تام مودی: «ویرات کوهلی هر کاری از دستش بر می‌آید برای حفظ RCB در مسابقه پلی‌آف انجام می‌دهد»

تام مودی، بازیکن سابق کریکت استرالیایی که قبلاً با فرنچایزهای لیگ برتر هند (IPL) پنجاب کینگز (PBKS) و Sunrisers Hyderabad (SRH) در مجموعه مربیگری همراه بوده است، گفت که ستاره رویال چلنجرز بنگلور (RCB) ویرات کوهلی خواهد بود. تمام تلاش خود را انجام می دهد تا تیمش را در رقابت برای پلی آف نگه دارد و اضافه کرد که تیم در نیمه دوم مبارزات خود علیرغم شروع خوب خود شکست خورد. رقابت برای پلی آف IPL 2023 با نزدیک شدن به پایان مرحله لیگ بزرگترین لیگ T20 ادامه دارد. پنج تیم هنوز برای سه سکوی پلی آف رقابت دارند.

رویال چلنجرز بنگلور با هدف کسب جایگاه پلی آف در حیاط خلوت دومی با سان رایزرز حیدرآباد روبرو می شود. با دو نقطه بسیار مهم در خط، RCB به ندرت تمام اسلحه‌ها را در برابر SRH بیرون می‌آورد – که پس از حذف از مسابقه چهار نفر برتر برای غرور بازی می‌کند.

باخت امشب به مبارزات تیم تحت رهبری Faf du Plessis در این رقابت ها پایان خواهد داد. شکست آنها تضمین می کند که CSK و LSG – هر دو با 15 امتیاز – به مرحله پلی آف راه پیدا می کنند. حتی MI (14 امتیاز) در صورت شکست امشب RCB در رقابت باقی خواهد ماند. بنابراین بسیاری از تیم ها از نزدیک رویارویی بین رقبای سنتی را زیر نظر خواهند داشت.

تام مودی معتقد است که RCB به دلیل ضررهایی که در نیمه راه رقابت متحمل شده است، در این وضعیت قرار می گیرد. این تیم در مبارزات انتخاباتی خود در IPL 2023 سرد و گرم بوده است که بر آنها تأثیر گذاشته است.

تام مودی در گفتگو با کریکت لایو استار اسپورت گفت که فرم RCB در نیمه راه کاهش یافته است و آنها خوب شروع کردند اما در مرحله دوم قدرت خود را از دست دادند.

“بنابراین آنها باید جوراب‌های خود را بالا بکشند و در بازی‌های باقی‌مانده با قدرت کامل حرکت کنند. آنها بازیکنی مانند ویرات کوهلی دارند که هر کاری که در توان دارد انجام می‌دهد تا به RCB کمک کند تا در مسابقه پلی‌آف باقی بماند.”

یوسف پاتان، بازیکن سابق کریکت هند، فقدان کار تیمی در کمپین RCB در سال جاری را برجسته کرد و خاطرنشان کرد که تیم یک بار دیگر به شدت به KGF خود (کوهلی، گلن ماکسول و فاف) وابسته به نظر می رسید.

یوسف پاتان در گفتگو با کریکت لایو ستاره اسپورت گفت: “RCB باید به عنوان یک تیم بازی کند. اکنون زمان آن نیست که RCB فقط روی سه بازیکن (کهلی، ماکسول و فاف) تمرکز کند. اکنون هر بازیکنی باید بیاید. جلو و مسئولیت خود را انجام دهد.»

فاف دو پلسیس کاپیتان RCB با 631 دوش در 12 مسابقه با میانگین بیش از 57 و نرخ ضربه 154.27 در صدر جدول بتینگ قرار دارد. او تا به حال هفت و پنجاه گل زده است. او باید یک ضربه باکلاس دیگر بزند تا شانس تیمش در پلی آف را افزایش دهد.

در 12 مسابقه، اگرچه کوهلی با میانگین 39.81، 438 ران با شش پنجاه ران به ثمر رسانده است، مبارزه او در برابر اسپین با پیشرفت مسابقات بیشتر نمایان شده است. جالب خواهد بود که “شاه کوهلی” چگونه به عقب برمی‌گردد و آیا می‌تواند یک ضربه چکشی و برنده مسابقه ایجاد کند.

مکسول استرالیایی همه کاره، بدون توجه به شرایط و زمینی که تا کنون داشته است، در تمام پارک شش ها را زده است. او در 12 مسابقه 384 دوش با میانگین 34.90 و نرخ ضربه 182.85 به ثمر رسانده است. او تاکنون 5 گل در این تورنمنت به ثمر رسانده است و باید برای تقویت چهار شانس پایانی تیمش گل های بزرگی بزند.

در روز سه‌شنبه دهلی کپیتالز پنجاب کینگز را کاملاً متقاعدکننده شکست داد تا تمام امیدهای تیم به رهبری شیخار داوان به پلی آف پایان یابد.

عرفان پاتان، توپ‌باز سابق هند مدعی شد که شکست پنجاب مطمئناً در کمپ‌های RCB، MI و CSK پیش از بازی‌های خود یا بمیر.

او گفت: “RCB با باخت پنجاب کینگز در موقعیتی سودمند قرار دارد. MI نیز شانس های آنها را دوست دارد، اما سرنوشت آنها نیز به نتیجه بازی بین CSK و DC بستگی دارد.”

عرفان همچنین خالیل احمد و کولدیپ یداف، بازیکنان کاپیتالز دهلی را به دلیل استفاده خوب از پیست دارمسالا و مهار ضربات پنجاب کینگز در گلزنی آزادانه تمجید کرد.

“6 اور بول توسط خلیل احمد و کولدیپ یاداو تفاوت را در پیست دارمشالا ایجاد کرد. اما استراتژی های نادرست مدیریت تیم PBKS نیز مقصر است. این اشتباهات برای آنها گران تمام شد.”

موضوعات ذکر شده در این مقاله