مهاجم، خیلی دور از خط دفاع می کند.

کاسه‌زن در مسیر خود ایستاد اما نتوانست وثیقه‌ها را از جا کند. برای جبران خطای خود، هارشال تصمیم گرفت توپ را به سمت کنده ها پرتاب کند، در حالی که بیشنوی سعی داشت به عقب برگردد.

در حالی که توپ به کنده ها برخورد کرد، بیشنوی به بیرون داده نشد. داور داخل زمین حتی تصمیم خود را با داور سوم ارجاع نداد، که باعث ایجاد ابروهای زیادی شد.

با این حال، طبق قانون 38.3.1.2 باشگاه کریکت مریل‌بون (MCC)، «حتی اگر غیر مهاجم زمین خود را قبل از لحظه‌ای که معمولاً انتظار می‌رفت توپ‌زن توپ را رها کند، پس از توپ‌گیر، زمین خود را ترک می‌کرد. به این نقطه رسیده است که دیگر نمی‌تواند طبق این قانون برای بولر، بازیکن غیرمهاجم را از بین ببرد.

به طور دقیق، از آنجایی که هارشال اقدام خود را کامل کرده بود، پرتاب او به سمت انتهای غیر مهاجم توسط داور غیرقانونی تلقی شد.

اگر هارشال در حذف وثیقه‌ها در حین دور زدنش موفق می‌شد، بازی از طریق Super Over تعیین می‌شد، زیرا LSG در حال حاضر 9 ویکت عقب بود.

با این حال، خطای او، و به دنبال آن لگدمال شدن کارتیک در آخرین تحویل، به LSG اجازه داد تا با برد کنار برود.

موضوعات ذکر شده در این مقاله