المپیک توکیو: مقام ارشد می گوید: طرفداران ممکن است با ممنوعیت تشویق روبرو شوند


یک مقام عالی رتبه روز پنجشنبه گفت ممکن است از هواداران خواسته شود که در المپیک توکیو تشویق نکنند تا از خطر شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند. این نظرات پس از یک مسابقه تست ژیمناستیک در توکیو در روز یکشنبه برگزار شد که تماشاگران ماسک پوش از آنها خواستند که فریاد نزنند و هورا نکشند ، خود را به کف زدن های مودبانه و زمزمه های تایید محدود کردند. توشیرو موتو ، مدیر اجرایی توکیو 2020 گفت که ممکن است هواداران وارد ژاپن از یک قرنطینه اجباری دو هفته ای در امان بمانند و گفت که اجرای آن بسیار سخت است. اما او گفت که مقامات همچنین در حال بررسی این موضوع هستند که طرفداران نباید فریاد بزنند و با صدای بلند صحبت نکنند تا خطر عفونت های Covid-19 را در بازی های موکول شده 2020 به حداقل برسانند.

اخبار

موتو پس از جلسه کمیته گفت: “این احتمال وجود دارد که ما از تماشاگران (المپیک) بخواهیم از فریاد زدن یا صحبت با صدای بلند خودداری کنند.”

“وقتی به تأثیر می اندیشیم ، اعتقاد داریم که این مورد برای کاهش خطر قطرات موجود در هوا مورد توجه قرار گرفته است.”

با این حال ، موتو اضافه کرد که “عملی بودن و امکان پذیر بودن” فشار دادن به تشویق باید مورد توجه قرار گیرد.

در حالی که مسابقات ورزشی در سراسر جهان پس از تعطیلی برای همه گیری از سر گرفته شده است ، بیشتر آنها در پشت درهای بسته برگزار می شود.

هواداران مجاز هستند در مسابقات ورزشی در ژاپن ، معمولاً به تعداد محدود ، اما به آنها توصیه می شود که فریاد نزنند و تشویق نکنند.

رئیس کمیته بین المللی المپیک ، توماس باخ ، که هفته آینده به این کشور سفر می کند ، روز چهارشنبه گفت که اطمینان بیشتری از مجاز بودن تعداد “معقول” هواداران به بازی ها دارد.

موتو گفت که مقامات در حال بررسی استعمال قرنطینه برای هواداران تازه وارد و جایگزینی آن با یک سری آزمایشات و بررسی های بهداشتی هستند.

حرکات ورزشکاران و مسئولان پس از ورود به کشور به مدت دو هفته به شدت محدود خواهد شد ، اما اجرای این مشکل برای هواداران دشوار است.

قرنطینه “غیر واقعی”

وی پس از جلسه کمیته به خبرنگاران گفت: “از آنجا که تعداد تماشاگران خارجی بسیار زیاد است ، 14 روز قرنطینه و ممنوعیت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی غیرواقعی است.”

در عوض ، “آزمایشات قبل از ویزیت و پایش سلامت ، غربالگری دقیق در مرز ، بررسی فعالیتها و سلامتی پس از ورود ، (و) انجام اقدامات سریع در صورت بروز علائم” از جمله اقدامات مورد بررسی است.

بازیهای المپیک به دلیل بیماری همه گیر ویروس کرونا به مدت یک سال به ژوئیه سال آینده موکول شد اما علی رغم افزایش بار پرونده های جهانی ، چشم انداز این بازی ها در حال روشن شدن است.

توکیو برگزاری مسابقات تستی را آغاز کرده است ، از جمله یک بازی بیس بال با ظرفیت نزدیک و مسابقات ژیمناستیک چهار کشور روز یکشنبه که در شرایط کاملاً بیولوژیکی کنترل می شود.

باخ ، رئیس المپیک ، که هفته آینده اولین بازدید وی از زمان تاخیر در بازی ها خواهد بود ، گفت که این اتفاقات نشانه مثبتی است.

وی پس از جلسه هیئت اجرایی IOC گفت: “با دیدن آزمایش های مختلف در ژاپن ، می توانیم اعتماد به نفس بیشتری پیدا كنیم كه تعداد تماشاگران معقولی نیز در سالن های المپیك خواهیم داشت.”

“چه تعداد و تحت چه شرایطی … بسیار بستگی به تحولات آینده دارد.”

تبلیغ شده

در حال حاضر ژاپن عملاً از همه جهانگردی های داخلی محدود محدود شده است. موتو گفت: هر محدودیتی در تعداد تماشاگران یا قوانینی برای بازدید از جمعیت ، در بهار تصمیم گیری می شود.

در مسابقه ژیمناستیک روز یکشنبه ، حدود 2000 هوادار با ماسک صورت از نظر اجتماعی در یک مکان با ظرفیت 8700 المپیک فاصله داشتند ، در حالی که تشویق می شدند فریاد نزنند.

مباحث ذکر شده در این مقاله