اعتراض برزیل به اسپانیا به دلیل آزار نژادپرستانه وینیسیوس جونیور.

برزیل روز دوشنبه اعلام کرد که رسماً به سفیر اسپانیا اعتراض کرده است و شکایت رسمی خود را به مقامات مادرید در مورد آخرین آزار نژادپرستانه به وینیسیوس جونیور فوتبالیست برزیلی ارائه خواهد کرد. از زمانی که ستاره رئال مادرید در جریان باخت 1-0 مقابل والنسیا در روز یکشنبه هدف توهین نژادپرستانه قرار گرفت، موجی از محکومیت ها در برزیل بومی وینیسیوس به راه افتاده است.

دولت برزیل گفت آنیله فرانکو، وزیر برابری نژادی، شکایتی رسمی به مقامات اسپانیا و لالیگا ارائه خواهد کرد.

در همین حال یک منبع وزارت خارجه به خبرگزاری فرانسه گفت که دولت به سفیر اسپانیا در برزیل اعتراض کرده است.

این منبع گفت: سفیر اسپانیا از برازیلیا دور است اما ما قبلاً از طریق تلفن با او تماس گرفته‌ایم تا نارضایتی دولت برزیل را از حملات مکرر نژادپرستانه علیه (وینیسیوس) و نیاز به پاسخ کافی ابراز کنیم.

مجسمه مسیح رستگار در ریودوژانیرو به نشانه حمایت، دوشنبه شب به مدت یک ساعت تاریک شد.

اسقف اعظم مسئول مجسمه گفت این ژست “نمادی از مبارزه مشترک علیه نژادپرستی و در همبستگی با بازیکن و همه کسانی است که از تعصب در جهان رنج می برند.”

وینیسیوس در توییتی درباره مجسمه تیره شده نوشت: «سیاه و با ابهت» و گفت که «متأثر شده» و از طرفداران برای حمایتشان تشکر کرد.

او افزود: «اما من بیش از همه می‌خواهم الهام بخش و نور بیشتری به مبارزه ما بیاورم».

بازی یکشنبه والنسیا پس از اینکه وینیسیوس که بارها در اسپانیا مورد توهین نژادی قرار گرفته بود، دوباره از روی سکوها مورد آزار قرار گرفت، برای دقایقی متوقف شد.

این داور در گزارش پس از بازی خود نوشت که فریادهای “میمون” به سمت این بازیکن زده شده است.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل این آزار را محکوم کرد که سیل حمایت از وینیسیوس از جمله ستاره‌های برزیلی نیمار و ریچارلیسون و اسطوره بازنشسته رونالدو را برانگیخت.

دولت برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عمیقاً متأسف است که هنوز هیچ اقدام مؤثری برای جلوگیری از تکرار این اعمال نژادپرستانه انجام نشده است».

این بیانیه از مقامات اسپانیایی خواست تا “مجرمین را مجازات کنند و پرونده های بعدی را متوقف کنند” و از فیفا، فدراسیون فوتبال اسپانیا و لالیگا خواست “اقدامات لازم” را اتخاذ کنند.

دادستانی اسپانیا تحقیقاتی را درباره این حادثه آغاز کرده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله