تساوی بارسا با خیرونا را رام کنید، نتونستید از مادریدی استفاده کنید

بارسلونا قهرمان قهرمانی روز دوشنبه در نیوکمپ مقابل خیرونا با تساوی 0-0 متوقف شد و اختلاف خود را با رئال مادرید در صدر لالیگا یک امتیاز افزایش داد و اکنون با 10 بازی باقی مانده 13 امتیاز دارد. بارسلونا با توجه به تحقیر ال کلاسیکو هفته گذشته توسط مادرید در کوپا دل ری، با وجود انگیزه دیدن قهرمانان در روز شنبه مقابل ویارئال، از بهترین بازی خود در دربی کاتالونیا فاصله زیادی داشت. خیرونا، در میانه جدول، محکم بود و تیم ژاوی هرناندز را مجبور کرد تا برای سومین بار در این فصل در خانه امتیاز خود را در لالیگا از دست بدهند.

بارسلونا بیست و یکمین کلین شیت خود را در لیگ برتر به دست آورد اما نتوانست به طور کامل از شکست رئال مادرید استفاده کند، زیرا آنها برای اولین بار از سال 2019 برای قهرمانی لالیگا تلاش کردند.

سرجیو بوسکتس، کاپیتان بارسا به DAZN گفت: “با گذشت دقایق، آنها شروع به کسب اعتماد به نفس در دفاع کردند و ما در تلاش بودیم تا پاس نهایی را انجام دهیم یا از موقعیت های خود استفاده کنیم.”

“هدف ما همان است، قهرمانی در لالیگا، و تلاش برای بردن هر چه سریعتر آن. ما 13 امتیاز اختلاف داریم، اما هدف ما یکسان است.”

ژاوی که هنوز چندین بازیکن کلیدی از جمله پدری و عثمان دمبله را در اختیار ندارد، با آنسو فاتی و رافینیا در کنار روبرت لواندوفسکی، بهترین گلزن لالیگا در خط حمله قرار گرفت.

مهاجم لهستانی چهار دقیقه بعد از اینکه توسط فاتی خسته شد، نزدیک بود دروازه را باز کند.

هواداران بارسلونا پس از 10 دقیقه دوباره نام لیونل مسی را به عنوان نماینده شماره پیراهن سابق بارسا برنده جام جهانی سر دادند و امیدوار بودند که او پس از پایان قراردادش با پاری سن ژرمن به باشگاه سابقش بازگردد.

ژاوی به خبرنگاران گفت: “لئو هیجان ایجاد می کند، آنها اکنون در دو بازی نام او را فریاد زده اند، خواهیم دید چه اتفاقی می افتد.”

ما روی این موضوع متمرکز هستیم، باید لالیگا را ببریم.»

بارسلونا دوباره نزدیک شد زمانی که مدافع خیرونا سانتی بوئنو تقریباً دروازه خود را وارد دروازه خود کرد، اما دروازه بان پائولو گاززانیگا واکنش خوبی نشان داد و توپ را به سمت امن هدایت کرد.

دروازه بان سابق تاتنهام به خوبی از رافینیا در پست نزدیک خود نجات داد و سپس تلاش رونالد آرائوخو را از روی کرنر به دست آورد.

بارسلونا درخواست کرد که توپ وارد دروازه شده است اما با کمک VAR – لالیگا از فناوری خط دروازه استفاده نمی کند – مسئولان تصمیم گرفتند که توپ از خط عبور نکند.

– شانس ضربه گیرونا –

اریک گارسیا در اوایل نیمه دوم با ضربه سر از کرنر به بیرون رفت و بارسلونا به دنبال گلزن بود.

با این حال، بهترین فرصت بازی نصیب تیم میهمان شد، تاتی کاستلانوس با شوت از راه دور، در حالی که ایوان مارتین در کنار حمایت، آماده برای ضربه زدن بود، فرصت را از دست داد.

ژاوی مدافع جوردی آلبا را به عنوان وینگر چپ در حالی که او به دنبال ارسال بهتر در یک سوم پایانی بود، پرتاب کرد و با یک سانتر خطرناک و چند بازی متقابل با لواندوفسکی تأثیری فوری گذاشت.

Gazzaniga یک دفع خوب دیگر انجام داد تا ضربه سر گاوی را از روی یک کرنر در وقت های تلف شده به سمت دروازه هدایت کند تا بارسلونا در نهایت اضطرار خود را نشان دهد، اما دیگر خیلی دیر شده بود.

لواندوفسکی در حالی که خیرونا برای تساوی تلاش می کرد، یک عقبگرد دیرهنگام منحرف شد.

کاتالان ها گامی آرام به سمت رویای قهرمانی خود برداشتند و فاصله خود را با مادرید یک امتیاز افزایش دادند.

ژاوی که در آخر هفته از اینکه برخی از منتقدان تلاش می کنند فصل بارسلونا را پایین بیاورند، شکایت کرده بود، افزود: “اگر ما آن را ببریم، باید آن را جشن بزرگی بگیریم، در داخل (باشگاه) ما ارزش زیادی برای آن قائل هستیم.”

ما مطمئناً در شروع فصل 13 امتیاز برتری می‌گرفتیم.»

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله