ترک کریکت بین المللی: امتیاز IPL به 6 بازیکن انگلیسی با قرارداد چند میلیون پوندی پیشنهاد می کند

به گزارش “تایمز لندن”، صاحبان امتیازات برتر IPL در تلاش هستند تا شش بازیکن برتر انگلیس را متقاعد کنند که کریکت بین‌المللی را کنار بگذارند و قراردادهای سالانه زیبا تا 5 میلیون پوند ببندند تا بتوانند در طول سال در لیگ‌های T20 شرکت کنند. تقریباً تمام 10 امتیاز IPL در لیگ های مختلف از جمله CPL (هند غربی)، SA T20 (آفریقای جنوبی)، لیگ جهانی T20 (امارات متحده عربی) و لیگ برتر آینده T20 در ایالات متحده منشعب شده اند. با این حال، این گزارش بیان نمی‌کند که کدام یک از فرنچایزهایی که نزدیک شده‌اند و چه کسانی بازیگران درگیر در بحث هستند.

همچنین یک لیگ جاه طلبانه عربستان سعودی T20 وجود خواهد داشت که برخی از فرنچایزهای IPL ممکن است در آن سرمایه گذاری کنند.

گزارش تایمز نقل می‌کند: «بحث‌های اولیه پس از آن صورت گرفت که حداقل شش بازیکن انگلیسی، از جمله برخی از ستاره‌های بین‌المللی، توسط مالکان امتیاز IPL تماس گرفتند و از آنها پرسیدند که آیا اصولاً معامله‌ای را می‌پذیرند که یک تیم هندی را تبدیل به یک تیم هندی کند. کارفرمای اصلی، به جای بانک مرکزی اروپا یا یک شهرستان انگلیسی.” “این پیشرفت به دنبال بحث و گفتگو بین اتحادیه های بازیکنان در سراسر جهان در مورد پیامدهای بالقوه قراردادهای فرانچایز 12 ماهه است، که گامی مهم به سمت مدل فوتبال بازیکنان نخبه است که در درجه اول با تیم خود قرارداد می گیرند و برای انجام وظایف بین المللی آزاد می شوند. برعکس

یک منبع به تایمز گفت که پیشنهادات قرارداد ممکن است در پایان سال ارائه شود. شکی نیست که کریکت T20 اینجاست و T10 نیز به سرعت تخیل عمومی را جذب می کند.

در حالی که ICC همیشه به فکر محدود کردن تعداد لیگ‌هایی است که یک بازیکن فعال قراردادی می‌تواند در یک سال شرکت کند، نمی‌توان احتمال بازنشستگی بسیاری از بازیکنان جوان از کریکت بین‌المللی یا کنار گذاشتن بازی‌های مرکزی را رد کرد. قراردادهایی برای تبدیل شدن به بازیکنان آزاد تنها مانع در چنین سناریویی می تواند ‘NOC’ از بورد کریکت کشور مربوطه باشد.

احتمال اتخاذ چنین مدلی در سال‌های اخیر به‌طور فزاینده‌ای افزایش یافته است، زیرا برخی از صاحبان امتیاز IPL سهام در چندین تورنمنت T20 در امارات متحده عربی، آفریقای جنوبی، دریای کارائیب – و اکنون ایالات متحده با سرمایه‌گذاری جدید لیگ برتر کریکت که در آن سرمایه‌گذاری شده است، افزایش یافته است. به نقل از این روزنامه، در ماه جولای آغاز می شود.

این روزنامه همچنین ادعا کرد که بحثی در مورد خطوط مشابه با متخصصان ستاره استرالیایی T20 نیز انجام شده است.

“مذاکراتی با تعدادی از بازیکنان مطرح استرالیایی درباره قراردادهای تمام وقت انجام شده است، اما اکنون به بازیکنان انگلیسی نیز تعمیم داده شده است. ارزش قراردادها می تواند بیش از 2 میلیون پوند در سال و حتی تا 5 میلیون پوند باشد. بیش از پنج برابر ارزش بالاترین قراردادهای مرکزی انگلستان.” این روزنامه همچنین در مورد امکان داشتن قراردادهای جزئی هم با ECB یا شهرستان و هم امتیاز IPL، به ویژه، کسانی که کریکت توپ سفید بازی می کنند، صحبت کرد.

کاهش معاملات IPL – که حداقل سه دور را پوشش می دهد – نیز پیشنهاد می شود. بعید است که هیچ یک از ستاره های تست انگلیس از قراردادهای اصلی خود به نفع یک قرارداد فرانچایز کناره گیری کنند، اما مقدار زیادی پول پیشنهادی باعث می شود که یک ریسک در آینده است.

آنچه محتمل‌تر است این است که بازیکنان بسته به شرایط خودشان، قراردادهای سفارشی ترتیب می‌دهند، که می‌تواند منجر به عقد قرارداد با استان خود یا بانک مرکزی اروپا شود و بخشی از قرارداد با یک حق رای منعقد شود.»

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله