السالوادور پس از ازدحام مرگبار مسابقات فوتبال را زودتر به پایان رساند

مقامات فوتبال السالوادور با استناد به نگرانی‌های ایمنی روز چهارشنبه اعلام کردند که تورنمنت ملی کلاسورا این کشور را به دنبال ازدحام در یک بازی آخر هفته که منجر به کشته شدن 12 نفر شد، لغو کردند. فدراسیون فوتبال ملی و باشگاه‌های لیگ شهروندی در بیانیه‌ای اعلام کردند: لزوم تضمین شرایط ایمنی اماکن ورزشی.

طرفین گفتند: “ما تصمیم گرفتیم مسابقات قهرمانی ملی السالوادور 2022-2023 را خاتمه دهیم” و فدراسیون فوتبال اضافه کرد که “هیچ قهرمانی وجود نخواهد داشت.”

این مسابقات تنها بازی اول مرحله یک چهارم نهایی را پوشش داده بود.

12 نفر جان باختند و صدها نفر مجروح شدند در هجوم در ورزشگاه دسته اول آلیانزا در روز شنبه، که گمان می رود با سقوط دروازه در ورزشگاه در پایتخت سن سالوادور آغاز شده است.

علاوه بر 12 کشته، حدود 500 نفر به دلیل جراحات مختلف در محل درمان شدند و 88 نفر در بیمارستان بستری شدند. بیشتر آنها از آن زمان ترخیص شده اند.

به منظور تعیین سه باشگاهی که به عنوان نماینده السالوادور در تورنمنت بین المللی CONCACAF حضور خواهند داشت، فدراسیون فوتبال و تیم های لیگا مایور پیشنهاد می کنند که قهرمان و نایب قهرمان سال گذشته مسابقات Apertura 2022 که باشگاه های FAS و Jocoro هستند، حضور داشته باشند. به ترتیب.

سومین شرکت‌کننده، باشگاه آگویلا است که «تیم با بیشترین تعداد امتیاز» در فصل عادی مسابقات Apertura و Clausura 2022-2023 است.

کونکاکاف باید این تصمیم را تایید کند.

فدراسیون فوتبال السالوادور روز سه‌شنبه به آلیانزا دستور داد تا بازی‌های خانگی خود را به مدت یک سال پشت درهای بسته برگزار کند و این باشگاه را مسئول این حادثه در ورزشگاه کوسکوتلان دانست.

آلیانزا باید “بدون حضور تماشاگران محلی برای مدت یک سال” بازی کند و قبل از 21 جولای 30000 دلار جریمه بپردازد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله