توخل، سرمربی بایرن، بار دیگر رویای من سیتی در لیگ قهرمانان را تهدید کرد

منچسترسیتی و پپ گواردیولا در بازی رفت یک چهارم نهایی روز سه‌شنبه، یک امتیاز لیگ قهرمانان اروپا را در برابر توماس توخل به پایان می‌رسانند. توخل به عنوان سرمربی چلسی در اولین و تنها بازی سیتی در سال 2021 به فینال لیگ قهرمانان اروپا پیروز شد. این نزدیکترین تلاشی بود که گواردیولا در 10 تلاش در بارسلونا، بایرن و سیتی انجام داد تا سومین جام اروپایی خود را به عنوان قهرمانی به دست آورد. یک مربی. برد 1-0 چلسی در مقابل استادیوم دو دراگائو در پورتو به دلیل محدودیت‌های ویروس کرونا در دو سال پیش، موردی بود که شاگرد از استاد برتری داشت.

توخل به عنوان مربی جوان، تیم برتر گواردیولا بارسلونا را که از سال 2008 تا 2012 14 جام را در چهار سال کسب کرد، از جمله دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، مطالعه کرد و تحسین کرد.

مسیر آنها سپس در طول سه سال هدایت گواردیولا در بایرن، در حالی که توخل مربی ماینتس و سپس بوروسیا دورتموند بود، به هم پیوست.

دو بازیکن وسواس فوتبال، این زوج حتی تا شب در یک بار در مونیخ در سال 2014 با استفاده از لیوان و نمک‌دان‌ها و نمک‌دان‌ها برای تقلید از ترکیب‌ها، صحبت کردند.

توخل قبل از فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2021 گفت: “در زمانی که پپ یک بازیکن بود، بسیار تحسین کننده بزرگی بودم و بعد از آن که مربی شد، برای من مانند یادگیری در کار بود.”

من مربی آکادمی بودم و سپس در بوندسلیگا با ماینتس حضور داشتم، اما فکر نمی‌کنم یک بازی (بارسلونای گواردیولا) را از دست دادم زیرا چیزهای زیادی برای یادگیری وجود داشت.

احترام متقابل است گواردیولا فصل گذشته توخل را به عنوان “یکی از معدود مربیانی توصیف کرد که از آنها یاد گرفتم تا خودم به یک مربی بهتر تبدیل شوم.”

– شجره نامه لیگ قهرمانان –

گواردیولا در درگیری های این دو دست برتر را دارد.

سه برد چلسی در فاصله شش هفته مانده به پایان فصل 2020/21 تنها پیروزی توخل در 10 دیدار بین این دو و شش دیدار گواردیولا است.

اما او مهمترین را برد و شجره نامه او در لیگ قهرمانان نقش مهمی در جذب بایرن برای تضمین خدمات خود و اخراج جولیان ناگلزمن در اقدامی شوکه کننده در ماه گذشته داشت.

توخل همچنین پاری سن ژرمن را به اولین فینال خود در رقابت های باشگاهی برتر اروپا در سال 2020 برد و رئال مادرید برنده نهایی را در یک چهارم نهایی سال گذشته به وقت اضافه برد، علیرغم اینکه چلسی به دلیل تحریم های اعمال شده علیه مالک وقت، رومن آبراموویچ به بحران کشیده شده بود.

این بازیکن 49 ساله اکنون چالش موفقیت در جایی را دارد که گواردیولا نتوانست بایرن را به قهرمانی در لیگ قهرمانان برساند.

اما وزن انتظارات خیلی بیشتر بر دوش سرمربی سیتی است.

گواردیولا در هفتمین فصل حضورش در منچستر، برای پنجمین قهرمانی خود در لیگ برتر تلاش می کند.

با این حال، ناکامی در گذر از خط در اروپا لکه‌ای در کتاب کپی او باقی مانده است.

گواردیولا در مورد اهمیت قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برای میراثش در اتحاد گفت: “این بدان معنا نیست که من با آن موافق هستم، اما قطعاً ما در این رقابت قضاوت خواهیم شد.”

حضور ارلینگ هالند فشار بیشتری بر گواردیولا می‌افزاید تا در نهایت کار امسال را انجام دهد.

این بازیکن نروژی در بازگشت از مصدومیت در پیروزی 4-1 شنبه مقابل ساوتهمپتون دو گل به ثمر رساند تا تعداد خود را در این فصل به 44 برساند.

این اعداد باعث شد که گواردیولا بین مهاجم ستاره خود، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی مقایسه کند.

اما زمانی که حواشی خوب در مراحل پایانی لیگ قهرمانان اروپا بیشترین اهمیت را داشت، این تفاوت ایجاد شد که سیتی را مجبور کرد تا با رقابت در سراسر اروپا مبارزه کند تا هالند را به ارمغان بیاورد.

این بازیکن 22 ساله در 25 بازی در لیگ قهرمانان اروپا 33 گل به ثمر رسانده است، از جمله پنج گل در یک شکست 7-0 مقابل لایپزیگ در یک شانزدهم نهایی.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله