“این یک حمله شخصی نیست”: جاس باتلر در مورد انتقاد مفسران از بازیکنان

جوس باتلر، بازیکن تیم ملی راجستان رویالز و انگلیس می‌گوید اگر مفسری از بازیکنی انتقاد کند، او فقط کار خود را انجام می‌دهد و این پذیرش باید بخشی جدایی ناپذیر از حرفه هر بازیکن کریکت باشد. باتلر در مصاحبه ای به Humans of Bombay گفت: “پذیرش بخش بزرگی از کار است. پذیرش اینکه پخش کننده به کسی پول می دهد تا نظرش را بدهد؛ آنها فقط کار خود را انجام می دهند. وقتی از من انتقاد می کنند حمله شخصی به من نیست.”

“و من ورزش های دیگر را تماشا می کنم. من فوتبال تماشا می کنم و می گویم “اوه او چگونه این کار را از دست داده است؟! این خیلی آسان بود”. این دقیقاً همان کاری است که مردم انجام می دهند وقتی من یک بازی را رها می کنم یا به دنبال نمره پایین می روم. من دقیقاً این کار را انجام می دهم. همان چیزی است که وقتی ورزش های دیگر را تماشا می کنم متوجه نمی شوم.

کاپیتان توپ سفید انگلیس می‌گوید که همیشه می‌خواسته یک بازیکن کریکت تمام فرمت باشد و ناتوانی در بازی در کریکت تست چیزی است که هنوز او را آزار می‌دهد.

“نقاط قوت من همیشه بهتر بودن بازیکن ODI و T20 بوده است. من ناامید بودم که تبدیل به یک بازیکن تمام فرمت و یک کریکت تست بسیار موفق شوم. در پایان کریکت تستی زیادی بازی کردم اما هرگز به سطحی کاملاً ثابت عمل نکردم. احساس می کردم می توانستم به موفقیت برسم و این همیشه باعث ناامیدی خواهد شد. من همیشه می خواهم یکی از بهترین بازیکنان جهان باشم.”

باتلر، که سال گذشته کاپیتان انگلیس برای دومین قهرمانی در جام جهانی ICC T20 بود، از جانتی رودز آفریقای جنوبی و اسطوره های استرالیایی، آدام گیلکریست و استیو وو به عنوان الهام بخش خود در روزهای اولیه نام برد.

“جانتی رودز الهام‌بخش اولیه من بود. من همیشه ویکت نگه نمی‌داشتم، من عاشق فیلدینگ بودم. جام جهانی 1999 در انگلیس بود، بنابراین خاطرات واضحی از رفتن و تماشای برخی از آن بازی‌ها دارم. آدام گیلکریست یکی دیگر از این بازی‌ها بود. باتلر 32 ساله گفت، یک ویکت بان-بتسمن، او حالت دروازه بان-بتسمن را تغییر داد. من واقعاً از تماشای (او) هیجان زده بودم. استیو واو، زیرا استرالیا در آن زمان که او کاپیتان بود بسیار مسلط بود.” .

باتلر گفت که پیوستن به سامرست در سنین جوانی راه را برای او هموار کرد تا کریکت را به عنوان حرفه ای در پیش بگیرد، اما رویای انگلستان خیلی دیرتر محقق شد.

“از دوران کودکی، اغلب می‌رفتم و سامرست را تماشا می‌کردم، شهرستان محله‌ام. خیلی زود می‌دانستم که این (کریکت) می‌تواند حرفه من باشد. دانستن اینکه بازی کریکت برای حرفه‌ی شما برای من یک کنسرت خوب به نظر می‌رسید. ورود به آکادمی سامرست در 13-14، این مسیر روشنی برای تبدیل شدن به یک کریکت باز حرفه ای بود.

“انتخاب شدن برای آکادمی سامرست در حدود 13-14، برای من کمی جدی تر شد. والدینم مرا به یک مدرسه خصوصی در Taunton که به خاطر کریکتش معروف است، که نزدیک به زمین کریکت سامرست است فرستادند تا بتوانم به آن برسم. فرصت اضافی برای حضور در مدرسه و نزدیک به زمین شهرستان.

باتلر گفت: “برای من، همیشه بازی برای سامرست بود، انگلیس بعداً زمانی که برای زیر 17 و زیر 19 سال انتخاب شدم، آمد.”

باتلر گفت که تماشای حمایتی که بازیکنان کریکت هندی حتی در حین بازی در سریال های خارج از خانه دریافت می کنند، چشم بازکننده بود.

“این شبیه هیچ چیز دیگری نیست، روشی که بازیکنان هندی مورد تحسین و حمایت قرار می گیرند، سطح شهرت باورنکردنی است. تنها چیزی که (من) می توانم آن را به آن مرتبط کنم فوتبال در انگلیس است. تماشای نحوه برخورد آنها با آن، رسانه ها، جذاب است. بررسی دقیق. این یک امتیاز نیز است. از IPL یاد گرفتیم که بهترین بازیکنان چگونه با هرج و مرج اطراف به خوبی برخورد می کنند.

“فقط تماشای (MS) Dhoni که در آن شب (در مقابل RR در IPL 2023) بیرون آمد.

او گفت: “حمایت مسافرتی که هند هر کجا که برود دریافت می کند… کریگ کیزوتر مرا به زمین منچستر (اولین بازی خود) سوار کرد و انبوهی از هواداران هندی را تماشا کرد که منتظر رسیدن اتوبوس تیم بودند. این یک تجربه سورئال و چشم نواز بود.” .

باتلر گفت تمرکز بر روی جام جهانی 50 بعدی در هند تنها پس از IPL زیاد خواهد بود.

درک احساس قهرمانی در جام جهانی چهار سال پیش به شما انگیزه می دهد تا دوباره آن را تکرار کنید. هند یکی از بهترین مکان ها برای بازی کریکت است. بنابراین، بزرگ خواهد شد. پس از اتمام IPL، توجه به سمت آن تغییر خواهد کرد. انگلیس دارای استعداد قوی است. کریکت ما از سال 2015 به بعد پیشرفت کرده است. ما تیم خوبی هستیم، تیم متعادلی هستیم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله