بوندسلیگا: RB لایپزیش تامپ بایرن مونیخ به بوروسیا دورتموند قهرمانی Edge را واگذار کرد

بوروسیا دورتموند دو برد تا اولین قهرمانی خود در یک دهه گذشته فاصله دارد، پس از اینکه RB Laipzig در روز شنبه با نتیجه 3-1 خارج از خانه مقابل بایرن مونیخ پیروز شد. بایرن به لطف گل اولیه سرژ گنابری 1-0 پیش افتاد و در کروز کنترل به نظر می رسید، اما میهمان سه گل نیمه دوم به ثمر رساند تا بازی و رقابت قهرمانی بوندس لیگا را تغییر دهد. دورتموند با پیروزی در روز یکشنبه برابر آگسبورگ می‌تواند با یک بازی باقی‌مانده دو امتیاز پیش برود. این پیروزی، اولین پیروزی لایپزیگ در مونیخ و دومین پیروزی آنها مقابل قهرمان آلمان، لیگ قهرمانان فصل آینده را تضمین کرد.

بایرن با علم به این که دو برد در دو بازی اخیرش یازدهمین قهرمانی متوالی لیگ را به دام می اندازد، مطمئن به بازی رفت.

گنابری بعد از 25 دقیقه اعصاب بایرن را آرام کرد و شوتی بلندش را از سمت چپ به بیرون زد که پنجمین او در چهار بازی گذشته او بود.

بایرن به دنبال این بود که سرعت بازی را از بازی خارج کند و کنترلش را اعمال کند، اما لایپزیگ در دقیقه 65 در مقابل دروازه حریف ضربه ای زد.

کنراد لایمر، که به طور گسترده برای انتقال به بایرن در تابستان پیش بینی می شد، از یک حرکت تیمی فوق العاده استفاده کرد و توپ را به خانه برد.

بایرن شوکه شده به دنبال مبارزه بود اما به زودی پس از اینکه بنجامین پاوارد کریستوفر نکونکو را در محوطه جریمه پایین آورد، عقب افتاد.

مهاجم فرانسوی توپ را از روی نقطه به خانه کوبید و به دروازه بان تیم میزبان یعنی یان سامر فرصتی نداد. لایپزیگ یک ضربه پنالتی دیگر را در چهار دقیقه باقی مانده پس از توپ دستی به دست آورد و دومینیک شوبوسلای به گل رسید.

– شلوتربک هرتا را سقوط داد – اوایل روز شنبه، گلی که کون شلاتربک از بوخوم در وقت های مصدومیت به ثمر رساند، هرتابرلین را با تساوی 1-1 در پایتخت آلمان به لیگ دسته دوم بازگرداند.

به نظر می رسد هرتا که آخر هفته گذشته بود، آماده به تعویق انداختن سقوط به دسته دوم بود، زیرا لوکاس توسارت در نیمه دوم استادیوم المپیک برلین با ضربه سر به گل رسید.

اما ضربه سر شلاتربک در دقیقه چهارم وقت پایانی، بوخوم را به تساوی کشاند و هرتا را پس از یک دهه حضور در بوندسلیگا به لیگ دسته دوم بازگرداند.

پال داردای، سرمربی هرتا پس از بازی گفت: ما نباید از عملکرد امروز خود خجالت بکشیم، به خاطر امروز سقوط نکردیم.

کوین پرینس بواتنگ، هافبک برلینی الاصل که فوتبال خود را در هرتا آغاز کرد، سپس به تاتنهام، آث میلان و بارسلونا رفت و قبل از بازگشت، با چشمانی گریان گفت: “نمی توان تیم را سرزنش کرد، سقوط امروز خبری نبود. .

“من فقط باشگاه را دوست دارم. این فقط تلخ است.”

امتیاز بوخوم به این معنی بود که آنها با یک هفته باقی مانده از منطقه سقوط یک پله صعود کردند.

در جای دیگر، سباستین پولتر، مهاجم شالکه در اواخر خانه مقابل آینتراخت فرانکفورت گلزنی کرد تا تیمش به تساوی 2-2 دست یابد و در مقابل افت، یک امتیاز حیاتی کسب کند.

شالکه که در ابتدای فصل صعود کرد، در دقیقه اول با ضربه سر کاپیتان سیمون تروده در یک ضربه ایستگاهی پیش افتاد.

دایچی کامادا 20 دقیقه بعد برای میهمان گل تساوی را به ثمر رساند و توتا در 15 دقیقه نیمه دوم به فرانکفورت برتری داد، قبل از اینکه پولتر تنها دومین گل فصل خود را در 5 دقیقه باقی مانده به ثمر رساند.

یونیون برلین با شکست 4-2 در هوفنهایم، فرصتی برای نزدیک شدن به اولین حضور در لیگ قهرمانان اروپا از دست داد.

یونیون پس از اشتباهات دیوگو لیته، مدافع میانی پرتغالی، 2-0 عقب افتاد.

لیته با ضربه سر توپ را به سمت دروازه هافنهایم وارد مسیر ایهلاس ببو از هوفنهایم کرد که گل اول را به ثمر رساند و سپس یک پنالتی را که توسط آندری کراماریچ به گل تبدیل شد، به ثمر رساند.

دانیله دوکی، مدافع هلندی، در وقت های پایانی نیمه اول، با ضربه سر کاپیتان کریستوفر تریمل، یک گل برای میهمان به ثمر رساند.

با فشار یونیون برای گل تساوی، کراماریچ در یک دقیقه باقی مانده گلزنی کرد و برتری 3-1 را قطعی کرد.

هر دو تیم در وقت های اضافه یک گل به ثمر رساندند و هوفنهایم با 4 صعود از نقاط سقوط فاصله داشت.

وردربرمن با تساوی 1-1 در خانه مقابل کلن، یک سال دیگر در لیگ برتر را تضمین کرد.

گل نیمه اول توسط استفن تیگز باعث برتری کلن شد اما رومانو اشمید در اواخر نیمه دوم گلزنی کرد تا یک امتیاز برای تیم میزبان به دست آورد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله