مقامات و رانندگان مسابقه پس از زنده ماندن رومین گروسژان در یک تصادف سریع و شعله های آتش در دامان افتتاحیه جایزه بزرگ بحرین ، از سیستم های ایمنی مدرن ساخته شده برای فرمول یک تعریف کردند. راننده ایمنی و اتومبیل رسمی پزشکی آلن ون در مرو در حالی که بعد از شروع مسابقه زمین را دنبال می کرد در عرض چند ثانیه در صحنه بود و همراه با افسر ارشد پزشکی دکتر ایان رابرتز برای نجات جان گروژین با آتش مبارزه کردند. دیمون هیل ، قهرمان جهان 1996 ، که در هنگام کشته شدن برزیلی ، هم تیمی آیرتون سنا در مسابقات جایزه بزرگ سن مارینو 1994 بود ، گفت: “معجزه است که او زنده است.”
ون در مرو گفت: “این برای ما نیز یک سورپرایز بزرگ بود ، ما در طول 12 سال هرگز چنین آتش سوزی را ندیده ایم.
“رومن خودش شروع به پیاده شدن از اتومبیل کرد که پس از تصادفی مانند آن بسیار شگفت انگیز بود. با دیدن حال او خوب شد. این فقط نشان می دهد تمام سیستم هایی که ما توسعه داده ایم دست به دست هم داده اند – هاله ها ، موانع ، کمربندهای ایمنی ، همه چیز آنطور که باید کار می کرد.
“بدون فقط یكی از این موارد ، نتیجه بسیار متفاوتی می توانست باشد.”
گروسژان پس از قطع چرخ جلو سمت چپ آلفا تاوری از دانیل كویات ، كنترل اتومبیل خود را از دست داد ، در حالی كه در نبرد شدید برای موقعیت در پیچ سه در آغوش ، راست چرخید.
هنگامی که از حدود 250 کیلومتر در ساعت (155 مایل در ساعت) به سختی ترمز می کرد ماشین او به موانع برخورد می کرد ، قسمت جلویی با چوب محافظ های فولادی که به هم پیچ می خورد.
گروسژان ، 34 ساله ، که در کابین خلبان خود گیر افتاده بود ، در حالی که جای خود را می گرفت و هنگامی که ماشینش شعله ور می شد ، زیر سد پرواز کرد و در اثر برخورد به دو قسمت شد.
ناظران اظهار داشتند که “هاله” ایمنی اتومبیل وی جان او را نجات داده و موانع بالای سرش را برداشته است.
گنتر اشتاینر ، رئیس تیم Haas وی گفت: “وقتی چیزی شبیه به این را می بینید ، تنها چیزی که فکر می کنید این است که” امیدوارم خوش شانس باشیم “- فکر نمی کنید که چطور اتفاق افتاده یا هر چیز دیگری.
“من می خواهم از همه مارشال ها تشکر کنم. آنها کار خارق العاده ای انجام دادند تا او را در اسرع وقت از آتش دور کنند. کاری که آنها انجام دادند شگفت انگیز بود.”
یک پرچم قرمز دیگر
اشتاینر اضافه کرد که گروسژان که قرار است در پایان فصل F1 را ترک کند ، “از ناحیه دست و مچ پا سوخته است”.
گروسژان به بیمارستان منتقل شد ، گزارش ها حاکی از شکستگی شکاف دنده او نیز بود.
لوییس همیلتون ، قهرمان جهان در توییتر خود نوشت: “من بسیار سپاسگزارم که رومن در امان است.”
“وای … ریسکی که ما می پذیریم شوخی ندارد ، برای کسانی که در آنجا هستند فراموش می کنند که ما زندگی خود را برای این ورزش و کاری که دوست داریم انجام دهیم قرار می دهیم.
“ممنون از FIA برای گام های بزرگی که ما برای رومین گام برداشتیم تا با خیال راحت از آن دور شود.”
پس از شروع مجدد ماشین ایمنی با واژگونی Racing Point از لنس استرول ، به سرعت شروع به کار کرد.
این بار Racing Point کانادایی در پیچ 8 با آلفا Tauri از Kvyat تماس گرفت ، ماشین وارونه متوقف شد.
تبلیغ شده
استرول آسیب ندید و داخل ماشینش خنک ماند.
او قبل از کوهنوردی به تیمش گفت: “من خوبم ، فقط وارونه آویزان هستم.”
مباحث ذکر شده در این مقاله