از چنگال فقر، ظهور قهرمان KKR رینکو سینگ فقط یک داستان سربه‌سر نیست

لیگ برتر هند (IPL) تنها به دلیل زرق و برق، دوئل‌های بازیکنان، استادیوم‌های شلوغ، و غنای کریکت، محبوب‌ترین لیگ T20 در جهان نیست، بلکه به دلیل این واقعیت است که یک پلتفرم هم سطح را برای همه، صرف نظر از پس زمینه آنها داستان شوالیه سواران کلکته (KKR) باتر رینکو سینگ یکی از درخشان‌ترین نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد چگونه IPL می‌تواند فردی را از افراطی فقر به سوپراستار شدن برساند. در حالی که فصل IPL 2022 نگاهی اجمالی به کارهایی که رینکو می‌تواند با خفاش انجام دهد را نشان داد، فصل 2023 نمونه‌ای واقعی از توانایی‌های او بالقوه به جهان نشان داد.

این جوان 25 ساله به یکی از متواضع ترین پیشینه ها تعلق دارد. اما حتی زندگی سختی که رینکو و پدر و مادرش باید پشت سر بگذارند، ندیدند که اعجوبه لبخند بزرگی را که همیشه بر روی صورتش می برد، از دست بدهد.

پدرش خانچند سینگ یک تحویل‌دهنده سیلندر گاز است که سیلندرها را روی چرخه خود می‌برد و از خانه به خانه می‌رفت تا آنها را با کمک پسران بزرگ‌ترش تحویل دهد. او و همسرش وینا هنوز در بند دو اتاقه نزدیک حیاط سیلندر گاز می مانند.

حتی رینکو این پیشنهاد را داشت که به برادرش بپیوندد و رفتگر شود که خانه‌ها را تمیز می‌کند تا امرار معاش کند. اما مرد همیشه بر این باور بود که پتانسیل جیرجیرک را در خود دارد و بازی را تنها راه رهایی خود از چنگال فقر می دانست.

“زمانی که من تازه شروع به کار کردم و هنوز نتوانستم کریکت مناسب بازی کنم، از من خواسته شد که برای کار به برادرم بپیوندم. من در یک مرکز مربیگری شغل جارو کردن و تمیز کردن را پیدا کردم. نپذیرفتم زیرا این کار را دوست نداشتم.” رینکو در ویدیویی که توسط KKR به اشتراک گذاشته شده است شنیده می شود.

“به همه گفتم که کریکت بازی خواهم کرد و به آن گیر دادم. من هم صلاحیت چندانی نداشتم اما همیشه معتقد بودم کریکت جای من را خواهد گرفت. هیچ گزینه دیگری نداشتم بنابراین تمام تمرکزم را روی کریکت گذاشتم.” من واقعاً سخت کار کردم و همه آن تلاش‌ها در حال حاضر به ثمر نشسته است.»

پس از پیروزی تاریخی KKR مقابل مدافع عنوان قهرمانی، گجرات تایتانز در روز یکشنبه، گفت که با وجود اینکه شانس‌ها در برابر او وجود داشت، او اعتقاد خود را برای زدن 28 ران در 5 توپ پایانی از دست نداد.

شرایط در زمین تفاوت چندانی با زندگی او نداشت، جایی که شانس او ​​برای تبدیل شدن به یک کریکت باز حرفه ای بسیار کم بود. اما، درست مانند بازی مقابل گجرات، رینکوی همیشه خندان از پارک خارج شد و در راه رسیدن به خیلی بیشتر از آنچه که قبلاً داشته، است.

موضوعات ذکر شده در این مقاله