اگر بتسمن سعی در تغییر وضعیت داشته باشد ، Upires باید “Ball Dead” را صدا کند: Ian Chappell


یان چپل ، سرباز سابق استرالیا گفته است که ضربه سوئیچ در بولرها منصفانه نیست و در نتیجه ، وی پیشنهاد داده است که داور مسابقه در صورت تلاش برای ضربه زدن ، باید تحویل را به عنوان “توپ مرده” خاتمه دهد. سوئیچ هیت دوباره موضوع بحث شده است زیرا برادری کریکت همچنان تقسیم شده است که آیا ضربه در روح بازی است. به عنوان مثال ، وقتی یک خفاشگر سوئیچ بازی می کند ، دست خود را تغییر می دهد ، و یک خفاشگر چپ دست می شود ، و موقعیت های میدان را برای یک پرتاب ارسال می کند. هفته گذشته ، گلن ماکسول ، متخاصم استرالیا در یک بولینگ Kuldeep Yadav هند یک ضربه سوئیچ بازی کرد. در حالی که این شوت تماشایی چشمگیر بود ، بسیاری دیگر بار دیگر گفتند که چگونه این کار نسبت به بولر ناعادلانه است.

اخبار

“در این حالت ، ماكسول به حالت عادی خود به عنوان یك راست دست رو به رو شد ، اما قبل از اینكه كولدیپ یداو توپ را تحویل دهد ، او موضع خود را تغییر داد و چوب را محکم گرفت تا به طور موثر به یک چپ دست تبدیل شود. ضربه ماکسول یک نمونه شگفت انگیز از مهارت و هماهنگی عالی چشم و دست ، اما آیا منصفانه بود؟ تا جایی که به من مربوط می شود ، جواب منفی قاطعانه ای است ، “ESPNCricinfo به نقل از چاپل گفت.

“یکی از وظایف اصلی یک مدیر کریکت ، تنظیم قوانینی است که تعادل منطقی بین خفاش و توپ را حفظ می کند. اگر قوانین یا شرایط بازی به طور ناعادلانه یکی یا دیگری را ترجیح دهد ، بازی به یک مسابقه کمرنگ تبدیل می شود. قبلاً توجه زیادی به پاهای بتسمن در صورت لك شدن كرده است ، بنابراین او متوجه هرگونه تغییر نظم می شود. اگر یك بتمن نظم پاهای خود را تغییر دهد ، داور یك پا مربع باید به راحتی توپ را مرده و بدون اعلام اعلام كند. نتیجه اجرا می شود ، “وی افزود.

چاپل گفت که اگر داوران شروع به زایمان کردن به عنوان توپ مرده كنند ، هر زمان كه بتمن تلاش می كند ضربه را تغییر دهد ، انگیزه بازی را از دست می دهند و تعادل بین خفاش و توپ برقرار می شود.

“اگر این قانون تبدیل شود ، بتمن ها هیچ انگیزه ای برای ضربه زدن نخواهند داشت و تعادل در آن مسابقه منفرد برقرار می شود. اگر بتمن ها می خواهند بدون تغییر ترتیب پاهای خود ، رفت و برگشت را انجام دهند یا یک شیب رمپ بازی کنند ، این خوب است. توسط Chappell گفت: “با بازی به این روش ، این مسابقه تقریباً یک پیشنهاد پنجاه و پنجاه ساله است. با این وجود ضربه سوئیچ تا حد زیادی طرفداران بتمن است و بنابراین تعادل مسابقه را تغییر می دهد. این بسیار ماهرانه است ، اما منصفانه نیست.”

با این حال ، ماکسول فکر می کند که ضربه سوئیچ در روح بازی است و ضربه به مهارت و تخصص زیادی نیاز دارد.

تبلیغ شده

ماکسول در مورد سوئیچ پس از اتمام سومین ODI در برابر هند اظهار داشت: “همانطور که گفتید ، این همیشه در قوانین بازی است. باتینگ به گونه ای تکامل یافته است که بهتر و بهتر در طول سال ها ، به همین دلیل است که می بینید این نمرات عظیم تحت تعقیب قرار می گیرند و امتیازات در حال افزایش است. “

“و من فکر می کنم که تلاش برای مبارزه با این بولرها است. من فکر می کنم مهارت های بولینگ هر روز مورد آزمایش قرار گرفته است که بولرها باید تغییرات مختلفی داشته باشند ، روش های مختلف برای متوقف کردن خمیرها ، و آنها به یک طرف زمین را خاموش می کنند و چه نه “، وی افزود.

مباحث ذکر شده در این مقاله