ادعاهای آزار جنسی علیه رئیس هیئت کشتی اثبات نشد: گزارش

معلوم شده است که هیچ مدرک مشخصی مبنی بر آزار جنسی علیه بریج بوشان شاران سینگ، رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) که توسط کشتی گیران برتر کشور متهم به استثمار شده بود، یافت نشده است. در اقدامی بی‌سابقه، دست‌آوردهای برجسته مانند وینش فوگات، باجرانگ پونیا و ساکشی مالیک در ماه ژانویه در Jantar Mantar دهلی دست به تحصن زدند و رئیس WFI را به بهره‌کشی جنسی و ارعاب متهم کردند. کشتی گیران خواستار انحلال WFI و برکناری رئیس آن شده بودند.

وزارت ورزش در 23 ژانویه یک کمیته نظارتی پنج نفره به ریاست بوکسور افسانه ای ام سی مری کوم تشکیل داده بود و از آن خواسته بود که یافته های خود را ظرف یک ماه ارائه دهد.

بعداً این مهلت را دو هفته تمدید کرد و همچنین بابیتا فوگات را به عنوان ششمین عضو خود با اصرار کشتی گیران معترض به هیئت کاوشگر اضافه کرد.

این کمیته گزارش خود را در هفته اول آوریل ارائه کرد، اما وزارت هنوز یافته های خود را علنی نکرده است.

با این حال، منابع متعدد تأیید کردند که کشتی گیران نتوانستند اتهامات آزار جنسی علیه رئیس WFI را پس از چندین جلسه اثبات کنند.

کشتی گیران نتوانستند ادعاهای آزار جنسی خود را ثابت کنند. در طول تحقیقات، ادعا شد که بریج بوشان از یک فیزیوتر زن (نامش درج نشده) خواسته شد تا سال گذشته در بلغارستان در جریان یک مسابقه، برای درمان کمردردش ماساژ دهد. یک منبع روز پنجشنبه به PTI گفت.

در عوض، او فاش کرد که تمام چیزی که بریج بوشان می‌خواست یک مسکن برای سردرد بود و وقتی به او پیشنهاد داد و در آن زمان یک مربی زن او را همراهی می‌کرد، رئیس WFI حتی از مصرف قرص «دیسپرین» خودداری کرد.

این مربی مرد آنیل بود که در واقع به بریج بوشان کمک کرده بود. مقامات WFI، با این حال، هیچ اظهار نظر رسمی در هنگام نزدیک شدن به آنها ارائه نکردند.

همچنین معلوم شده است که وینش و ساکشی سوگندنامه‌های کتبی را به هیئت تحقیقاتی IOA ارسال کرده‌اند که به طور جداگانه در حال بررسی این اتهامات است، اما در نهایت اطلاعات نادرستی ارسال کردند.

وینش در سوگندنامه خود مدعی شد که بریج بوشان در سال 2015 در ترکیه به طور نامناسبی به او دست زده است. اما بعداً مشخص شد که وینش در آن سال در ترکیه مسابقه نداده است. بعداً او گفت که این اتفاق در سال 2016 و در مغولستان رخ داده است.

ساکشی در سوگندنامه خود نوشت که بریج بوشان او را در سال 2015 در آغوش گرفت. بریج بوشان ناراحتی او را احساس کرد و گفت که او را مانند یک پدر در آغوش گرفته است. به گفته منبع دیگری، چند کشتی گیر زن سابق گفتند که بریج بوشان شماره آنها را خواسته است اما وقتی از او پرسیده شد که آیا هرگز با آنها تماس گرفته است، آنها پاسخ منفی دادند.

این منبع گفت: «آنها گفتند که بریج بوشا با دستانش روی شانه‌هایشان روی عکس‌ها کلیک می‌کرد، اما در صورت درخواست هیئت نمی‌توانست آن عکس‌ها را تولید کند.»

نه تنها بریج بوشان، بلکه چند مربی نیز با اتهاماتی مواجه شدند. یکی از این مربیان، مربی یونانی مهابیر پراساد بود.

هیئت مدیره از برنده جایزه Droncharya پرسیده شد که چرا پس از شکست وینش در المپیک توکیو به خانه او رفت. او پاسخ داد که می خواهد چند کلمه انگیزشی بگوید زیرا احساس می کند کشتی گیر برتر دوران سختی را پشت سر می گذارد.

وینش در دور اول بازی‌های المپیک را به طرز شگفت‌انگیزی کنار گذاشته بود و بعداً توسط WFI به دلیل بی‌انضباطی محروم شد. او فاش کرده بود که از افسردگی رنج می برد و به شدت برای کنار آمدن با این وضعیت دست و پنجه نرم می کرد.

یک منبع گفت: “مهابیر پاسخ داد که هنگام بازدید از وینش تنها نبودم. او با یک مربی و یک خبرنگار همراه بود، بنابراین هیچ گونه سوء نیتی در ملاقات وینش وجود نداشت.”

همچنین معلوم شده است که دو مقام SAI برای “استخراج” اظهارات مخالف مربیان علیه بریج بوشان به مرکز سونپات، جایی که اردوی آموزشی برای کشتی گیران مرد برگزار می شود، رفته بودند.

“زمانی که یک کمیته نظارت در حال بررسی موضوع بود، مقامات SAI در مرکز SAI SAI چه می‌کردند. حتی یکی از بستگان یکی از اعضای کمیته نیز در آنجا بود. چگونه مرکز SAI به آن بستگان اجازه ورود به مجتمع SAI را داد؟ این منبع گفت که بخشی از کمپ نیست.

تماس با مقامات SAI، از جمله مدیر کل سندیپ پرادان، بی پاسخ ماند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله