بابر اعظم “هنوز کاپیتانی بلد نیست”: سخنان تند ستاره سابق پاکستان

کامران اکمل اعتبار رهبری کاپیتان بابر اعظم را زیر سوال برده است.© AFP

پاکستان برتری 2-0 مقابل نیوزلند را در سری 5 بازی T20I که اخیراً به پایان رسیده بود، از دست داد، در حالی که میهمانان در راه بازگشت به تساوی 2-2 بودند. پس از اینکه چهارمین T20I به دلیل طوفان تگرگ در راولپندی لغو شد، نیوزلند یک برد جامع در پنجمین و آخرین T20I کسب کرد تا سری را به تساوی بکشاند. کامران اکمل، مهاجم پیشین ویکت بان پاکستان، اعتبار کاپیتان بابر اعظم را زیر سوال برده است.

اکمل با انتقاد از بابر گفت که حتی پس از چهار سال کاپیتانی، او هنوز نمی‌داند چگونه با موقعیت‌ها کنار بیاید.

“در مورد اشتباهات خود صحبت می کنند، آنها ما را منحرف می کنند و ما را به انتقاد متهم می کنند. اما تمرکز ما روی کاپیتانی آنها است نه عملکرد آنها. ما از توانایی های آنها کور نیستیم. او (بابر اعظم) هنوز نمی داند چگونه کاپیتانی را پس از آن انجام دهد. چهار سال – او حتی نمی‌داند در چه زمانی به کدام بازیکن توپ بدهد. جای تعجب نیست که آنها با اشتباهات مشابه شکست خوردند. ما اشتباهات خود را کنترل نکردیم و به همین دلیل آنها پیروز شدند. کریکت پاکستان به نقل از اکمل در کانال یوتیوب خود گفت.

این بازیکن 41 ساله همچنین تصمیم بابر مبنی بر عدم استفاده از افتخار احمد با توپ را زیر سوال برد، به خصوص زمانی که شاداب خان مدام مورد هدف ضربات مهاجم نیوزلند قرار می گرفت.

“اگر هر دو ضربه زن چپ دست روی چین قرار می گرفتند، انتخاب منطقی این بود که توپ را به افتخار احمد بدهیم. اما در عوض، شاهد بودیم که شاداب خان پا به توپ می گرفت و مدام توسط نیو در هم می شکست. عاقلانه بود که به او استراحت بدهیم و یک بازیکن همه کاره دیگر را به تیم بیاوریم تا به تیم فرصتی بدهیم تا جایگاه خود را بازیابد.”

پاکستان و نیوزلند اکنون در یک سری پنج بازی ODI به مصاف یکدیگر خواهند رفت که با اولین ODI در استادیوم کریکت پیندی در روز پنجشنبه، 27 آوریل آغاز می شود.

موضوعات ذکر شده در این مقاله