“به چالش کشیدن او ادامه خواهد داد…”: کارگردان جدید کریکت پاکستان در بابر اعظم

میکی آرتور، مدیر تیم جدید پاکستان شکی ندارد که کاپیتان بابار اعظم به اسطوره بازی تبدیل خواهد شد و احساس می کند که این کشور می تواند جام های جهانی و رتبه های برتر را در قالب های مختلف به دست آورد. آرتور که روز پنجشنبه قراردادی یک ساله با کریکت بورد پاکستان امضا کرد، در مورد حمایت از بابر در زمانی که او بین سال‌های 2016 تا 2019 سرمربی تیم بود، سؤال شد.

“چیزی که بیش از همه مرا تحت تاثیر قرار داد دستانش بود، سرعت دستانش. وقتی گرانت بردبرن برای اولین بار به من گفت به این مرد در تور نگاه کن، من شگفت زده شدم. من هرگز چنین سرعت دست و استعدادی مانند او ندیده بودم، و نکته کلیدی این بود آرتور گفت تا به او فرصت هایی برای موفقیت بدهم.

“من می دانستم که او قرار است به یکی از اعضای کلیدی تیم تبدیل شود. من معتقدم که او در حال حاضر مرد شماره یک ضربه زن است و او استعداد فوق العاده و فوق العاده ای است. من هنوز فکر می کنم که او جای پیشرفت دارد. من به چالش کردن او ادامه خواهم داد. او اسطوره بازی خواهد شد.” آرتور که پیشنهاد سرمربیگری تمام وقت تیم پاکستان را رد کرد، گفت “چیزی مانند مربی آنلاین وجود ندارد”.

اول از همه، چیزی مثل مربی آنلاین وجود ندارد.

“در پنج سال گذشته، من تمام بازی‌هایی را که پاکستان به صورت مجازی انجام داده است، از تلویزیون تماشا کرده‌ام. او گفت که استعدادی که پاکستان دارد در رتبه دوم قرار ندارد و آنها کاملاً قادر به فتح جام های جهانی و کسب مقام های برتر در هر سه فرمت هستند.

آنها می گویند پاکستان در خون شما می ماند، قطعاً در خون شما می ماند.

این یک امتیاز برای من است؛ در واقع، برگشتن و کمک کردن، امیدوارم قهرمانی در جام جهانی، ما را به شماره یک جهان در تمام فرمت‌های بازی برساند، زیرا ما مطمئناً استعداد داریم، قطعاً بازیکنان.» نجم ستی، رئیس PCB ترجیح خود را برای مربیان خارجی نسبت به مربیان پاکستانی بیان کرد و توضیح داد که چرا او بازگشت به آرتور را انتخاب کرده است.

“من متوجه شده ام که در مجموع حرفه ای بودن مربیان خارجی بسیار بالاست و آنها هیچ فرهنگ، دوستی یا تقدیری ندارند. آنها هدف گرا هستند و کار را انجام می دهند. می دانم چون کار آنها را دیده ام.” “من همچنین فکر می کنم ما باید مانند سایر تیم ها مربیان حرفه ای درجه یک در استانداردهای بین المللی داشته باشیم. ما مربیان حرفه ای برتر در پاکستان داریم، اما تجربه من این است که وقتی صحبت از مربیان و انتخاب کنندگان پاکستانی به میان می آید، فرهنگ، ستایش ها و دوستی ها حاکم می شود و حرفه ای بودن آسیب می بیند. ستی اذعان کرد: من نسبت به مربیان خارجی جانبداری هستم.

موضوعات ذکر شده در این مقاله