برنتفورد از پشت سر می آید تا تاتنهام مشکل دار را شکست دهد

فصل فراموش شده تاتنهام با شکست خانگی 3-1 مقابل برنتفورد در روز شنبه به پایین ترین سطح خود رسید، در حالی که آرسنال به دنبال به تعویق انداختن جشن قهرمانی لیگ برتر برای منچستر سیتی است. شکست آرسنال در ناتینگهام فارست در بازی آخر روز شنبه، سیتی پنجمین عنوان قهرمانی را در شش فصل به دست خواهد آورد. حتی اگر توپچی‌های رتبه دوم در ناتینگهام پیروز شوند، سیتی اگر یکشنبه چلسی را شکست دهد یا در دو بازی آخر هفته آینده خود برایتون یا برنتفورد را شکست دهد، همچنان سومین عنوان متوالی را به دست خواهد آورد.

در جاهای دیگر روز شنبه، رقابت برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا با حضور منچستریونایتد و لیورپول از طریق حضور در جمع چهار تیم برتر، داغ می‌شود.

یونایتد در رده چهارم با یک امتیاز بیشتر از لیورپول در رده پنجم قرار دارد که بازی خانگی آن برابر استون ویلا همزمان با سفر رقبای خود به بورنموث آغاز می شود.

در حالی که یونایتد تا پایان این هفته دو بازی باقی مانده است، لیورپول تنها یک بازی برای بازی خواهد داشت.

در انتهای جدول، اورتون رده چهارم، تنها یک امتیاز بالاتر از منطقه سقوط، یک سفر سرنوشت ساز به ولوز پیش رو دارد.

برای تاتنهام، پایان فصل پس از سومین شکست در چهار بازی اخیرش، نمی تواند به زودی به پایان برسد.

شاگردان رایان میسون با گل بیست و هشتم هری کین در لیگ برتر در این فصل پیش افتادند، اما یک گل برایان امبومو و ضربه دیرهنگام یوآن ویسا باعث شد تا آنها در رده هفتم قرار بگیرند.

ناامیدی در هفته های پایانی فصل پر دردسر برای تاتنهام افزایش یافته است و هواداران بنرهایی را در بیرون ورزشگاه آویزان کردند که انگشت اتهام را به سمت مالکان ENIC نشانه رفته بودند.

یکی از بنرها علامت “E” را در شعار “ENIC OUT” به علامت پوند تغییر داد، در حالی که در بنر دیگری تصاویری از چند تن از مدیران جدا شده باشگاه، از جمله قربانیان این فصل آنتونیو کونته و کریستین استلینی وجود داشت که آنها را “بی گناه” می‌دانستند در حالی که ENIC به عنوان “مجرم” توصیف شده است.

دنیل لوی، رئیس تاتنهام، بار عمده انتقادات هواداران را متحمل شده است و او در یادداشت های برنامه خود برای آخرین بازی خانگی کمپین، “فصل بسیار سخت” را منعکس کرده است.

“ناامیدی قابل درک”

لوی گفت: “ما تصمیمات فوتبالی را در فصول اخیر بر اساس جاه طلبی و میل به موفقیت برای باشگاه خود گرفتیم و آنها آنچه را که امیدوار بودیم به دست نیاوردند.”

ناراحتی شما قابل درک است و همه ما در باشگاه آن را به اشتراک گذاشته ایم.

حتی زمانی که کین در دقیقه هشتم با یک ضربه ایستگاهی فوق العاده از 25 قدمی دروازه را باز کرد که به گوشه بالا رفت، لحظه تلخی برای هواداران تاتنهام بود.

کین از جیمی گریوز پیشی گرفت و رکورد گلزن تاتنهام در این دوره شد، اما آن لحظه عطف می تواند آخرین سهم او در باشگاه باشد.

کاپیتان انگلیس دو سال پیش در تلاش برای انتقال به منچستریونایتد شکست خورد، اما اخیراً به بایرن مونیخ، منچستریونایتد و پاری سن ژرمن لینک شده است.

زمانی که طرفداران قهرمان خود را علیرغم آینده نامشخصش ستایش می کردند، شعار “هری کین، او یکی از ماست”، رنگ غم انگیزی داشت.

در نشانه دیگری از عصبانیت مالکان تاتنهام، هواداران در طول مسابقه بادکنک‌های سیاهی را به داخل زمین می‌فرستادند در حالی که لوی به صورت سنگی در جعبه مدیران نشسته بود.

علیرغم نارضایتی در سکوها، تاتنهام با آزادی کم در بیشتر فصل بازی می کرد و ضربه سر امرسون رویال از ارسال سون هیونگ مین توسط ریکو هنری با سر به بیرون از خط ارسال شد.

برنتفورد پس از اینکه مهاجم انگلیسی این هفته پس از پذیرش قوانین شرط بندی اتحادیه فوتبال، هشت ماه محروم شد، ایوان تونی، بهترین گلزن 21 گل را در اختیار نداشت.

اما امبومو نشان داد که برنتفورد هنوز هم می تواند بدون طلسمش شکوفا شود.

با آهسته پرس تاتنهام، امبومو فرصت داشت تا در دقیقه 50 یک گل تساوی خوب را به گوشه ای دور از داخل محوطه هدایت کند.

امبومو 12 دقیقه بعد دوباره گلزنی کرد و روی پاس عالی آرون هیکی پشت بن دیویس دوید تا فریزر فورستر را به پایان برساند.

ویسا در دقیقه 88 پاس امبومو را به پایان رساند و شعارهای “ما می خواهیم لوی بیرون برود” در سراسر ورزشگاه در واکنش به آخرین فروپاشی تاتنهام طنین انداز شد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله