توخل گمبل بایرن با خروج از لیگ قهرمانان به عنوان من سیتی کروز آشکار شد

خروج بایرن مونیخ از لیگ قهرمانان اروپا در روز چهارشنبه تمرکز را روی سلسله مراتب باشگاه و تصمیم غافلگیرکننده آنها برای اخراج یولیان ناگلزمن، سرمربی سابق این تیم معطوف کرد. برنده شش بار در خانه مقابل منچسترسیتی به تساوی 1-1 دست یافتند، اما پس از شکست 3-0 بازی رفت در منچستر، در یک چهارم نهایی در مجموع 4-1 به میدان رفتند. ناگلزمن در اواخر مارس اخراج شد در حالی که باشگاه هنوز در ترکیب برای کسب سه گانه قرار دارد. بایرن در شش بازی زیر نظر توخل، دو برد، دو تساوی و دو شکست کسب کرده و از جام حذفی آلمان و لیگ قهرمانان اروپا حذف شده است.

اما در حالی که توخل به دلیل زمان کمی که تاکنون در این کار داشته است احتمالاً از بسیاری از انتقادات در امان خواهد ماند، تمرکز مستقیماً روی رهبری باشگاه معطوف شده است.

الیور کان، مدیر اجرایی و حسن صالحامیدزیچ، مدیر ورزشی، نه تنها به دلیل اخراج ناگلزمن، بلکه به دلیل هدایت کل باشگاه از زمانی که اولی هوینس و کارل هاینز رومنیگه، سران بایرن را به عهده گرفتند، مورد انتقاد هواداران قرار گرفتند.

حتی اگر بایرن در این فصل یازدهمین قهرمانی متوالی بوندسلیگا را به دست آورد، سلسله مراتب باشگاه همچنان با اولین آزمون واقعی خود روبرو است.

– هشت از هشت –
با وجود منابعی که کمتر از هر باشگاه آلمانی دیگری است، برتری داخلی برای بایرن مطمئن به نظر می رسد – حتی اگر آنها در حال حاضر تنها دو امتیاز برتری بوندسلیگا نسبت به دورتموند داشته باشند – که وزن بیشتری برای افتخارات لیگ قهرمانان اروپا قائل است.

با توجه به اهمیتی که مسابقات در مونیخ دارد، تصمیم برای اخراج ناگلزمن گیج کننده تر است.

او 8 برد از هشت برد، دو بار با بارسلونا، پاری سن ژرمن و نیمه نهایی اینترمیلان، بدون دریافت حتی یک گل، پیروز شد.

علیرغم تمام صحبت هایی که در مورد عملکرد لکنت زبان باشگاه تحت هدایت ناگلزمن به گوش می رسد، بایرن در این فصل از 37 بازی در تمامی رقابت ها تنها سه شکست را از دست داد.

بایرن به ناگلزمن اعتماد زیادی داشت و با پرداخت بیش از 25 میلیون یورو، او را از قراردادش با RB لایپزیگ که بالاترین مبلغ انتقال یک مربی است، آزاد کرد، قبل از امضای قراردادی 5 ساله.

صالحامیدزیچ، معمار قرارداد ناگلزمن، گفت که سرمربی جدید یک “پروژه بلندمدت” به سبک اسطوره های باشگاه اوتمار هیتسفلد و یوپ هاینکس خواهد بود.

تنها چند روز پس از باخت 2-1 مقابل بایرلورکوزن که بایرن را با یک امتیاز کمتر از دورتموند در رده دوم قرار داد، مدیریت باشگاه ماشه را کشید و ناگلزمن از بازی خارج شد.

سران باشگاه به دنبال بازسازی فصل سه گانه 2019-20 بودند، جایی که هانسی فلیک، سرمربی موقت، در اواسط فصل برای نیکو کواچ اخراج شده منصوب شد، و بایرن هر جامی را که پیشنهاد می کرد، به دست آورد.

مدیریت حتی به توخل اشاره کرد که چلسی را پس از حضور در اواسط فصل به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رساند.

– “سیاست مدیریت سوال” –

در آستانه بازی چهارشنبه، کان به بیلد گفت: «البته، ما آن را کمی متفاوت تصور می‌کردیم»، درباره خروج تیم از جام حذفی آلمان، فرم بوندسلیگا و حذف احتمالی لیگ قهرمانان از زمان تصمیم ناگلزمن صحبت کرد.

علاوه بر اخراج ناگلزمن، تصمیمات استخدامی نیز مورد انتقاد قرار گرفته است، به ویژه عدم جایگزینی مناسب، مهاجم ستاره، رابرت لواندوفسکی.

ورود تابستانی سادیو مانه، 31 ساله، که سر و صدای زیادی به پا کرد، نتوانست به اوج لیورپول برسد و از اکتبر تاکنون برای بایرن گلی نزده است.

در هر دو بازی مقابل منچسترسیتی، بایرن تنها توانست یک گل بزند – یک پنالتی از کاپیتان جاشوا کیمیچ در روز چهارشنبه.

علاوه بر کیمیچ، مدافعان دایوت اوپامکانو، بنجامین پاوارد و ماتییس دی لیخت تنها بازیکنانی بوده اند که در پنج بازی گذشته بایرن موفق به ثبت گل شده اند.

روی بنری که هواداران بایرن در پایان بازی روز چهارشنبه باز کردند، نوشته شده بود: “گل ها را می توان از دست داد، اما ارزش های باشگاه ممکن است نه: سیاست های مدیریت را زیر سوال ببرد.”

توخل پس از بازی چهارشنبه این بنر را خطاب قرار داد و گفت: می توانم به هواداران قول بدهم که به خوبی از باشگاه مراقبت می کنیم.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله