باشگاه فوتبال تونس پس از رفتن بازیکنان به اروپا تعطیل شد

یک باشگاه فوتبال تونس روز سه شنبه اعلام کرد فعالیت های خود را به دلیل مهاجرت غیرقانونی 32 بازیکن خود به اروپا متوقف کرده است. جمیل مفتاحی، رئیس باشگاه لیگ دسته چهارم قدیمائو روز سه شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما فعالیت ها را متوقف کرده و مسابقات خود را به حالت تعلیق درآورده ایم. او گفت که در سه سال گذشته 32 بازیکن از این باشگاه به اروپا مهاجرت کرده اند. تونس در چنگال یک بحران اقتصادی طولانی و بدتر است که بسیاری از شهروندانش را مجبور به اتخاذ اقدامات ناامیدکننده برای جستجوی زندگی بهتر در خارج از کشور کرده است.

مفتاحی گفت که بازیکنان قدیمائو که بین 17 تا 22 سال سن دارند، “یا از طریق دریا یا از طریق صربستان رفتند و سپس به طور غیرقانونی از مرز به کشورهای دیگر عبور کردند.”

تا نوامبر سال گذشته، تونسی‌ها می‌توانستند بدون ویزا به صربستان سفر کنند و هزاران نفر را جایگزین قایق‌های مرگبار در مدیترانه مرکزی، مرگبارترین مسیر مهاجرت جهان، می‌کرد.

کسانی که به سمت خروجی می روند به طور نامتناسبی از مناطق حاشیه ای مانند غردیمائو، یک منطقه روستایی داخلی در نزدیکی مرز الجزایر، اما دور از قطب های اقتصادی ساحلی تونس، آمده اند.

مفتاحی دلیل جدایی بازیکنان را «کمبود تمکن مالی» دانست.

او گفت: ما توان خرید تجهیزات، پیراهن یا کفش را نداریم و به بازیکنان پولی پرداخت نمی شود.

بخش‌هایی از سواحل تونس در 90 مایلی (150 کیلومتری) جزیره لامپدوزا ایتالیا قرار دارد و هزاران نفر – تونسی‌ها و شهروندان کشورهای جنوب صحرای آفریقا به طور یکسان – در سال جاری برای عبور از این کشور تلاش کرده‌اند.

وزارت کشور رم می‌گوید بیش از 14000 مهاجر از ابتدای سال جاری وارد ایتالیا شده‌اند که به طور قابل توجهی بیشتر از 5300 مهاجر در مدت مشابه در سال 2022 و 4300 مهاجر در سال 2021 است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله