“افغانستان می تواند جام جهانی را برد…”: انگلستان بزرگ دلیل را توضیح می دهد

گرام سوان، اسپینر سابق انگلیسی، احساس می کند که افغانستان می تواند جام جهانی ODI را برنده شود.© AFP

دوقلوهای اسپین افغان در گجرات تایتان – رشید خان و نور احمد – تعداد انگشت شماری برای تیم های مخالف در فصل جاری لیگ برتر هند بوده اند. رشید و نور در IPL 2023 پشت سر هم کار کرده اند و 30 ویکت بین خود به ثبت رسانده اند. در حالی که رشید یک نام شناخته شده در IPL بوده است، هاردیک پاندیا کاپیتان GT از نور 18 ساله حمایت کرده است، تصمیمی که برای مدافع عنوان قهرمانی پاداش درو کرده است.

در طی یک تعامل اخیر، گریم سوان، اسپینر سابق انگلیسی، پیش بینی تکان دهنده ای را در مورد دوقلوهای اسپین افغان انجام داده است.

سوان احساس می کند که افغانستان می تواند جام جهانی ODI را که قرار است در اواخر سال 2023 در هند برگزار شود، برنده شود، اگر رشید و نور بتوانند اجرای IPL خود را در رویداد خیمه شب بازی امسال تکرار کنند.

“هر ملتی باید حسادت کند که هند این همه مچ‌بند خوب در کشور دارد. تنها ملتی که نباید حسادت کند افغانستان است. رشید خان و نور احمد احتمالاً بهترین دو توپ‌باز جهان در حال حاضر هستند. افغانستان می‌تواند پیروز شود. سوان، کارشناس IPL با پخش کننده دیجیتال رسمی، جیو سینما، در تعامل با افراد رسانه ای منتخب گفت: جام جهانی اگر به راه خود ادامه دهند.

نور، که نماینده افغانستان در کریکت توپ سفید نیز بوده است، در اولین بازی خود در T20I، ارقام 4/10 را در برابر زیمباوه به دست آورد.

قابل ذکر است که افغانستان در جام جهانی 2019 انگلیس در هیچ یک از 9 بازی خود نتوانست پیروز شود و در انتهای جدول امتیازات قرار گرفت.

از سوی دیگر رشید در 5 تست، 86 ODI و 80 T20I نماینده کشورش بوده و در مجموع 326 ویکت بین المللی را از آن خود کرده است.

موضوعات ذکر شده در این مقاله