با افزایش امیدهای اوپن فرانسه، آلکاراز می گوید: من جایگزین نادال نیستم

کارلوس آلکاراز یکشنبه تاکید کرد که او “جایگزین” رافائل نادال نیست زیرا این نوجوان به راحتی از عنوان قهرمانی خود در بارسلونا دفاع کرد و تلاش او برای جانشینی هموطنش به عنوان قهرمان آزاد فرانسه را تقویت کرد. این بازیکن 19 ساله استفانوس سیتسیپاس را 6-3، 6-4 کنار زد تا جام بارسلونا را به بردهای بوئنوس آیرس و ایندین ولز در سال 2023 اضافه کند. او اکنون 9 عنوان قهرمانی حرفه ای دارد. در شرایطی که نادال 14 بار قهرمان اوپن فرانسه از ژانویه به دلیل آسیب دیدگی لگن از میادین دور بود و نواک جوکوویچ قهرمان شماره یک و دو دوره رولان گاروس جهان با مشکل آرنج دست و پنجه نرم می کرد، آلکاراز اعتبار خود را به عنوان یک مدعی اصلی برای اضافه کردن گرند اسلم زمین خاکی تقویت کرد. عنوان قهرمانی اوپن آمریکا را که سال گذشته به دست آورد.

با این حال، او به سرعت گمانه زنی ها مبنی بر اینکه قهرمان اوپن فرانسه در انتظار است را خفه کرد، تنها پنج هفته مانده به دومین دوره اصلی سال در پاریس.

آلکاراز شماره دو جهان در مواجهه با وضعیت خود به عنوان وارث نادال که در ژوئن 37 ساله می شود، گفت: “من نمی خواهم جایگزین کسی باشم.”

نادال از زمان خروج از دور دوم اوپن استرالیا، بازی نکرده است و مسابقات مسترز در ایندیان ولز، میامی و مونت کارلو و همچنین برای دومین سال متوالی کنار بارسلونا را از دست داده است.

آلکاراز که از عنوان قهرمانی بارسلونا خود دفاع کرد، گفت: “در دو سالی که رافا اینجا نبود، من خوش شانس بودم یا فرض کنید، عنوان قهرمانی را کسب کردم.”

برد او در روز یکشنبه چهارمین پیروزی او در چهار دیدار مقابل تسیسیپاس رتبه پنجم بود.

– “تاریخ ما را بسازید” –

آلکاراز افزود: “همیشه می خواستم مقابل بهترین ها بازی کنم، حیف است که در این دو سال اخیر نتوانستیم از رافا لذت ببریم.”

بیایید امیدوار باشیم که او برای مدت طولانی به بازی خود ادامه دهد و ما بتوانیم از تنیس او لذت ببریم، اما بدیهی است که ما اینجا نیستیم تا از کسی مسئولیت را بگیریم، بلکه برای ساختن تاریخ خود آمده ایم.

احتیاط الکاراز موجه است. علی‌رغم مصدومیت‌های مداوم نادال، او یک رکورد خیره‌کننده برد-باخت در مسابقات آزاد فرانسه با 112 برد در مقابل تنها سه باخت از اولین قهرمانی‌اش در سال 2005 دارد.

دو تا از این شکست ها در برابر جوکوویچ رخ داد که با نادال رکورد 22 قهرمانی مردان را دارد.

جوکوویچ با دهمین قهرمانی اوپن استرالیا در ژانویه به این نقطه رسید.

علیرغم نگرانی‌ها در مورد آرنجش، او می‌داند که به طور سنتی با پیشرفت فصل خاکی بهبود می‌یابد – رکورد او دو قهرمانی در مونت کارلو، سه قهرمانی در مادرید و شش قهرمانی در رم را نشان می‌دهد، آخرین رویداد مهم قبل از رولان گاروس.

جوکوویچ در گذشته با موفقیت از نگرانی های آرنج خود عقب نشینی کرده است – در فوریه 2018، او برای مصدومیت نیاز به عمل جراحی داشت، اما همچنان در ویمبلدون و اوپن آمریکا در اواخر همان سال قهرمان شد.

نادال و جوکوویچ هر دو در مسترز مادرید حضور دارند که آلکاراز مدافع عنوان قهرمانی است.

آلکاراز افزود: رولان گاروس یک هدف کوتاه مدت روشن است.

“این تورنمنتی است که من واقعاً می‌خواهم برنده شوم، اما اکنون روی مادرید و سپس رم تمرکز کرده‌ایم. بردن تورنمنت اینجا در بارسلونا به من اعتماد به نفس بیشتری نسبت به اتفاقات آینده می‌دهد.”

هولگر رون، مانند آلکاراز که فقط 19 سال دارد، روز یکشنبه از عنوان قهرمانی مونیخ خود دفاع کرد، اما برخلاف اسپانیایی، مجبور شد از آستانه شکست بجنگد.

بازیکن دانمارکی که به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف، که نیاز به تایم اوت پزشکی داشت، در ست سوم با نتیجه 5-2 برگشت و چهار امتیاز بازی را ذخیره کرد تا بوتیک فن د زاندشولپ را با نتایج 6-4، 1-6، 7-6 شکست دهد. (7/3) در بازی برگشت فینال سال گذشته.

– “به سختی فشار بیاور” –

رونه که پیش از این هرگز در این تورنمنت بازی نکرده بود به مادرید می رود، گفت: “این آخرین مسابقه و آخرین فشار است، بنابراین شما سعی کنید راهی پیدا کنید.”

همچنین ایگا سویاتک، مرد شماره یک زنان جهان، قهرمان آزاد ایالات متحده و فرانسه، با اطمینان به مادرید می رود.

او روز یکشنبه، قهرمان اوپن استرالیا و آرینا سابالنکا رتبه دوم را با نتایج 6-3، 6-4 شکست داد و دومین عنوان پیاپی اشتوتگارت را به دست آورد.

لهستانی گفت: “من واقعاً خیلی سخت می خواستم برنده شوم، اما می دانستم که نمی توانم واقعاً روی آن تمرکز کنم و فقط باید مانند مسابقات قبلی به کارم ادامه دهم.”

من بسیار خوشحالم که توانستم ذهنیت خوبی داشته باشم و فقط روی کاری که می خواهم از نظر تنیس انجام دهم تمرکز کنم.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله