بارسلونا 1.45 میلیارد یورو برای بازسازی کمپ نو جمع آوری می کند

ورزشگاه نیوکمپ قرار است بازسازی شود© AFP

بارسلونا روز دوشنبه اعلام کرد که 1.45 میلیارد یورو (1.6 میلیارد دلار) بودجه برای طرح توسعه مجدد تضمین کرده است و بازسازی ورزشگاه نیوکمپ را از اول ژوئن آغاز خواهد کرد. باشگاه در بیانیه ای اعلام کرد که این پول از قرارداد با 20 سرمایه گذار به دست آمده است که بازپرداخت آنها بین پنج تا 24 سال است. بارسلونا اعلام کرد که پس از اتمام کار، بازپرداخت وام ها را آغاز خواهد کرد.

این طرح که «اسپای بارسا» نام دارد، علاوه بر استادیوم فوتبال، شامل هزینه‌هایی برای سایر امکانات باشگاه نیز می‌شود. این شامل 420 میلیون یورو برای پالائو بلوگرانا، خانه تیم های بسکتبال و هندبال این باشگاه، و 20 میلیون یورو برای استادیوم یوهان کرایف است که تیم های ذخیره مردان و زنان در آن بازی می کنند.

باشگاه گفت انتظار دارد کار روی نیوکمپ تا سال 2026 تکمیل شود. تیم اول مردان قبل از بازگشت در فصل 2024-25 به نیوکمپ که هنوز ظرفیت کاملی ندارد، در استادیوم المپیک در مونتجویک بازی خواهد کرد.

بارسلونا در حال تقلید از رقیب اصلی اسپانیایی خود رئال مادرید است که آخرین بازسازی استادیوم برنابئو را در سال 2019 آغاز کرد.

این باشگاه در حال بیرون آمدن از یک حفره مالی است که منجر به ضرر 481 میلیون یورویی در سال 2020/21 شد که منجر به جدایی لیونل مسی بهترین گلزن تاریخ باشگاه شد.

تابستان گذشته، باشگاه با فروش 25 درصد از حقوق تلویزیونی خود در لالیگا برای 25 سال آینده و 49 درصد از استودیو بارسا، حدود 750 میلیون یورو به دست آورد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله