اولین بار در تاریخ IPL! MS Dhoni در آستانه یک نقطه عطف بزرگ برای Chennai Super Kings

ویکت بان افسانه ای هند، ام اس ثونی، برای دویستمین بار در لیگ برتر هند (IPL) هدایت سوپر کینگز چنای (CSK) را بر عهده خواهد داشت، زمانی که در زمین خانگی استادیوم MA Chidambaram در چنای مقابل راجستان رویالز (RR) به میدان می رود. چهار شنبه. Dhoni ثابت ترین کاپیتان تاریخ IPL است. او CSK را به چهار عنوان IPL (نسخه های 2010، 2011، 2018 و 2021) رسانده است. اگرچه هندی‌های بمبئی (MI) پنج جایزه IPL را به دست آورده‌اند، CSK به رهبری MS از مزیت ثبات برخوردار است. او CSK را در 11 دوره از 13 دوره لیگ به مرحله 4 نهایی مسابقات رسانده است و تیم در 5 بار نایب قهرمان شده است.

دونی 213 بار در لیگ برتر کاپیتان بوده است که از این تعداد 125 برد، 87 بازی شکست خورده و یک بازی نیز نتیجه ای نداشته است. درصد برد 58.96 او را به یکی از موفق ترین کاپیتان های IPL در دراز مدت تبدیل می کند.

او همچنین یک فصل یک فصل به عنوان کاپیتان با Rising Pune Supergiant، تیمی که به طور موقت در IPL از سال 2016 تا 2017 حضور داشت، داشته است. او در طول فصل 2016 با این فرنچایز تنها توانست در 5 مسابقه پیروز شود و 9 بازی از 14 بازی را باخت و هفتم شد. روی جدول امتیازات

او در 199 مسابقه از 213 بازی تاکنون هدایت CSK را بر عهده داشته است که 120 برد، 78 باخت و یکی از آنها نتوانسته نتیجه بگیرد. درصد برد او با CSK به عنوان کاپیتان 60.30 درصد است.

Dhoni همچنین یک بازیکن بسیار کارآمد در IPL است، با به ثمر رساندن 5004 دوش در تاریخ لیگ با میانگین 39.09 و نرخ ضربه بیش از 135. او 24 نیم قرن در دوران حرفه ای خود در IPL با بهترین امتیاز 84* به ثمر رسانده است.

این مناسبت بدون شک برای Dhoni که به احتمال زیاد آخرین فصل خود در IPL را در حال حاضر در 41 سالگی بازی می کند، خاص خواهد بود. تیم او به اندازه کافی قدرت ستاره ای دارد که با اجرای خود این مراسم را برای اسطوره هندی به یاد ماندنی تبدیل کند.

با روتوراج گایکواد در بهترین فرم با 189 دوش در سه مسابقه، او می‌تواند روی حمایت همیشه ثابت دوون کانوی، شریک افتتاحیه‌اش، که جایگاه‌های به یاد ماندنی زیادی را با او دوخته است، حساب کند. آجینکیا راهانه که در آخرین بازی مقابل هندی ها بمبئی و آمباتی رایادو باتجربه توپ 19 پنجاه را شکست، می تواند منبع حمایت و ثبات برای تیم باشد.

قدرت واقعی ساید در مجموعه ای از بازیکنان همه جانبه آن نهفته است که قادر به لنگر انداختن، ضربات قدرتی و گرفتن ویکت های مهم هستند. Ben Stokes، Moeen Ali، Ravindra Jadeja، Dwaine Pretorius، Mitchell Santner، Shivam Dube و Rajvardhan Hangargekar با توانایی های همه جانبه خود یک سیستم پشتیبانی عالی و تنوع را برای CSK فراهم می کنند. در دسترس بودن استوکس به دلیل مشکلات زانو زیر سوال است.

این بازیکنان همه کاره همچنین کمک زیادی به بولینگ CSK می کنند، که شامل بازیکنانی مانند توشار دشپنده، سیساندا ماگالا نیز با سرعت متوسط ​​است. غیبت پیسر دیپاک چهار بر CSK تاثیر زیادی خواهد گذاشت. با این حال، بازگشت ماهیش تیکشانا اسپینر یک تقویت کننده برای قهرمانان چهار دوره است.

CSK با دو برد و یک باخت با چهار امتیاز در رده پنجم قرار دارد و راه درازی در پیش دارد. اما تمرکز فوری آنها باید راجستان رویالز باشد که در این فصل تیمی برای شکست به نظر می رسد و با آماری مشابه CSK در بخش برد- باخت در رده دوم قرار دارد.

شکل بازکنان جوس باتلر (152 دوش در سه مسابقه) و یاشاسوی جیسوال (125 دوش در سه مسابقه) برای CSK بسیار دشوار است که بتوان آن را نادیده گرفت. هر دو می توانند از همان ابتدا توپ را به آسمان بفرستند. یک کاپیتان خوش فرم سانجو سامسون (۹۷ دویدن در سه مسابقه) و ضربه‌دار نویدبخش Dhruv Jurel، مجری Devdutt Paddikal، و ضربه‌زنان هجومی Ryan Parag و Shimron Hetmyer چیزهای زیادی به ضربات RR اضافه می‌کنند. توانایی‌های هتمایر برای ارسال پست RR یا تعقیب کردن مسیرهای بزرگ کلیدی است. او در سه مسابقه 97 دوش با میانگین 97 و نرخ ضربه بالای 176.36 به ثمر رسانده است.

بولینگ RR به اندازه ضربه زدن آن کشنده است. سرعت ترنت بولت می تواند در پاورپلی ها هرج و مرج ایجاد کند. او در آن مرحله از بازی کاملا غیر قابل بازی است. چرخش یوزوندرا چاهال اکثر ویکت های RR را به خود اختصاص داده است تا جایی که او با هشت ویکت در جایگاه دوم مسابقه برای “کلاه بنفش” قرار دارد. در صورت لزوم، تجربه جیسون هولدر و راویچندران اشوین نیز می تواند بسیار مفید باشد.

نتیجه هر چه که باشد، امروز به طرفداران وعده یک بازی هیجان انگیز کریکت داده می شود.

موضوعات ذکر شده در این مقاله