بارسلونا و یوونتوس: لیونل مسی و کریستیانو رونالدو قصد دارند رقابت خود را در لیگ قهرمانان تمدید کنند


رقابت لیونل مسی با کریستیانو رونالدو در یک دهه بهتر فوتبال را مجذوب خود کرده و این زوج برای آخرین بار در حالی که بارسلونا روز سه شنبه میزبان یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا است ، دوئل می شوند. دو تیتان بازی مدرن ، که بین سال های 2008-2017 مالکیت توپ طلا را تقسیم کردند ، طلسم غول های اسپانیا بارسلونا و رئال مادرید بودند تا اینکه رونالدو در سال 2018 پایتخت اسپانیا را به مقصد یوونتوس ترک کرد. پس از ورود مهاجم پرتغالی از منچستر یونایتد در سال 2009 ، ال کلاسیکو مترادف با رقابت با مسی کاپیتان بارسلونا شد. از زمان جدایی رونالدو ، این بازی برخی از زرق و برق های خود را از دست داده و دنیای فوتبال مشتاق این است که این زوج بار دیگر مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

اخبار

این امیدها در اوایل مرحله گروهی ناامید شدند ، رونالدو پس از مثبت بودن نتیجه آزمایش Covid-19 ، پیروزی 2-0 بارسلونا در تورین را از دست داد. مسی با یک پنالتی گلزنی کرد. آنها آماده دیدار مجدد این هفته هستند.

هر دو طرف در مرحله یک هشتم نهایی از گروه G صعود کرده اند اما یوونتوس می تواند بارسلونا را پشت سر بگذارد اگر در نیوکمپ با سه گل یا بیشتر پیروز شود ، یا با اختلاف 2 گل غیر از 2-0.

رونالدو و مسی به ترتیب با 35 و 33 سال در مراحل آخر حرفه خود هستند ، اما هر دو وضعیت نخبه خود را حفظ می کنند.

مسی شش توپ طلا به نام خود دارد و دارنده فعلی آن است ، در حالی که رونالدو در جوایز سال 2019 با کسب 5 افتخار سوم شد.

او در ایتالیا در حال رونق است ، زیرا به سرعت برای یوونتوس کلید خورده است ، که شنبه قبل از پیروزی 2-1 برابر همسایگان تورینو ، پیراهن یادبودی را برای شناخت 750 امین گل حرفه ای خود به او اهدا کرد.

مربی سابق او در یوونتوس ، ماسیمیلیانو آلگری به تایمز گفت: “رونالدو بهترین بازیکن ذهنیت است.”

“رونالدو نظر متفاوتی با همه دارد. او 5 توپ طلا ، 5 لیگ قهرمانان اروپا و یک قهرمانی اروپا برای پرتغال کسب کرده است ، و این بسیار دشوار است و همیشه او تفاوت را رقم می زند. هر ساله هدف جدیدی دارد.”

رونالدو در اولین فصل حضور خود برای آلگری 21 گل به ثمر رساند تا یوونتوس را به عنوان قهرمانی برساند و در فصل گذشته با هدایت مائوریتزیو ساری 31 گل به ثمر رساند زیرا اسکودتو را برای سی و ششمین بار بالا بردند.

رونالدو با هشت گل در شش حضور در این فصل برای آندره پیرلو ، نشانه ای از کندی ندارد. در مقابل ، مسی در اسپانیا در تلاش است.

مهاجم بارسلونا در تابستان امسال سعی در فرار داشت اما باشگاه او از ترک او امتناع کرد و به نظر می رسد مسی در برنامه های تاکتیکی سرمربی جدید رونالد کومان و بسیار دور از بهترین گزینه های سرنوشت ساز او باشد.

بارسلونا 33 سال است که بدترین شروع خود در یک فصل لیگ را تحمل می کند و ناسازگاری مسی با 4 گل در 10 بازی و دو گل از روی نقطه پنالتی بخشی از این مشکل است.

کارلس توسکتس ، رئیس هیئت مدیره مسئول قبل از انتخابات باشگاه در ژانویه ، گفت که از نظر اقتصادی مسی را در تابستان می فروخت.

توسکتس به رادیو کاتالونیا گفت: “از نظر مالی ، رفتن او برای این باشگاه خوب خواهد بود.” “حال ما بهتر خواهد بود زیرا گفتیم که دستمزد او بالاترین حقوق در جهان است. هیچ چیز درستتر نیست.”

تبلیغ شده

با این حال ، مهاجم آرژانتینی ، که در شکست ناامیدکننده 2-1 مقابل تیم صعود کرده کادیز در روز شنبه موفق به یافتن تور نشد ، همچنان باقی است و شانس با دشمن قدیمی خود رونالدو ممکن است او را خشمگین کند.

در حالی که رونالدو در اسپانیا بود ، او و مسی یکدیگر را به سمت ارتفاعات بیشتر و بزرگتر سوق دادند ، در بزرگترین رقابت فوتبال بین افراد. روز سه شنبه ، آنها شمشیرها را یک بار دیگر عبور می دهند ، شاید به عنوان آخرین آهنگ.

مباحث ذکر شده در این مقاله