اعتراضات پایان نمی یابد مگر اینکه بریج بوشان شاران سینگ پشت میله ها قرار گیرد: کشتی گیران معترض

در حالی که چندین سیاستمدار و سازمان کشاورز در گوشه آنها بودند، کشتی گیران برتر هند روز سه شنبه اعتراض خود را علیه بریج بوشان شاران سینگ تشدید کردند و تاکید کردند که تا زمانی که رئیس WFI که با اتهامات آزار جنسی روبرو است دستگیر نشود، محل اعتراض را ترک نخواهند کرد. کشتی گیران از جمله وینش فوگات، ساکشی مالیک و باجرانگ پونیا مدعی شدند که رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) اکنون به تاکتیک های قوی بازو متوسل شده و با تهدید و ارائه رشوه سعی در شکستن “قربانیان” دارد.

وینش ادعا کرد که پلیس دهلی اسامی قربانیان را به بریج بوشان درز کرده است، که از راکش دبیر کل انجمن کشتی هاریانا و مربی ماهاویر پراساد بیشنوی برای تهدید خانواده های کشتی گیران زن که علیه رئیس WFI شکایت کرده اند، استفاده می کند.

وینش به خبرنگاران گفت: “بریج بوشان اکنون اسامی شاکیان را می داند. پلیس دهلی اسامی را به او فاش کرده است. آنها تهدید می کنند. آنها در تلاش برای شکستن قربانیان هستند و به همین دلیل تاخیر در اسکان FIR است.”

“ما فکر می کردیم که وزارت ورزش به ما عدالت خواهد داد اما این اتفاق نیفتاد. اما ما به قوه قضائیه ایمان داریم. اگر دیوان عالی همه چیز مربوط به این پرونده را زیر بال خود بگیرد و مطمئن باشیم که هیچ بازی برگزار نخواهد شد، فقط در این صورت است که ما محل اعتراض را ترک خواهد کرد.

وینش گفت: “اگر فقط یک FIR ثبت شود، ما از اینجا نخواهیم رفت. او را باید پشت میله ها بگذارند. اگر بیرون بماند، ما در امان نخواهیم بود. اگر او آزاد است چگونه تمرین کنیم.” .

اگر پلیس یک FIR تشکیل دهد و تحقیقات را آغاز کند، آیا آنها راضی خواهند بود؟ وینش گفت: “صدها و هزاران FIR علیه بسیاری از مردم وجود دارد. اما بحث عدالت است. فقط زمانی که مطمئن شویم فریب نخواهیم خورد، اعتراض را پایان خواهیم داد وگرنه اینجا هستیم.”

مربی مهابیر پراساد این اتهامات را رد کرد.

مهابیر پراساد به PTI گفت: “من نمی دانم قربانیان چه کسانی هستند. من را به این موضوع می کشانند زیرا از حضور در کنار کشتی گیران خودداری کرده بودم.”

او می‌گوید: «آن‌ها می‌خواستند در تظاهرات در کنارشان باشم، اما من به آنها گفتم که با اینکه برای من عزیز هستند و من می‌توانم در بخش مربیگری کمک کنم، حتی اگر در ساعات ابتدایی با من تماس بگیرند، اما من یک طرف نمی‌ایستم زیرا فدراسیون هم در کارم به من کمک کرده است.

من بی طرفی را انتخاب کردم و کشتی گیران این کار را دوست نداشتند، بنابراین آنها من را متهم می کنند.

چندین سیاستمدار، از جمله وزیر سابق هاریانا بهوپیندر سینگ هودا، و رهبران ‘خاپ’ روز سه شنبه با کشتی گیران معترض دیدار کردند و از آنها حمایت کردند.

هودا، اودیت راج، یکی دیگر از رهبران کنگره، رهبر CPI(M) بریندا کارات، که کشتی گیران در ماه ژانویه از پیوستن به این هیاهو منع کردند، یک روز پس از اینکه کشتی گیران از همه طرف ها حمایت کردند، مورد استقبال قرار گرفتند.

هودا حدود 35 دقیقه با کشتی گیران در Jantar Mantar گذراند، جایی که کشتی گیران اعتراض خود را در ژانویه آغاز کرده بودند و خواستار برکناری رئیس WFI بودند.

در حالی که هودا صحبت نمی کرد، راج از کشتی گیران معترض خواست که مانند کشاورزان برخلاف قوانین مزرعه، به آرمان خود پایبند باشند و گفت: “شما پیروز بیرون می آیید”.

نماینده اتحادیه بهارات کیسان (BKU) نیز به هیاهوی کشتی گیران پیوست.

چند کودک از مادیا پرادش قلک خود را که حاوی پس اندازشان بود به کشتی گیران تقدیم کردند.

باجرنگ پونیا ضمن تشکر از آنها گفت: شما قلب های بزرگی دارید و گولک را پس داد.

پیش از این، دادگاه عالی در روز گذشته اخطاریه هایی را به دولت دهلی و سایرین در مورد درخواست هفت کشتی گیر زن مبنی بر عدم ثبت FIR در مورد اتهامات آزار جنسی آنها علیه بیرج بوشان صادر کرد و گفت که اینها “اتهامات جدی” هستند که نیاز به بررسی دارند.

دادگاه عالی ابتدا بر این عقیده بود که اعتراض زنان کشتی گیر ممکن است برای رسیدگی در روز جمعه فهرست شود. با این حال، پس از شنیدن برخی استدلال‌ها از وکیل ارشد کاپیل سیبال، که به این موضوع اشاره کرد، تصمیم گرفت بلافاصله به این پرونده رسیدگی کند.

این دادگاه گفت که معمولاً یک راه حل برای نزدیک شدن به پلیس بر اساس بخش 156 (اختیار افسران پلیس برای بررسی موارد قابل تشخیص) قانون آیین دادرسی کیفری در دسترس است.

سیبال ادعا کرد که هفت کشتی گیر، از جمله یک خردسال، اتهامات آزار جنسی را مطرح کرده اند، اما علیرغم شفاف بودن قانون در این زمینه، تاکنون هیچ FIR ارائه نشده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله