بن استوکس برای جانشینی MS Dhoni به عنوان کاپیتان CSK در IPL؟ نکات معین علی درباره “شانس” بزرگ

معین علی، بازیکن همه کاره انگلیس معتقد است که بن استوکس هموطن خود به محض اینکه کاپیتان فعلی ام اس دونی تصمیم به استعفا بگیرد، نامزدی واضح برای کاپیتانی سوپر کینگز چنای (CSK) در لیگ برتر هند (IPL) خواهد بود. CSK در مزایده IPL 2023 سال گذشته در دسامبر سال گذشته پول زیادی از استوکس هدر داد، اما عملکرد او در دو بازی تا کنون ضعیف بوده است، او در دو بازی 15 ران به ثمر رسانده و تنها در یک بازی بولینگ انجام داده است. تیم تست انگلیس تحت رهبری استوکس در طی نزدیک به یک سال متحول شد و در 10 مسابقه از 12 مسابقه زیر نظر او پیروز شد. معین معتقد است که موفقیت استوکس با انگلیس او را برای جانشینی دونی به عنوان کاپیتان انتخاب آسانی می کند، اما احساس می کند که این تغییر ممکن است قریب الوقوع نباشد.

او واقعاً دارد از خودش لذت می‌برد. CSK نوعی فرنچایز است که در آن به اینجا می‌آیید و تمایل دارید از خودتان لذت ببرید و واقعاً دوست دارید برای این فرنچایز بازی کنید. او واقعاً خوب جا افتاده است. او با تجربه‌اش بخش بزرگی از تیم است. “علی در روز جمعه به نقل از ESPNCricinfo گفت.

معین در پاسخ به این سوال که آیا استوکس عضوی از گروه رهبری تیم است، گفت که چیزی به نام گروه رهبری در تیم وجود ندارد. معین گفت: “شما کاپیتان و مربیان را دارید و آنها با هم صحبت می کنند. اگر دونی مشاوره بن استوکس یا گپ زدن با او را بخواهد، محیط بسیار باز در آن رختکن است.”

Moeen همچنین معتقد است که Ruturaj Gaikwad، که در حال حاضر با دو نیم قرن و 149 دوش در دو مسابقه، مسابقه را به Orange Cap در IPL 2023 هدایت می کند، یک کاپیتان بالقوه CSK برای آینده است.

“من فکر می کنم یک فرصت وجود دارد [that Stokes succeeds Dhoni]; البته این شانس وجود دارد، زیرا او به وضوح در کریکت تست خیلی خوب عمل کرده است. اما مشخص است که ام اس همچنان در راس کار است و قرار است برای مدتی کاپیتان شود. ما چند نفر دیگر هم داریم: روتوراج بازیکن فوق العاده ای است که سر خوبی روی شانه هایش دارد، بنابراین بستگی به این دارد که فرنچایز چه می خواهد.”

استوکس مدت قابل توجهی آسیب دیدگی زانو را مدیریت کرده است و قبل از سفر به هند برای IPL تزریق کورتیزون انجام داده است. انتظار می رفت که او مسابقات را به عنوان یک خمیر شروع کند، اما در بازی دوم مقابل لاکنو سوپر جاینتز به اندازه کافی آماده بود تا بتواند کاسه بازی کند. او در اولین اور خود 18 ران داد و دیگر فراخوانی نشد.

استوکس در صحبت با اسکای اسپورت اصرار داشت که “اولویت اصلی” او اطمینان از اینکه بتواند “نقش من به عنوان نفر چهارم” را در سریال Ashes در ژوئن اواخر سال جاری انجام دهد، بود.

“فرمت عالی برای بازگشت دوباره به بولینگ، T20 نیست؟” استوکس شوخی کرد. “من در پایان گفتم [the] ولینگتون [Test]، سال بسیار ناامید کننده ای بوده است – این مدت زمان است، بولینگ با این مشکل زانو. ناتوانی در ایفای نقشم به عنوان دریانورد چهارم بسیار ناامیدکننده بوده است.”

استفن فلمینگ، سرمربی چنای، گفت که این فرنچایز تنها زمانی از استوکس به عنوان یک توپ انداز استفاده می کند که او “100% آماده بازی” باشد. حتی استوکس تایید کرد که او توانسته است “بدون درد” در مقابل LSG، پس از “کار سخت زیادی” منتهی به مسابقات، بازی کند.

استوکس 174.3 اور در 12 تست به عنوان کاپیتان برای انگلیس انجام داده است، اما در سری اخیر دو بازی مقابل نیوزلند تنها 9 بولینگ انجام داده است. او امیدوار است که به‌عنوان یک توپ‌باز به‌طور کامل پیش از سری بازی‌های Ashes مقابل استرالیا در خانه مشارکت کند.

“من در ماه گذشته، پنج هفته، بسیار سخت کار کرده ام تا به جایی که الان هستم برسم. اینکه بتوانم بدون درد کاسه کنم و چوب را لمس کنم، خوب بوده است. حتی [on Monday] استوکس می‌گوید: شب، 18 دوش انجام دادم، اما فکر می‌کردم: “من موفق شدم بدون درد در زانویم، یک کاسه را انجام دهم.”

“این به خاطر کار سخت زیادی است که من از آن دور کرده ام [the game] از نظر پزشکی، در باشگاه، و بدیهی است که من کمی برای تزریق کورتیزون کمک کرده ام، اما همه چیز به خوبی پیش می رود. من فقط قدم به قدم این کار را انجام می دهم و به دنبال عجله کردن بیش از حد خودم نیستم، زیرا بدیهی است که اولویت اصلی من این است که مطمئن شوم می توانم نقش خود را به عنوان چهارمین دریانورد در Ashes ایفا کنم.”

قهرمان چهار دوره CSK روز شنبه در ورزشگاه Wankhede به مصاف هندی های بمبئی قهرمان پنج دوره خواهد رفت.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله