“برای مصرف سه مسکن در روز استفاده می شود”: زمانی که ساچین تندولکار از پایان کار خود می ترسید

ساچین تندولکار در طول دوران حرفه ای خود چندین رکورد را شکست که تا به امروز آن ها را حفظ کرده است.© AFP

هند با ضربه زدن به ساچین تندولکار بزرگ نیم قرن زندگی خود را در روز دوشنبه، 24 آوریل تکمیل کرد. استاد بلستر، که روز دوشنبه 50 سالگی خود را جشن گرفت، حرفه نوازندگی درخشانی داشت و چندین رکورد را که تا به امروز در اختیار دارد، شکست. تندولکار پیش از تولد 50 سالگی خود به تفصیل در مورد عوامل مختلف حول محور حرفه اش صحبت کرد، از جمله آسیب دیدگی آرنج تنیس بازان که او را در اواسط سال 2000 آزار داد. تندولکار فاش کرد که این مصدومیت منجر به گمانه زنی هایی در مورد پایان زودهنگام حرفه درخشان او شده است.

“در دهه 90، امروز با فناوری و اتفاقات متعددی که در زمینه پزشکی رخ می دهد، جراحی کمر یک اتفاق بزرگ بود اما به نوعی پایان کار شما نبود. اما در آن مرحله، من بسیار نگران بودم، احتمالاً ممکن است اگر عمل جراحی بد می شد، پایان کارم را به پایان می رساند، من در حال تقلا بودم، زیرا در حالت ایستاده رنج زیادی کشیده بودم، حتی نمی توانستم بروم و زانوهایم را لمس کنم، اصلاً نمی توانستم خم شوم، اگر مجبور بودم روی این صندلی بنشینم، بیشتر از 2-3 دقیقه طول نمی کشد. من مجبور شدم به تغییر وضعیت خود ادامه دهم که یک کابوس بود. [sic]. احتمالاً من می گویم.» Tendulkar در مصاحبه ای به News18 Cricketnext گفت.

تندولکار همچنین فاش کرد که برای کاهش ناراحتی باید «روزی سه مسکن» مصرف کند.

او می‌گوید: «من طوری مسکن می‌خوردم که انگار فردایی نیست، به معنای واقعی کلمه سه مسکن در روز، قبل از هر جلسه یک مسکن مصرف می‌کردم و بیرون می‌رفتم تا بازی کنم. ساچین افزود: جراحی بزرگ.

Tendulkar در تست ها و ODI ها رتبه اول را دارد. او تنها کریکت‌بازی است که 100 قرن بین‌المللی را پشت سر گذاشته است و اولین کسی است که در ODI یک قرن دو برابر کرده است.

تندولکار بالاترین جایزه غیرنظامی هند بهارات راتنا را در سال 2014 دریافت کرد. او جوانترین دریافت کننده تا به امروز و اولین ورزشکاری است که این جایزه را دریافت کرده است.

موضوعات ذکر شده در این مقاله