آنتیم پنگال به مدال طلا رسید. انشو مالک، سه نفر دیگر برای برنز می جنگند

آنتیم پنگال کشتی گیر جوان هندی با نمایش یک بازی ضدحمله درخشان، در مسابقه قهرمانی وزن 53 کیلوگرم موفق شد بر رقبای خود پیروز شود، در حالی که انشو مالیک پس از تلاش برای شکستن دفاع از سائه نانجو ژاپنی در چهارشنبه آستانه، برای برنز مبارزه خواهد کرد. پنگال 18 ساله که سال گذشته اولین کشتی گیر زن هندی بود که قهرمان زیر 20 سال جهان شد، وزن 53 کیلوگرم را پشت سر گذاشت و حتی یک امتیاز از حرکات رقبای خود دریافت نکرد.

تنها امتیازی که او از دست داد، اخطاری بود که در نیمه نهایی خود در برابر آکتنگه کونیمجاوا از ازبکستان دریافت کرد که او را 8-1 شکست داد.

پنگال با یک حرکت حذفی که با حمله به پای چپ آغاز کرد، سوار شد. ازبکی هندی را چند بار در موقعیت قفل سر قرار داد، اما در هر دو مورد، نه تنها پنگال با خیالی آسوده از زمین خارج شد، بلکه از ضد حملات نیز با سرعتی خفیف استفاده کرد تا برتری خود را افزایش دهد.

پانگال مبارزات خود را با برتری “پیروزی پاییزی” در برابر هسیائو پینگ آلوینا لیم سنگاپوری آغاز کرده بود و در ادامه با پیروزی 6-0 در مرحله یک چهارم نهایی مقابل لی دنگ از چین، پیروز شد.

او اکنون برای طلا در برابر آکاری فوجینامی ژاپنی، قهرمان جهان 2021 و کسی که از زمان شروع رقابت در سطح بزرگسالان در سال 2020 به سختی در یک مسابقه شکست خورده است، مبارزه خواهد کرد.

در رقابت های وزن 57 کیلوگرم، انتظارات زیادی از انشو مالیک با استعداد وجود داشت، اما دارنده مدال نقره قهرمانی جهان در سال 2021 برای گلزنی مقابل نانجو، قهرمان زیر 23 سال جهان، به مشکل خورد.

این نانجو بود که با تهاجمی شروع کرد و پای چپ مالیک را گرفت اما هندی موفق به فرار شد. مالک به دلیل انفعال خود روی ساعت قرار گرفت و به دلیل اینکه نتوانست در مدت 30 ثانیه گلزنی کند، یک امتیاز دریافت کرد. وقت اول بدون اکشن با برتری 1-0 ژاپنی ها به پایان رسید.

در وقت دوم، نانجو نیز یک امتیاز را به دلیل انفعال از دست داد، اما به زودی پای چپ مالیک را گرفت و آن را با قدرت چرخاند، و مالیک را از درد بداخلاق کرد و به تشک ضربه زد و از ژاپنی ها خواست که قفل پایش را باز کنند.

زمانی که داور مسابقه را متوقف کرد، آسیب وارد شد. مصدومیت حرکت مالیک را فلج کرده بود و ژاپنی ها 5-1 برنده شدند.

مالیک، در صورت آمادگی، اکنون برای برنز مقابل اردنسوود بات اردن از مغولستان مبارزه خواهد کرد.

در ضمن منیشا در 65 کیلوگرم، رتیکا در 72 کیلوگرم و سونام مالیک در 62 کیلوگرم برای مدال برنز مبارزه خواهند کرد.

سونام توسط اورخون پوردورج از مغولستان در مرحله یک چهارم نهایی خود پین شد، اما از آنجایی که رقیب او به فینال رسید، این هندی در رقابت برگشت.

هند تاکنون 6 مدال از این رقابت ها به دست آورده است که کشتی گیران رومی یونان چهار مدال از آنها را به دست آورده اند.

نیشا ضاحیه (68 کیلوگرم) مدال نقره و پریا (76 کیلوگرم) مدال برنز روز سه شنبه را به دست آوردند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله