برخی از تماشاگران مجاز به بازگشت به مسابقات ورزشی در انگلیس هستند


باشگاه های لیگ برتر می توانند در ماه آینده و برای اولین بار از ماه مارس ، پس از اعلامیه دولت انگلیس در روزهای آینده ، منتظر استقبال تماشاگران از تعداد بسیار محدود باشند. دولت گفت ، حداکثر 4000 نفر می توانند از 2 دسامبر به استادیوم های ورزشی بیرونی در مناطقی از انگلستان که در معرض خطر کم ویروس کرونا قرار دارند ، بازگردند و اجازه از سرگیری حضور در مسابقات فوتبال ، راگبی و اتومبیلرانی را در میان سایر ورزش ها صادر کنند. دولت اعلام کرد که سقف جمعیت 4000 یا نیمی از ظرفیت ورزشگاه ، هر کدام که پایین باشد ، در کمترین خطر “سطح یک” مناطق یک بار محاصره شدیدتر به دلیل پایان همه گیری ، تعیین خواهد شد.

اخبار

در مناطق “ردیف دو” ، محدودیت 2،000 در خارج از منزل ، یا نصف ظرفیت است.

در بالاترین مناطق “ردیف سه” که Covid-19 حاد باقی مانده است ، هیچ تماشاگری مجاز نخواهد بود.

چند مسابقه خلبانی با تماشاگران برگزار شده است ، مانند مسابقه کریکت در The Oval ، در حالی که برایتون قبل از آغاز لیگ برتر این فصل میزبان چلسی بود.

با این حال ، لیگ های فوتبال و راگبی انگلیس و مکان های مسابقه اسب ، از زمان آغاز اولین قفل در مارس ، تماشاگران را مجاز نمی دانند.

راگبی و مسابقه از جمله ورزش هایی بودند که هفته گذشته از دولت کمک مالی دریافت کردند.

ورزش هایی که به دلیل عدم حضور هواداران در استادیوم ها با خسارات مالی روبرو هستند می توانند به “بسته بقای زمستان” 300 میلیون پوندی وام و کمک هزینه کمک کنند.

دولت گفت که براساس آخرین داده های هفتگی Covid ، مشخص خواهد کرد که پنجشنبه کدام مناطق انگلیس در کدام ردیف قرار خواهند گرفت.

قبل از قفل فعلی ، بیشتر کشورها از جمله لندن در ردیف دو قرار داشت.

اما سه باشگاه بزرگ لیگ برتر – لیورپول ، منچستر یونایتد و منچستر سیتی – در سه سطح بالاترین سطح قرار دارند ، بنابراین هنوز باید دید که آیا بعد از 2 دسامبر اجازه جذب هوادار را دارند یا خیر.

دولت گفت كه در صورت مجاز بودن تماشاگران ، فقط به هواداران خانگی اجازه داده می شود تا از مسافرت های غیرضروری در حمل و نقل عمومی توسط طرفداران مخالف جلوگیری كند.

“جاده به حالت عادی”

روسای لیگ برتر از این خبر استقبال می کنند ، در حالی که صریح می گویند بازگشت به جمعیت بیشتر مشکلات مالی این ورزش را کاهش می دهد.

در بیانیه ای آمده است: “هواداران در مسابقات لیگ برتر بسیار غایب بوده اند و بنابراین ما از اعلامیه نخست وزیر در مورد بازگشت هواداران برای اولین بار از ماه مارس ، البته در تعداد اندک ، استقبال می کنیم.”

“جاه طلبی ما همچنان برای همکاری با دولت برای افزایش حضور در سطح قابل توجه تر است. تا زمانی که این کار انجام شود ، بسیاری از هواداران قادر به حضور در بازی ها نخواهند بود و باشگاه های ما با ضرر مالی به بازی های خود ادامه می دهند.

“باشگاه های لیگ برتر سابقه اثبات شده ای در دستیابی به استانداردهای بالای ایمنی زیستی دارند و ما معتقدیم که می توانیم نقش مهمی در ابتکار عمل آزمایش سریع چرخش دولت داشته باشیم.

“ما مشتاقانه منتظر کار با دولت در مراحل بعدی آنها هستیم.”

لیگ فوتبال ، که از ماه مارس به دلیل از دست دادن درآمد روز مسابقه ، باشگاه های آن به شدت آسیب دیده اند ، گفت: “در حالی که اخبار امروز تحت محدودیت های منطقه ای است ، اما گام مهمی برای دستیابی به بازگشت به حالت عادی است ، در حالی که برای پرداختن به این مسئله بسیار مهم است. شکاف درآمد قابل توجهی که به دلیل کمبود تماشاگر و سایر جریان های درآمد در نتیجه همه گیری ایجاد شده است. “

اتحادیه فوتبال افزود: ما خوشحالیم که شاهد آغاز بازگشت ایمن هواداران در ورزشگاه ها برای مسابقات نخبه ورزشی هستیم و تأیید می کنیم که تماشاگران در ورزش های غیر نخبه می توانند در مسابقات مطابق با راهنمایی Covid برای هر ردیف شرکت کنند “

هواداران با شنیدن اینکه استادیوم ها در آخر باز خواهند شد خیال خود را راحت کردند و انجمن هواداران فوتبال گفت: “باشگاه ها ، لیگ ها و سازمان ایمنی زمین های ورزشی تلاش زیادی کرده اند تا رویه هایی را برای ایجاد مکان های امن در ورزشگاه ها ایجاد کنند و امیدواریم این اولین قدم باشد راه بازگشت به حالت عادی. “

تبلیغ شده

دولت گفت: سقف رویدادهای داخلی در مناطق یک و دو سطح 1000 تعیین خواهد شد.

همچنین خبرهای خوبی برای ورزش های همگانی وجود داشت از جمله اینکه فوتبال کودکان در خارج از مدرسه پس از تعطیل شدن در 5 نوامبر می توانند از سر بگیرند.

مباحث ذکر شده در این مقاله