ارلینگ هالند در هدف منچستر سیتی مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا

ارلینگ هالند چهل و پنجمین گل فصل خود را به ثمر رساند و منچسترسیتی در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه بر صفر مقابل بایرن مونیخ پیش افتاد.

رودری و برناردو سیلوا نیز در هدف قهرمانان انگلیس بودند که برای اولین بار در نهایت اروپا را فتح کردند.

پیروزی برای پپ گواردیولا، سرمربی سیتی شیرین بود زیرا او برای اولین بار پس از ترک بایرن و منچستر در سال 2016 به مصاف تیم سابقش رفت، اما او هشدار داد که کار هنوز تمام نشده است.

گواردیولا گفت: “من سه سال آنجا بودم و می دانم که در اروپا این تیم خاص است. برای حذف این نوع تیم ها باید دو بازی خوب انجام داد نه یک بازی.”

“من دقیقا می دانم که باید در آنجا چه کار کنیم، آنها می توانند یک، دو، سه گل بزنند. ما باید بازی خود را با شخصیت بزرگ انجام دهیم.”

سیتی همچنین با توماس توخل، سرمربی بایرن که مردان گواردیولا را شکست داد و به عنوان سرمربی چلسی در فینال 2021 جام قهرمانی را بالای سر برد، تا حدی به امتیاز لیگ قهرمانان اروپا رسید.

توخل کمتر از سه هفته پیش توسط قهرمان آلمان با یک چشم به این تساوی منصوب شد و معتقد بود تیمش شایستگی بیشتری دارد.

توخل گفت: “من سعی می کنم به بازیکنانم اجازه ندهم روی نتیجه تمرکز کنند، زیرا این نتیجه شایسته نیست و داستان این مسابقه را روایت نمی کند.”

“من چیزهای خوب زیادی دیده ام که از تمرکز روی نتیجه امتناع می کنم. ممکن است بگویید “این بایرن نیست” اما من در کنار زمین بسیار افتخار می کردم، ما شجاع بودیم و شخصیت درستی را نشان دادیم.”

سیتی با علاقه بایرن در میان سایر غول های اروپایی برای پیروزی در رقابت برای جذب هالند یک سال پیش برای چنین شب هایی مبارزه کرد و بازیکن نروژی نقش خود را در یک عملکرد بالینی ایفا کرد.

هالند با اولین موقعیت بزرگ بازی وقتی که ضربه ضعیف او مستقیماً به سمت یان سومر بود، خطوط خود را به طور غیر مشخصی پر کرد.

در سوی دیگر، سیتی از یک بلوک درخشان روبن دیاس سپاسگزار بود تا جمال موسیالا را جلوی بایرن ندهد.

رودری سپس به مهاجمان نشان داد که چگونه این کار را انجام می‌دهند زیرا بازیکن اسپانیایی از فاصله دور روی پای چپ ضعیف‌تر خود هدف قرار داد و در دقیقه 27 یک شوت مجلل را به گوشه بالای دروازه فرستاد.

بایرن سومر را در پنجره ژانویه به عنوان یک اقدام اضطراری پس از پایان فصل مانوئل نویر با یک حادثه اسکی انتخاب کرد.

ملی پوش سوئیسی ارزش این حرکت را با چند سیوهای حیاتی برای حفظ بایرن در تساوی ثابت کرد و با پایی دراز برای رد ایلکای گوندوگان شروع کرد.

اما بایرن پشیمان شد که شروع درخشان خود را در مرحله دوم انجام نداد.

لروی سانه دو بار با تلاش‌های قدرتمندی که داشت، نزدیک بود باشگاه سابقش را تحت تأثیر قرار دهد که توسط ادرسون شکست خورد.

درعوض، سیتی در کوارتر پایانی شکست را برگرداند تا هفته آینده به بایرن برتری قطعی بدهد.

هالند نشان داد که در بازی او چیزی بیشتر از گل‌ها وجود دارد، با یک سانتر کاملاً وزن‌دار برای سیلوا که در 20 دقیقه دوم سیتی به سر می‌رسد.

سامر سپس یک توقف خوب در سمت چپ خود انجام داد تا شوت جولیان آلوارز را به حالت امن برگرداند.

اما سیتی نباید از سومین گل خود محروم شود و هالند از گلزنی خود محروم شد زیرا او پای راست تلسکوپی را دراز کرد تا ناک دان جان استونز را فراتر از سومر برگرداند.

آلوارز یک اینچ دیگر را به سمت دروازه شلیک کرد و سامر به نوک انگشتان نیاز داشت تا ضربه سر رودری را برگرداند تا سیتی به دنبال شکوفایی نهایی باشد.

اما اگر قرار باشد سیتی از سومین نیمه نهایی متوالی محروم شود، بایرن به یکی از کامبک های عالی تاریخ لیگ قهرمانان در هشت روز دیگر نیاز خواهد داشت.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله