احمد پاتل ، عیب یاب کنگره ، ستوان عالی سونیا گاندی

احمد پاتل ، عیب یاب کنگره ، ستوان عالی سونیا گاندی

احمد پاتل هشت بار نماینده گجرات در پارلمان بود. (فایل)

دهلی نو:

احمد پاتل ، رهبر ارشد كنگره ، یكی از نزدیكترین مشاوران سیاسی سونیا گاندی و یكی از مهمترین مشكلات حزب ، در 71 سالگی درگذشت. وی از زمان بدتر شدن سلامتی پس از عفونت كووید در بیمارستان بستری بود.

احمد پاتل ، وفادار سرسخت خانواده نهرو-گاندی ، سالها به عنوان دبیر سیاسی سونیا گاندی خدمت می کرد و از قدرتمندترین رهبران کنگره بود اما هرگز به دولت نپیوست و ترجیح می داد چهره کم نظیری داشته باشد.

او هشت بار نماینده گجرات در پارلمان بود – سه بار به عنوان عضوی از لوک سبها و پنج بار از راجیا صبح.

انتخاب وی برای پنجمین بار در سال 2017 در راجا صبا پس از یک رقابت سخت رخ داد. وی توسط یکی از همکاران سابق حزب خود که قبل از نظرسنجی به BJP روی آورده بود ، به چالش کشیده شد ، و این باعث شد که اولین انتخابات راجیا سبها در گجرات پس از دهه ها شاهد یک مسابقه باشد به جای اینکه نامزدها بدون رقیب انتخاب شوند.

اخبار

آقای پاتل ، پسر یک مددکار اجتماعی ، در بهاروچ گجرات متولد شد ، که نماینده آن در لوک سبها بود. وی به کنگره جوانان پیوست و در ادامه رئیس جمهور این ایالت شد.

او فقط 28 سال داشت که توسط Indira Gandhi انتخاب شد تا از Bharuch در 1977 رقابت کند. او در 1980 و 1984 نیز برنده شد ، اما با برجسته شدن BJP در 1990 شکست خورد.

گفته می شود كه آقای پاتل كه یك اپراتور آرام است ، از مهمترین عوامل اتحاد به رهبری كنگره است كه در سال 2004 به قدرت رسید.