برگزارکنندگان بازی های المپیک توکیو اخبار واکسن کرونا ویروس را به عنوان “تسکین” اعلام کردند


برگزارکنندگان بازی های المپیک توکیو گفتند که اخبار مربوط به واکسن ویروس کرونا در روز سه شنبه “تسکین دهنده” بود اما اصرار داشتند که برنامه امنیت زیستی آنها برای بازی های به تعویق افتاده بدون تغییر باقی مانده است. مقامات المپیکی مرتباً می گویند که واکسن ویروس کرونا پیش شرط برگزاری بازی ها نیست ، که اکنون قرار است یک سال اواخر ژوئیه 202 افتتاح شود. اما آنها اذعان کرده اند که یک شلیک موفقیت آمیز وظیفه آنها را به میزان قابل توجهی آسان می کند ، و از تأثیرگذاری 90 درصدی استقبال می کنند با یک واکسن آزمایشی نشان داده شده است. هیدماسا ناکامورا ، افسر تحویل بازی های توکیو 2020 ، در جلسه توجیهی به خبرنگاران گفت: “کمیته برگزاری از جامعه جدا نیست … و من اخبار واکسن را شنیدم.”

اخبار

وی افزود: “و کمیته برگزاری همان احساسی را دارد که شما احتمالاً احساس می کنید ، احساس مثبت و آسوده خاطر هستید.”

اما وی افزود: کاری که ما در حال حاضر انجام می دهیم این نیست که به واکسن فکر کنیم ، زیرا هنوز واکسن نداریم بلکه بیشتر روی آزمایش ، فاصله اجتماعی و همچنین همکاری بین ورزشکاران و سایر سهامداران تمرکز دارد.

“من فکر می کنم این چیزی است که ما باید برای ایجاد یک بازی ایمن انجام دهیم.”

بازارهای جهانی و احساسات پس از آنکه شرکت بزرگ دارویی ایالات متحده Pfizer اعلام کرد آزمایشاتی که بیش از 40000 نفر در آن شرکت کرده بودند ، نتایج مهمی را در جستجوی واکسن فراهم کرده است.

این خبر احتمالاً شلیکی برای مقامات ژاپنی و همتایان المپیکی آنها خواهد بود ، که با تردیدهای مداوم درمورد برگزاری بازی ها در سال آینده در صورت کنترل نشدن همه گیری ، روبرو هستند.

روز یکشنبه ، توکیو اولین رویداد ورزشی بین المللی خود را از زمان شیوع بیماری برگزار کرد ، یک جلسه ژیمناستیک چهار کشور که برگزارکنندگان آن را اثبات کردند که این بازی ها با وجود ویروس امکان پذیر است.

در حالی که در این رویداد فقط حدود 30 ورزشکار و 2000 تماشاگر از راه دور اجتماعی شرکت داشتند ، ناکامورا گفت که هنوز هم شواهدی وجود دارد که بازی های المپیک و پارالمپیک امکان پذیر است.

وی گفت: “در نهایت المپیک و پارالمپیک جمع آوری هر مسابقه در هر مکان است ، بنابراین این واقعیت که یک مسابقه در ماه نوامبر به روشی ایمن برگزار شد ، پیام بزرگی است.”

این رویداد روز یکشنبه قوانین سختگیرانه ای را برای ورزشکاران خارجی از ایالات متحده ، چین و روسیه در نظر گرفت ، که با هواپیماهای چارتر سفر می کردند و محدود به کف هتل های تعیین شده ، اتوبوس ها و مکان های مسابقه بودند.

ورزشكاران مجبور بودند قبل از آمدن به ژاپن خود را منزوي كنند و 72 ساعت قبل از ورود تست منفي كنند. آنها همچنین هر روز پس از ورود آزمایش می شدند.

تبلیغ شده

تماشاگران در این مراسم مجبور بودند ماسک صورت بزنند ، دست های خود را تمیز کنند و تحت بررسی دما قرار بگیرند و به آنها گفته شد که فریاد نزنند و تشویق نکنند.

توماس باخ ، رئیس کمیته بین المللی المپیک ، که برای اولین بار از زمان به تعویق افتادن بازی ها هفته آینده به ژاپن می رود ، گفت این رویداد “نمونه ای از ورزش است که می تواند حتی تحت محدودیت های بهداشتی که در حال انجام است سازماندهی شود”

مباحث ذکر شده در این مقاله