بوروسیا دورتموند آگزبورگ را شکست داد و به قهرمانی بوندسلیگا رسید.

بوروسیا دورتموند یک پیروزی تا اولین قهرمانی خود در بوندسلیگا در یک دهه گذشته فاصله دارد، پس از دو گل نیمه دوم سباستین هالر که روز یکشنبه در بازی آگزبورگ با نتیجه 3-0 به پیروزی رسید. دورتموند اکنون دو امتیاز با بایرن مونیخ فاصله دارد که روز شنبه در خانه مقابل لایپزیگ 3-1 شکست خورد و یک بازی باقی مانده است. آنها اکنون باید نتایج هفته آینده بایرن را در خانه مقابل ماینتس بهتر کنند تا برای اولین بار از فصل 12-2011 سپر بوندسلیگا را بالا ببرند. علیرغم اینکه آگسبورگ در اواخر نیمه اول 10 نفره شد، بازی تا دقیقه 58 بدون گل بود، تا اینکه هالر با یک ریباند توپ را به ثمر رساند.

هالر که نیم فصل اول را به دلیل غلبه بر سرطان بیضه از دست داد، یک گل دیگر با شش گل باقی مانده به ثمر رساند تا هواداران میهمان را به وجد بیاورد.

جولیان برانت در وقت اضافه یک گل به ثمر رساند.

ادین ترزیچ، سرمربی دورتموند به DAZN گفت: “ما بسیار خوشحالیم، اما کاملا راضی نیستیم.”

هالر “شاد و مفتخر” به DAZN گفت: “ما شانس بزرگی برای دستیابی به چیزی بزرگ داریم”.

انریکو ماسن، سرمربی آگزبورگ گفت: “کارت قرمز لحظه مهمی بود… شما می توانید آن را بدهید، اما این تصمیم سختی است.”

دورتموند که می‌دانست با پیروزی می‌تواند رقابت قهرمانی را در دست بگیرد، وارد بازی شد، از فوریه در جاده‌ها بدون برد بود.

میهمانان بدون ستاره هافبک جود بلینگهام، که از شکایت از ناحیه زانو موفق نشد، به جنوب سفر کردند.

برد قبلی اشتوتگارت در ماینتس به این معنی بود که آگسبورگ تنها دو امتیاز از منطقه سقوط فاصله داشت.

دورتموند که در دو بازی گذشته خود 11 گل به ثمر رسانده بود، در نیمه اول برتری داشت، اما نتوانست پیشرفتی پیدا کند، هالر مجبور شد توماس کوبک را با نوک انگشت دفع کند.

در 33 دقیقه پایانی، یولیان برانت روی یک پاس 40 متری دفاعی از امره کان قرار گرفت، اما وقتی تک به تک با دروازه بان آگسبورگ تک به تک شد، مستقیماً به کوبک حمله کرد.

اندکی قبل از نیمه اول، فلیکس اودوخای، آخرین بازیکن نیمه اول، با تکل زدن به دونیل مالن در لبه محوطه جریمه، کارت قرمز گرفت.

آگسبورگ با وجود از دست دادن یک مرد به امید ربودن یک امتیاز، عمیقاً حفاری کرد.

هالر در نهایت برای مهمان شکست خورد و یک ریباند از کوبک جمع آوری کرد و سپس توپ را به گوشه ای دور برد.

در حالی که کمی بیشتر از پنج دقیقه باقی مانده بود، هالر این ترفند را تکرار کرد و با ضربه برگشتی مارکو رویس به دورتموند 2-0 ضربه زد و هواداران میهمان را به شعار “قهرمان آلمان، فقط دورتموند” فرستاد.

با پایین آمدن ساعت، متس هوملس، کاپیتان دورتموند، پس از کوبیدن چکمه به صورت، از زمین خارج شد.

نیکو شلوتربک، جانشین مدافع میانی، توپ را برای برانت به ثمر رساند تا گل سوم را به ثمر برساند.

اشتوتگارت زنده بمونه

پیش از این، یک گل و دو پاس گل از کریس فوهریچ، بازیکن تعویضی، اشتوتگارت را با پیروزی 4-1 خارج از خانه مقابل ماینتس، تقویت کرد.

در حالی که 30 دقیقه باقی مانده بود و امتیازات 1-1 به پایان رسید، فوهریچ تنها دو دقیقه بعد یک گل برای سرهو گیراسی گذاشت و سپس یکی از گل های خود را به ثمر رساند.

وینگر گل دیگری در وقت اضافه برای تانگوی کولیبالی به ثمر رساند تا تیمش را از مکان های سقوط به رده پانزدهم امن برساند و یک روز مانده به بازی باقی مانده است.

تیم میزبان که تنها یکی از 8 بازی خانگی خود را از دست داده بود، در دقیقه 23 به برتری دست یافت.

اندو ملی پوش ژاپنی در اواخر نیمه اول کار را برای اشتوتگارت به تساوی کشاند و یک ضد ضربه از کرنر ماینتس را با یک ضربه والی عالی به پایان رساند و فین داهمن را در دروازه ناتوان کرد.

فوئریچ در میانه راه دوم گلی را برای گیراسی به ثمر رساند، قبل از اینکه یکی از گل های خود را به ثمر رساند، وینگر دو مدافع را کنار گذاشت و در پنجمین گل خود در این فصل به گل نشست.

سپس فوهریچ در وقت‌های مصدومیت چهارمی را برای کولیبالی ایجاد کرد و یک یکشنبه فوق‌العاده را برای اشتوتگارت رقم زد.

در بازی آخر یکشنبه، بایرلورکوزن که در رده ششم قرار دارد، می تواند با پیروزی در خانه مقابل بوروسیا مونشن گلادباخ، شانس خود را برای حضور در فوتبال اروپا در فصل آینده افزایش دهد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله